Κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια αυξήθηκε το 2021 ο αριθμός των πολιτών και των κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα, δείχνουν τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της ΕΕ (Eurostat).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας, το 27% των συμμετεχόντων μεταξύ 16 και 74 ετών, δήλωσαν ότι είχαν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα διαδικτυακό μάθημα ή έκαναν χρήση εκπαιδευτικού υλικού διαθέσιμου στο διαδίκτυο.
Εξηγώντας τα δεδομένα, η Eurostat επισημαίνει ότι ο αριθμός έχει αυξηθεί κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όταν το 23% των συμμετεχόντων στην έρευνα είχαν παρακολουθήσει διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποιούσαν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό.
Η Eurostat αποκάλυψε επίσης ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ που βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα όσον αφορά τη διαδικτυακή μάθηση είναι η Ιρλανδία, η Φινλανδία, η Σουηδία και η Ολλανδία.
Ειδικότερα, το 2021, μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ, η Ιρλανδία είχε το υψηλότερο ποσοστό (46%) των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έκαναν διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό. Η Φινλανδία και η Σουηδία κατέγραψαν και οι δύο μερίδιο 45% ακολουθούμενες από την Ολλανδία με 44%.
Από την άλλη πλευρά, τα κράτη μέλη στα οποία ο αριθμός όσων παρακολουθούσαν διαδικτυακά μαθήματα ήταν ο χαμηλότερος, είναι η Ρουμανία κατά 10%, η Βουλγαρία κατά 12% και η Κροατία κατά 18%.
Η Eurostat τονίζει επίσης ότι ο αριθμός όσων κάνουν χρήση της διαδικτυακής εκπαίδευσης έχει αυξηθεί και σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ιδιαίτερα στην Ολλανδία, όπου ο αριθμός αυξήθηκε κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες. Το μόνο κράτος μέλος όπου σημειώθηκε μείωση είναι η Ρουμανία, όπου ο αριθμός όσων παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα και χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό μειώθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.
Καθώς τα δύο τελευταία χρόνια η πανδημία οδήγησε σε πολλά lockdown σε ολόκληρη την ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Εκπαιδευτικός Χώρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκίνησε νέα έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση στο διαδίκτυο. Μερικά από αυτά τα έργα είναι:
-Διαδικτυακό μάθημα EduHack, το οποίο απευθύνεται στους πανεπιστημιακούς εκπαιδευτικούς που θέλουν να μάθουν πώς να παράγουν μαθησιακές εμπειρίες με ψηφιακή υποστήριξη
-Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης BIOTALENT η οποία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς επιστήμης, οδηγούς φύσης και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τη βιοποικιλότητα
-Open Mind, ένα έργο που στοχεύει στην προώθηση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας μεταξύ μαθητών και σπουδαστών χωρίς υπόβαθρο επιχειρηματικών σπουδών
-Ηλεκτρονική πλατφόρμα για την εκπαίδευση ενηλίκων στην Ευρώπη (EPALE) που συνδέει επαγγελματίες εκπαίδευσης ενηλίκων σε όλη την Ευρώπη για να συμβάλει στην ενίσχυση της ποιότητας και της ποικιλομορφίας των ευκαιριών εκπαίδευσης ενηλίκων
Όσον αφορά την ηλικία όσων παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα, τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι οι νέοι ηλικίας 16 έως 24 ετών βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα, καθώς το 39% των ατόμων στην ΕΕ μεταξύ αυτών των ηλικιών ανέφεραν ότι έκαναν διαδικτυακό μάθημα, ενώ συνολικά το 49% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, όσο αυξάνεται η ηλικία, μειώνεται και ο αριθμός των ατόμων που κάνουν διαδικτυακά μαθήματα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας, το 27% των συμμετεχόντων μεταξύ 16 και 74 ετών, δήλωσαν ότι είχαν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα διαδικτυακό μάθημα ή έκαναν χρήση εκπαιδευτικού υλικού διαθέσιμου στο διαδίκτυο.
Εξηγώντας τα δεδομένα, η Eurostat επισημαίνει ότι ο αριθμός έχει αυξηθεί κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όταν το 23% των συμμετεχόντων στην έρευνα είχαν παρακολουθήσει διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποιούσαν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό.
Η Eurostat αποκάλυψε επίσης ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ που βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα όσον αφορά τη διαδικτυακή μάθηση είναι η Ιρλανδία, η Φινλανδία, η Σουηδία και η Ολλανδία.
Ειδικότερα, το 2021, μεταξύ όλων των κρατών μελών της ΕΕ, η Ιρλανδία είχε το υψηλότερο ποσοστό (46%) των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έκαναν διαδικτυακό μάθημα ή χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό. Η Φινλανδία και η Σουηδία κατέγραψαν και οι δύο μερίδιο 45% ακολουθούμενες από την Ολλανδία με 44%.
Από την άλλη πλευρά, τα κράτη μέλη στα οποία ο αριθμός όσων παρακολουθούσαν διαδικτυακά μαθήματα ήταν ο χαμηλότερος, είναι η Ρουμανία κατά 10%, η Βουλγαρία κατά 12% και η Κροατία κατά 18%.
Η Eurostat τονίζει επίσης ότι ο αριθμός όσων κάνουν χρήση της διαδικτυακής εκπαίδευσης έχει αυξηθεί και σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ιδιαίτερα στην Ολλανδία, όπου ο αριθμός αυξήθηκε κατά 21 ποσοστιαίες μονάδες. Το μόνο κράτος μέλος όπου σημειώθηκε μείωση είναι η Ρουμανία, όπου ο αριθμός όσων παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα και χρησιμοποιούν διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό μειώθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες.
Καθώς τα δύο τελευταία χρόνια η πανδημία οδήγησε σε πολλά lockdown σε ολόκληρη την ΕΕ, ο Ευρωπαϊκός Εκπαιδευτικός Χώρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκίνησε νέα έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση στο διαδίκτυο. Μερικά από αυτά τα έργα είναι:
-Διαδικτυακό μάθημα EduHack, το οποίο απευθύνεται στους πανεπιστημιακούς εκπαιδευτικούς που θέλουν να μάθουν πώς να παράγουν μαθησιακές εμπειρίες με ψηφιακή υποστήριξη
-Πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης BIOTALENT η οποία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς επιστήμης, οδηγούς φύσης και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τη βιοποικιλότητα
-Open Mind, ένα έργο που στοχεύει στην προώθηση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας μεταξύ μαθητών και σπουδαστών χωρίς υπόβαθρο επιχειρηματικών σπουδών
-Ηλεκτρονική πλατφόρμα για την εκπαίδευση ενηλίκων στην Ευρώπη (EPALE) που συνδέει επαγγελματίες εκπαίδευσης ενηλίκων σε όλη την Ευρώπη για να συμβάλει στην ενίσχυση της ποιότητας και της ποικιλομορφίας των ευκαιριών εκπαίδευσης ενηλίκων
Όσον αφορά την ηλικία όσων παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα, τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι οι νέοι ηλικίας 16 έως 24 ετών βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα, καθώς το 39% των ατόμων στην ΕΕ μεταξύ αυτών των ηλικιών ανέφεραν ότι έκαναν διαδικτυακό μάθημα, ενώ συνολικά το 49% χρησιμοποίησε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, όσο αυξάνεται η ηλικία, μειώνεται και ο αριθμός των ατόμων που κάνουν διαδικτυακά μαθήματα.