Η Βιέννη είναι από τους προορισμούς που όσο και αν ακούγεται παράξενο επενδύει στον επιλεκτικό τουρισμό επιλέγοντας τους τουρίστες της οι οποίο είναι λίγοι και πλούσιοι.
Πιο αναλυτικά, «φρένο» στον μαζικό τουρισμό βάζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου του τουρισμού της Βιέννης προκειμένου η πρωτεύουσα της Αυστρίας να μην γίνει προορισμός τύπου Βαρκελώνη και Βενετία πόλεις που συγκεντρώνουν μαζικό τουρισμό.
Οι «ταξιδιώτες πολυτελείας» εξάλλου, όπως ονομάζονται οι εν λόγω τουρίστες, περνούν έξι φορές περισσότερο χρόνο σε έναν προορισμό και ξοδεύουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα από τον μέσο όρο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Handelsblatt» στα ακριβά και πολυτελή καταστήματα της πόλης οι πλούσιοι Ρώσοι, Κινέζοι και Άραβες τουρίστες ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα από όσα οι περισσότεροι τουρίστες που έβρισκαν φθηνότερα πακέτα διακοπών στο παρελθόν ενώ και η μελέτη της World Travel Trends Report, αναφέρει ότι τα ταξίδια πολυτελείας αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% της τουριστικής αγοράς. Τα έξοδα ωστόσο αυτών των τουριστών ισοδυναμούν με το 20% του συνολικού τζίρου παγκοσμίως.στα ακριβά και πολυτελή καταστήματα της πόλης οι πλούσιοι Ρώσοι, Κινέζοι και Άραβες τουρίστες ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα από όσα οι περισσότεροι τουρίστες που έβρισκαν φθηνότερα πακέτα διακοπών στο παρελθόν ενώ και η μελέτη της World Travel Trends Report, αναφέρει ότι τα ταξίδια πολυτελείας αντιπροσωπεύουν μόλις το 7% της τουριστικής αγοράς. Τα έξοδα ωστόσο αυτών των τουριστών ισοδυναμούν με το 20% του συνολικού τζίρου παγκοσμίως.