Οι Ευρωπαίοι επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους με βάση την ποιότητα που διακρίνει το εκάστοτε μέρος και όχι τόσο με την δημοφιλία.
Πλέον τουριστικοί οργανισμοί Ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων και αντίστοιχων προορισμών καταβάλλουν συνεχή προσπάθεια στο να προσδιορίσουν τον «κατάλληλο» ή «επιθυμητό» τουρίστα-επισκέπτη καθώς ο τρόπος επιλογής του προορισμού διακοπών έχει αλλάξει.
Όπως προκύπτει από την μελέτη με τίτλο: «Megatrends Shaping the Future of Travel» που διενήργησε η Euromonitor International, οι πλέον δημοφιλείς Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις δείχνουν να αναζητούν ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες που ανήκουν στην ευρύτερη upmarket κατηγορία. Τι σημαίνει αυτό; Πρόκειται για ταξιδιώτες που ανήκουν σε ένα niche κομμάτι της αγοράς και θεωρούνται αρκούντως καλλιεργημένοι και δεν επιθυμούν να συναναστρέφονται με τα πλήθη του μαζικού τουρισμού.
Σύμφωνα με την Caroline Bremner, Επικεφαλή του τομέα ανάλυσης Ταξιδιών της Euromonitor International: «Μέσω της στόχευσης niche τμημάτων της αγοράς, όπως λ.χ. αυτά των τεχνών, της κουλτούρας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, της περιπέτειας και της ευεξίας, αυτομάτως η ποσόστωση μεταξύ της ποιότητας και της τιμής τείνει να αυξάνεται, καθώς αυτού του τύπου οι επισκέπτες δεν δίνουν τόση έμφαση στο ζήτημα της τιμής, γεγονός που βελτιώνει την συνολικότερη ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος».
Στην ίδια μελέτη τονίζεται πως η Ευρωπαϊκή τουριστική βιομηχανία έχει αποδειχτεί αρκούντως αξιόπιστη όσο και ανθεκτική, παρά την οικονομική και πολιτική αστάθεια, το μεταναστευτικό, αλλά και τις πολλαπλές τρομοκρατικές επιθέσεις που έκαναν την εμφάνισή τους κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών. Σε αυτό το πλαίσιο, καταγράφεται ισχυρή ανάπτυξη σε επίπεδο μεγεθών, παρά το γεγονός ότι η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη έχει μειωθεί.
Στις ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις-συμπεράσματα της μελέτης της Euromonitor International καταγράφεται και μια έντονα αναδυόμενη τάση αναφορικά με την προστασία και τον σεβασμό τόσο της τοπικής κουλτούρας όσο και των κατοίκων των τουριστικών προορισμών. Για παράδειγμα, το Άμστερνταμ που προσπαθεί να… απεκδυθεί την εικόνα και τον χαρακτηρισμό του ως προορισμό για έντονη ζωή και εν γένει partying, προωθεί μια σειρά από πρωτοβουλίες μέσω των οποίων θα ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού και των συνδεδεμένων εκδηλώσεων με αυτόν, στους κατοίκους της πόλης.