Ελληνικές εξαγωγές

Μείωση εμφανίζουν τον τελευταίο καιρό οι ελληνικές εξαγωγές με την έρευνα της εταιρείας διαΝΕΟσις να αναλύει τις αιτίες και να προτείνει λύσεις για την κατάσταση των εξαγωγών.

Οι δύο έρευνες από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο και την ICAP

Η πρώτη έρευνα διενεργήθηκε από τους καθηγητές Σαράντη Καλυβίτη, Μαργαρίτα Κατσίμη και Θωμά Μούτο του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο διάστημα Μάρτιος-Ιούλιος 2018 και αποτελεί μια ευρύτατη χαρτογράφηση του ελληνικού εξαγωγικού τομέα, της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Πρόκειται για μια έρευνα που βασίστηκε δε σε ανάλυση ευρύτατης βάσης στατιστικών δεδομένων της ΕΛΣΤΑΤ και άλλων εγχώριων και διεθνών πηγών και αφορά 2.694 προϊόντα και 19.720 επιχειρήσεις που καλύπτουν περίπου το 81% του συνόλου των εξαγωγών που έγιναν σε 190 προορισμούς και η χαρτογράφηση της πλαισιώνεται από μια δεύτερη, ποσοτική έρευνα, που εκπονήθηκε σε συνεργασία με την ICAP.

Η δεύτερη έρευνα καταγράφει και αναλύει τις απόψεις των ίδιων των επιχειρήσεων σχετικά με τη λειτουργία και τη στρατηγική εξαγωγών που εφαρμόζουν και Εκπρόσωποι 525 εξαγωγικών επιχειρήσεων απάντησαν σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο τον Οκτώβριο του 2018.

Πώς η Πολιτεία εμποδίζει τις εξαγωγές;

  • Δυσλειτουργίες του δημόσιου τομέα (η υπολειτουργία αρμόδιων φορέων, η έντονα γραφειοκρατική εξαγωγική διαδικασία, η καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ).
  • Η υψηλή φορολογία και οι συνεχόμενες μεταβολές του νομοθετικού πλαισίου (250 φορολογικά νομοσχέδια από το 1975 και μετά).
  • Η έλλειψη πρόσβασης σε τραπεζικό δανεισμό και το κόστος ασφάλισης των εξαγωγών (το 70% των επιχειρήσεων εμφανίζουν χαμηλή πιστοληπτική ικανότητα).
  • Αδυναμία άσκησης πολιτικών προώθησης των προϊόντων στις ξένες αγορές.

Τι πρέπει να κάνει η Πολιτεία

  • Βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της Δημόσιας Διοίκησης με άρση των εμποδίων που αποθαρρύνουν την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων.
  • Προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας.
  • Βελτίωση των υποδομών και του δικτύου μεταφορών.
  • Αξιοποίηση των διπλωματικών υπηρεσιών για την υποστήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων.
  • Επένδυση σε έρευνα και τεχνολογία.
  • Ταχύτερη εκκαθάριση ΦΠΑ για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.
  • Μεγαλύτερη ευελιξία και χαλάρωση αυστηρών κριτηρίων στην ασφάλιση των εξαγωγών.

Πώς οι επιχειρήσεις αδυνατούν να πραγματοποιήσουν εξαγωγές;

  • Έλλειμμα ανταγωνιστικότητας των προϊόντων που εξάγουν λόγω αδυναμίας δημιουργίας ισχυρού branding και διαφοροποίησης των ίδιων των προϊόντων.
  • Το υψηλό κόστος παραγωγής, τα δίκτυα πώλησης του εξωτερικού και το μέγεθος των εταιρειών.

Τι πρέπει να κάνουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις

  • Δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και εξωστρέφειας.
  • Διαφοροποίηση προϊόντων και παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Μακροχρόνια δέσμευση σε στρατηγική branding.
  • Διοικητική οργάνωση με εξαγωγικό προσανατολισμό και στελέχωση με εξειδικευμένο προσωπικό.
  • Μείωση κόστους λειτουργίας και παραγωγής.
  • Συνεργασία με δίκτυα εξωτερικού και μεγάλες αλυσίδες.
  • Συνεχής επιμόρφωση προσωπικού και ανάπτυξη εξαγωγικών δεξιοτήτων.
  • Συνεργασία με πανεπιστήμια για δημιουργία καινοτομιών σε όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης, με παράλληλη μείωση του κόστους λειτουργίας.
  • Συνεργασία με άλλες εξαγωγικές επιχειρήσεις και συμπληρωματικές δράσεις.
  • Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας