Η τιμή δεν είναι πλέον κριτήριο κρατήσεων, όπως αποκαλύπτει ο δείκτης Traveler Value Index της Expedia Group, που βασίστηκε σε δείγμα 8.000 ανθρώπων από 8 χώρες.
Καθώς οι ρυθμοί εμβολιασμών αυξάνονται και τα σύνορα ανοίγουν σε όλο τον κόσμο, η ετοιμότητα των ανθρώπων για ταξίδια αυξάνεται όμως οι μήνες αβεβαιότητας που προηγήθηκαν επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές τους αποφάσεις αλλάζοντας την πεποίθηση ότι η τιμή είναι το βασικό κίνητρο για κρατήσεις.
Η έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι επιθυμούν να κάνουν κράτηση σε παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών που εμπιστεύονται και που θα τους προσφέρουν εμπειρίες με ασφάλεια και προστασία των χρημάτων τους.
Παρά την περίοδο αβεβαιότητας, το 34% των ταξιδιωτών έχουν μεγαλύτερους προϋπολογισμούς για ταξίδια έναντι του 2020. Το 18% εκτιμά ότι τα ταξίδια θα είναι η δραστηριότητα στην οποία θα κάνουν τις περισσότερες δαπάνες το 2021, όπως και η ανακαίνιση του σπιτιού (18%), η διασκέδαση (12%), η αγορά ή φροντίδα αυτοκινήτου (11%) και η φροντίδα της υγείας (11%). Επιπλέον, το 36% δήλωσε ότι θα θυσίαζε μια αύξηση μισθού για να κάνει διακοπές.
Το 60% προτιμά ταξίδια εσωτερικού για το άμεσο μέλλον, όμως το 41% θα ταξιδεύει πιο συχνά σε σύντομες αποδράσεις. Οι προοπτικές των διεθνών ταξιδιών βελτιώνονται επίσης, με το 27% να σκοπεύει να ταξιδέψει σε χώρα του εξωτερικού την ερχόμενη χρονιά. Το 71% νιώθει άνετα να παρουσιάζει το διαβατήριο κορωνοϊού προκειμένου να ταξιδέψει στο εξωτερικό.
Το 75% των ταξιδιωτών τείνουν να επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό στον οποίο δεν έχουν ταξιδέψει στο παρελθόν, το 52% θα χρησιμοποιήσει νέα μορφή μεταφοράς και το 22% αναζητά εμπειρίες ζωής για το επόμενο ταξίδι.
Το 59% των ταξιδιωτών προτίθενται να καταβάλλουν περισσότερα προκειμένου να ταξιδέψουν με πιο βιώσιμο τρόπο.
Το 65% είναι πιο πιθανό να κάνει κράτηση με παρόχους με πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς, δηλαδή με εταιρίες που ανήκουν σε γυναίκες ή ανθρώπους διαφορετικών χρωμάτων, που είναι φιλικές στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ και που στηρίζουν ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.
Ο δείκτης αξιολόγησε τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις αποφάσεις ταξιδιωτικής κράτησης, οι οποίοι είναι οι εξής…
-Η δυνατότητα πλήρους επιστροφής χρημάτων εάν αλλάξουν τα ταξιδιωτικά σχέδια
– Η χαμηλή τιμολόγηση που προκαλείται από τη χαμηλή ζήτηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
-Ανέπαφες εμπειρίες όπως online check in, ψηφιακές κάρτες επιβίβασης κλπ.
-Περιβαλλοντικά φιλικές πολιτικές όπως μείωση της χρήσης πλαστικών ή τοπικά προϊόντα και τρόφιμα τοπικής παραγωγής.
-Αναβαθμισμένες διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης.
-Ευέλικτες πολιτικές για αλλαγή κράτησης
-Οφέλη πρώτης θέσης και αναβάθμιση
Η οικονομική ασφάλεια και η γενική ασφάλεια είναι οι βασικές προτεραιότητες των ταξιδιωτών σε όλες τις εμπειρίες διακοπών. Πάνω από ένας στους 4 ταξιδιώτες θεωρεί σημαντικότερη από όλα τη δυνατότητα να λάβει επιστροφή χρημάτων, ιδιαίτερα από τις αεροπορικές εταιρίες (26%) και στην ενοικίαση εξοχικών κατοικιών (26%), ενώ ακολουθεί ο αναβαθμισμένος καθαρισμός και απολύμανση.
Ο δείκτης παρουσιάζει επίσης διαφορές στις αξίες των ταξιδιωτών βάσει ηλικίας, με τους νεαρότερους να δίνουν τη λιγότερη σημασία στην τιμή και την επιστροφή χρημάτων…
-Για τα ξενοδοχεία και τις ενοικιάσεις εξοχικών κατοικιών, η σημασία της δυνατότητας πλήρους επιστροφής χρημάτων αυξάνεται με την ηλικία. Ωστόσο οι ταξιδιώτες στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία κάτω των 40 ετών αξιολογούν πιο σημαντική τον αναβαθμισμένο καθαρισμό στις ξενοδοχειακές κρατήσεις, ενώ θεωρούν πιο σημαντικές από άλλες ηλικίες τις ανέπαφες εμπειρίες και τα οφέλη premium.
Οι ταξιδιωτικές αποφάσεις που αφορούν τις αεροπορικές εταιρίες διαμορφώνονται από την οικονομική ασφάλεια, με πάνω από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων (26%) να θεωρούν σημαντικότερο παράγοντα των διακοπών τους την πλήρη επιστροφή χρημάτων. Ωστόσο, οι γενιές millennial και Gen Z ή οι ταξιδιώτες κάτω των 40 ετών θεωρούν πιο σημαντικές από τους μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες τις ανέπαφες εμπειρίες, τα οφέλη πρώτης θέσης και τις φιλικές πολιτικές στο περιβάλλον.