Δραστική αναθεώρηση της εκθεσιακής παρουσίας
Σε ετήσια βάση, η χώρα μας, μέσω ποικίλων εκφάνσεων (Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, περιφερειακές διοικήσεις, Δήμοι, κλαδικές οργανώσεις και αντιπροσωπείες κ.ά.), συμμετέχει σε εκατοντάδες εκθέσεις, συνέδρια κι εν γένει κλαδικές ή θεματικές διοργανώσεις, σε μια προσπάθεια προώθησης της εικόνας, γνωστοποίησης των παροχών κι υπηρεσιών, αλλά και προσέλκυσης του ενδιαφέροντος ολοένα και περισσότερων επισκεπτών. Μέχρι πρότινος, η… βαρύτητα έπεφτε στην ποσότητα, ενώ η πρακτική και τα «εργαλεία» δράσης, συνήθως, εξαντλούνταν σε διαφημιστικά φυλλάδια, χαμόγελα, σκόρπιες κουβέντες κι άσκοπες βόλτες.
Το σχέδιο δράσης ανύπαρκτο, οι στόχοι είδος υπό εξαφάνιση, η προεργασία επιλογής αγορών, κλάδων ή τομέων αυξημένου ενδιαφέροντος είτε δεν λάμβανε χώρα ή εάν συνέβαινε ήταν στο… πόδι κι οι ευκαιρίες χάνονταν η μια μετά την άλλη. Μαζί τους και μερικές χιλιάδες ευρώ κάθε φορά! Όχι, πλέον, καθώς η νέα διοίκηση του ΕΟΤ, έχοντας ως πολύτιμο… σύμμαχο την τεχνολογία, αποσκοπεί στο να θέσει τέλος σε ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα, θέτοντας σε νέες βάσεις την εκθεσιακή παρουσία και προβολή της χώρας μας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Οργανισμός έχει ως πρωταρχικό στοιχείο συμμετοχής σε μια έκθεση τα μετρήσιμα αποτελέσματα που θα προκύπτουν και θα καταδεικνύουν την αξία και τον βαθμό απόδοσης της επένδυσης. Ξεχωριστή σημασία θα δίνεται στην ύπαρξη και διεξαγωγή Β2Β συναντήσεων, μέσω των οποίων θα προκύπτει απτό αποτέλεσμα για τους συμμετέχοντες, ήτοι συμφωνίες με συγκεκριμένο χρηματικό τίμημα! Είτε αφορά ξενοδόχους, ναυτιλιακούς πράκτορες, εκπροσώπους μιας γεωγραφικής περιφέρειας ή ενός δήμου, τουριστικούς πράκτορες, event managers κ.ά.
Τα πάντα θα μετρώνται, θα αξιολογούνται κι εν τέλει θα γίνεται δυνατό να καταδεικνύουν νέες αγορές, καθετοποιημένους τομείς και κλάδους, τους οποίους η χώρα μας ενδεχομένως να πρέπει να προσεγγίσει ή επενδύσει, ώστε να προσποριστεί τα ανάλογα οφέλη! Ανανέωση και στα γραφεία προβολής εξωτερικού. Μία από τις πτυχές του ΕΟΤ, που έχει προκαλέσει σειρά συζητήσεων σχετικά με την αποδοτικότητα, τη χρηστικότητα, τη στρατηγική λειτουργίας, ακόμη και τον λόγω ύπαρξης, δεν είναι άλλη από τα επιμέρους γραφεία προβολής που διαθέτει ο Οργανισμός στο εξωτερικό.
Καθώς η εξέλιξη απαιτεί ευελιξία, προσαρμοστικότητα, βούληση κι ανταπόκριση στις νέες συνθήκες και πρακτικές, πρόθεση της νέας διοίκησης του ΕΟΤ είναι να προβεί σε ένα… ξεσκαρτάρισμα των γραφείων, σταθμίζοντας μια σειρά από χαρακτηριστικά, αναφορικά με τον βαθμό ανταπόκρισης της αγοράς στην οποία λειτουργούν, των προοπτικών που αυτή εμφανίζει, το εάν εξυπηρετούν το συνολικότερο πλάνο δράσης για την υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής κ.ο.κ.
Η κωδική ονομασία «Rebranding» και «απόκτηση τοπικής ταυτότητας» θα αποτελέσουν ζητούμενα της ενεργοποίησης του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού.
Μέσω της διαδικασίας αξιολόγησης, θα επιχειρηθεί να ανανεωθούν κι ενδυναμωθούν όσα εκ των γραφείων δεν λειτουργούν με υψηλά στάνταρντ απόδοσης, ενώ σε αυτή την προσπάθεια εξαιρετικά χρήσιμος αναμένεται να αποδειχτεί κι ο ρόλος όσων βρίσκονται στην αντίπερα όχθη, αφού θα αξιοποιηθούν ως σημείο αναφοράς και best practice case study. Επιθυμία της διοίκησης του Οργανισμού είναι τα γραφεία στο εξωτερικό να αποτελέσουν κεντρικό όσο κι οργανωμένο πόλο διάχυσης της εικόνας και προβολής της χώρας μας και του αντίστοιχου τουριστικού μας προϊόντος σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε αυτή την πραγματικότητα, αναμένεται να συμβάλλουν προς θετική κατεύθυνση κι οι Πρεσβείες της Ελλάδος στο εξωτερικό.
2020: Έτος Ελληνικού Τουρισμού
Το 2020 συμπληρώνονται 70 χρόνια από την ίδρυση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, γεγονός που αναμένεται να σηματοδοτήσει μια σειρά από ενέργειες και δράσεις.
Συγκεκριμένα, άμεση προτεραιότητα της νέας διοίκησης του ΕΟΤ είναι η ανακήρυξη του έτους 2020 ως «έτος Ελληνικού Τουρισμού», που θα πλαισιωθεί από πλήθος και ποικιλία εορταστικών εκδηλώσεων και δράσεις ανάδειξης της συμβολής του ΕΟΤ στον ελληνικό τουρισμό. Μάλιστα, πρόθεση της νέας διοίκησης του ΕΟΤ είναι να απευθύνει ένα «ανοικτό» κάλεσμα προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προκειμένου να θέσουν τις δικές τους προτάσεις κι ιδέες.