Σαράντα προγραμματισμένες Β2Β ελληνογερμανικές συναντήσεις τουρισμού πραγματοποιούνται στο πλαίσιο τριήμερης επιχειρηματικής αποστολής τεσσάρων γερμανικών επιχειρήσεων, που ολοκληρώνεται στις 4 Απριλίου στη Βόρειο Ελλάδα, καθώς και ημερίδας, που διοργανώθηκε χθες, 2 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για δράσεις, που οργανώθηκαν από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, με πρωτοβουλία του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Ενέργειας της Γερμανίας.
Οι τέσσερις γερμανικές εταιρίες χαρακτηρίζονται για τις καινοτόμες εφαρμογές και προϊόντα αιχμής που προωθούν στον τομέα του λογισμικού, του εξοπλισμού και των υποδομών για ξενοδοχειακές μονάδες. Στην Ημερίδα συμμετείχαν περισσότεροι από 100 ενδιαφερόμενοι από τον ιδιωτικό επιχειρηματικό ιστό, την τοπική αυτοδιοίκηση, αλλά και τον ακαδημαϊκό χώρο.
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε στο πλαίσιο της Ημερίδας ο Πρόεδρος της Επιτροπής Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Στέφανος Τζιρίτης, τόνισε τη σημασία του τουριστικού κλάδου για την ελληνική οικονομία, εστίασε όμως και στην ανάγκη αναμόρφωσης του προϊόντος της χώρας, καθώς οι μαρτυρίες των επαγγελματιών του κλάδου μιλούν για μειωμένα έσοδα.
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Επιμελητήριου, κ. Matthias Hoffmann, υπογράμμισε τη συνέχεια των προσπαθειών του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου να υποστηρίξει τον τομέα, μεταφέροντας πολύτιμη τεχνογνωσία και δημιουργώντας πεδία για νέες ευκαιρίες.
Σημαντικό σημείο της Ημερίδας αποτέλεσε και η ομιλία του κ. Manuel Wilke, Head of Special Service του γερμανικού ομίλου TUI, σχετικά με τον προσβάσιμο τουρισμό. Όπως ο ίδιος δήλωσε: «Άνθρωποι με ειδικές ανάγκες εξαρτώνται κατά πολύ από τουριστικές λύσεις, που προσφέρουν δεσμευτικές πληροφορίες, κατάλληλες για τους ίδιους. Ο σίγουρος και ασφαλής σχεδιασμός του ταξιδιού είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην απόφαση τουριστικού προορισμού. Από τη στιγμή που θα βρεθεί το ξενοδοχείο, που ταιριάζει στις ανάγκες τους, θα επιστρέψουν σίγουρα ξανά σε αυτό. Τέλος, πέρα από τα βασικά, όπως προσβάσιμο δωμάτιο ή μεταφορά, σημαντικό ρόλο παίζουν οι περαιτέρω παροχές, όπως για παράδειγμα οι κατάλληλα προσαρμοσμένες εκδρομές. Εδώ παρατηρείται μειωμένη προσφορά στην αγορά.»
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά το τέλος της Ημερίδας, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο διερεύνησε με τους δύο φορείς πιθανές συνεργασίες για την ανάπτυξη των ελληνογερμανικών σχέσεων στον τουρισμό.