Πώς βλέπουν τον αειφόρο τουρισμό οι εύποροι ταξιδιώτες; Τα αποτελέσματα από μια πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από το παγκόσμιο ταξιδιωτικό δίκτυο Virtuoso, υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι πιο απαιτητικοί ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν τις αειφόρες εμπειρίες.

Ειδικότερα, η έρευνα διαπιστώνει ότι, ενώ τα ταξίδια ανακάμπτουν με νέους και καινοτόμους τρόπους, οι ταξιδιώτες διατηρούν πάντα επίγνωση της θέσης και της επιρροής τους στον κόσμο, με περισσότερο από το 80% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πανδημία τους έχει κάνει να θέλουν να ταξιδεύουν πιο υπεύθυνα από εδώ και στο εξής. Το αποτέλεσμα αυτό αντιστοιχεί στα ίδια ευρήματα της περσινής έρευνας, αποδεικνύοντας ότι τα αειφόρα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες πολυτελείας.

Αξιολογώντας το συναίσθημα των ταξιδιωτών πολυτελείας, η έρευνα βιωσιμότητας του 2021 της Virtuoso διαπίστωσε ότι το 78% πίστευε ότι είναι σημαντικό να επιλέγουν ταξιδιωτικές εταιρείες που έχουν ισχυρή πολιτική βιωσιμότητας, ωθώντας τους να αναζητήσουν εταιρείες που δεσμεύονται στο τρίπτυχο, προστασία του πλανήτη, υποστήριξη των τοπικών οικονομιών, ουσιαστική προσέγγιση του τοπικού πολιτισμού.

Επιπλέον, το 70% συμφώνησε ότι τα ταξίδια βελτιώνουν με βιώσιμο τρόπο την εμπειρία των διακοπών τους και η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων είπε ότι θα ήταν πρόθυμοι να επισκεφτούν έναν δημοφιλή προορισμό σε περιόδους εκτός αιχμής ή να επιλέξουν έναν εναλλακτικό, λιγότερο τουριστικό προορισμό για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του υπερ-τουρισμού. Η προθυμία εξερεύνησης του πλανήτη με τρόπο που να τον προστατεύει για τις μελλοντικές γενιές, ήταν έντονη σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα εξακολουθεί να είναι ισχυρή.

Στην έρευνα βιωσιμότητας του 2022 της Virtuoso, οι εύποροι καταναλωτές ανέφεραν ότι το κόστος είναι λιγότερο σημαντικός παράγοντας από ότι η διαφάνεια, στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση βιώσιμων ταξιδιωτικών πρακτικών: Το 75% των ταξιδιωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να ταξιδέψουν υπεύθυνα, εάν γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται τα κεφάλαια.

Οι ταξιδιώτες εξέφρασαν επίσης έντονη επιθυμία για βαθύτερη γνώση και βοήθεια για τη λήψη πιο ενημερωμένων αποφάσεων σχετικά με τα βιώσιμα ταξίδια, με το 40% των ερωτηθέντων να λέει ότι θα ενθαρρύνονταν να ταξιδεύουν πιο υπεύθυνα εάν είχαν καθοδήγηση από μια αξιόπιστη πηγή, όπως έναν επαγγελματία ταξιδιωτικό σύμβουλο.

Η έρευνα αειφορίας του 2022 αποκάλυψε επίσης τους τρόπους με τους οποίους οι ταξιδιώτες υποστηρίζουν τον αειφόρο τουρισμό και τους κορυφαίους προορισμούς/ταξίδια που σχετίζονται με τον αειφόρο τουρισμό:

Οι 5 βασικοί τρόποι με τους οποίους οι ταξιδιώτες υποστηρίζουν τον αειφόρο τουρισμό

-Μείωση των απορριμμάτων τροφίμων και πλαστικών φέρνοντας το δικό τους μπουκάλι νερό, κρατώντας επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες κ.λπ.

-Υποστήριξη της διατήρησης της άγριας ζωής

-Ταξίδια εκτός σεζόν σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς

-Συνεισφορά στην τοπική κοινότητα και στον προορισμό

-Υποστήριξη ταξιδιωτικών εταιρειών με ισχυρή πολιτική βιωσιμότητας

Τα 5 βασικά ταξίδια/προορισμοί που οι ταξιδιώτες συσχετίζουν με τον αειφόρο τουρισμό

-Πολιτιστικές εκδρομές (στην ενδοχώρα)

-Κρουαζιέρα στο ποτάμι

-Τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς

-Αφρικανικά σαφάρι και κρουαζιέρα στον ωκεανό

-Νησιωτικοί προορισμοί

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας