ΕΟΤ Αειφορία, βιωσιμότητα, ψηφιακή προβολή, θεματικός τουρισμός, έντονη συνεργατικότητα, αποτελεσματικότητα αναμένεται να περιλαμβάνει το νέο σχέδιο δράσης που επεξεργάζεται η νέα διοίκηση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), υπό την προεδρία της Άντζελας Γκερέκου. Όλα αυτά θα βρίσκονται κάτω από τη «σκέπη» ενός καινούριου «αφηγήματος» για τον τουρισμό, που θα σηματοδοτήσει την πορεία του κατά το προσεχές χρονικό διάστημα.
Ποια τα άμεσα σχέδια της νέας διοίκησης
Εμφαση στη θεμελίωση κι ανάπτυξη μιας σειράς επιμέρους μορφών θεματικού τουρισμού, που θα συμβάλλει καταλυτικά στην επίτευξη της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης της χώρας μας, αναμένεται να δώσει στο κοντινό μέλλον ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, υπό την καθοδήγηση της νέας προέδρου του, Άντζελας Γκερέκου. Η τελευταία αντιλαμβάνεται τον όρο «βιώσιμη ανάπτυξη» υπό ένα εξαιρετικά διευρυμένο πρίσμα και με πλούσιο περιεχόμενο, καθώς στο επίκεντρό του βρίσκεται ο άνθρωπος και πλαισιώνεται από μια σειρά καίρια στοιχεία, όπως η αειφορία, η οικονομία και το περιβάλλον.
Ωστόσο, το βασικό ζητούμενο είναι η διασφάλιση της συνέχειάς του στο μέλλον, η αποφυγή να λειτουργήσει αρνητικά για τις επερχόμενες γενιές και, αντιθέτως, η διασφάλιση να δρα με θετικό πρόσημο. Όπως υποστηρίζεται από την πλευρά της νέας ηγεσίας του ΕΟΤ, ο ελληνικός τουρισμός έχει άμεση ανάγκη από την ύπαρξη ενός νέου, περιεκτικού εμπνευσμένου, σύγχρονου και μακράς πνοής αφηγήματος, που θα αποτελεί «όχημα» για τη διείσδυσή του στην επόμενη ημέρα της τουριστικής πραγματικότητας!
Ξεχωριστή σημασία δίνεται στην ύπαρξη και διεξαγωγή Β2Β συναντήσεων, μέσω των οποίων θα προκύπτει απτό αποτέλεσμα για τους συμμετέχοντες, ήτοι συμφωνίες με συγκεκριμένο χρηματικό τίμημα.
Καλύτερη ποιότητα κι αυξημένα έσοδα
Ένα από τα ζητήματα που θα επιχειρήσει να διαχειριστεί ο ΕΟΤ είναι η βελτίωση των εσόδων και της ποιότητας στον τουριστικό κλάδο. Κάτι που θα γίνει πράξη, μέσω της προώθησης σύγχρονων πρακτικών βιωσιμότητας. Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν τα νέα ψηφιακά εργαλεία προβολής. Όπως υπογραμμίζεται, το νέο πλαίσιο λειτουργίας του ΕΟΤ αναμένεται να εστιάσει στο από χρόνια ζητούμενο εκ μέρους των παραγόντων της τουριστικής αγοράς, που δεν είναι άλλο από την αύξηση των εσόδων ανά επισκέπτη. Κάτι που, όπως δηλώνουν τα στελέχη του Οργανισμού, θα γίνει πράξη με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως διαμόρφωση σύγχρονων τουριστικών προϊόντων κι υπηρεσιών και μεθοδική προβολή τους, προκειμένου να προκύψουν καλύτερα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Ξεκάθαρη στόχευση του Οργανισμού είναι να διαμορφωθούν σύγχρονα, δελεαστικά, όσο και «γεμάτα» τουριστικά προϊόντα κι αντίστοιχες υπηρεσίες, των οποίων η μεθοδική προβολή θα έχει ως αποτέλεσμα καλύτερα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Απώτερος σκοπός είναι η χώρα μας να αποτελέσει πρωταρχική επιλογή και όχι απλώς έναν ακόμη προορισμό… Ιδανικά «συστατικά» στη διαμόρφωση μιας νέας πνοής ταυτότητας και στόχευσης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος θεωρούνται οι επιμέρους μορφές του θεματικού τουρισμού.
Γεύση, εμπειρία, γη και παραγωγή, αναζωογόνηση κι ευεξία, πολιτισμός, περιπέτεια, θρησκεία και περιβάλλον αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους και θα κινηθούν οι υπηρεσίες του Οργανισμού, προκειμένου να διαμορφώσουν ένα επαρκές πλαίσιο θεματικού τουρισμού. Πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη τις τοπικές κοινωνίες, τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου. Με τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης της χώρας μας, εκτιμάται πως θα επιτευχθεί κι ο μεγαλύτερος στόχος της προσέλκυσης ποιοτικότερων επισκεπτών, οι οποίοι θα διευρύνουν αμφίπλευρα την τουριστική σαιζόν, τόσο προς το φθινόπωρο όσο και προς την άνοιξη.
Ενιαία μορφή τουριστικής προβολής με breakdown ανά Περιφέρεια
Ο νέος ΕΟΤ αναμένεται να προωθήσει στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία μία ενιαία ατζέντα προβολής της Ελλάδας, η οποία θα στηρίζεται στο τρίπτυχο: Αειφόρος ανάπτυξη – Καινοτόμες τεχνολογικές δυνατότητες – Εξειδίκευση ανά Περιφέρεια! Μια ακόμη δράση που εκτιμάται πως θα συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου της αύξησης των εσόδων ανά επισκέπτη είναι η ενίσχυση κι εν γένει προβολή του συνόλου των 13 Περιφερειών της χώρας, στην προώθηση του θεματικού τουρισμού και συνολικά της Ελλάδας, ως τόπου διοργάνωσης μεγάλων πολιτιστικών, αθλητικών και κοινωνικών γεγονότων διεθνούς χαρακτήρα!
Επιπροσθέτως, θα επιχειρηθεί να δομηθεί μια ανταγωνιστική τουριστική πρόταση διεθνώς, που θα διαπνέεται από απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Στην υπό διαμόρφωση πραγματικότητα, κάτι παραπάνω από σημαντικός θα είναι ο ρόλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, το οποίο αποτελεί ένα καινούριο Σώμα, όπου θα συμμετέχουν οι 13 Περιφέρειες της πατρίδας μας, αλλά και ο ΕΟΤ. Σκοπός; Να δομηθεί από κοινού μια ενιαία εικόνα προβολής της χώρας μας κι εν συνεχεία να ακολουθηθεί ένα breakdown ανά Περιφέρεια, με εξειδίκευση, ανάδειξη μοναδικών στοιχείων, σχεδιασμό ενός πλέγματος δράσεων και θέσπιση ξεκάθαρων στόχων.
Η κωδική ονομασία «Rebranding και απόκτηση τοπικής ταυτότητας» θα αποτελέσει το ζητούμενο της συγκεκριμένης κίνησης. Μέσω της ενίσχυσης κι εν γένει διαδικασίας προβολής και των 13 Περιφερειών της χώρα μας, ο ΕΟΤ αποβλέπει στην προώθηση του θεματικού τουρισμού, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως η Ελλάδα αποτελεί ιδανικό τόπο διοργάνωσης μεγάλων πολιτιστικών, αθλητικών, κοινωνικών κ.ά. γεγονότων διεθνούς χαρακτήρα. Σήμερα, είναι περισσότερο ξεκάθαρο παρά ποτέ στην ηγεσία του Οργανισμού πως η αύξηση της προσέλευσης τόσο από «παραδοσιακές» όσο κι από καινούριες αγορές-στόχους, με την ταυτόχρονη αύξηση εσόδων ανά τουρίστα και τη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής τουριστικής πρότασης διεθνώς, με σεβασμό στο περιβάλλον, αποτελεί «must have» και δη άμεσα!