Εκθέσεις τροφίμων & ποτών. Οι εμπορικές εκθέσεις αποτελούν το επιχειρηματικό όπλο των παραγωγών τροφίμων και στο παρακάτω άρθρο αναφέρονται οι 10 πιο σημαντικοί λόγοι, που καθιστούν ενέργειες στρατηγικής σημασίας τις εν λόγω διοργανώσεις…

Tης Γιώτας Παπαβασιλείου

10 λόγοι για συμμετοχή

Η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις τροφίμων αποτελεί στρατηγική κίνηση για κάθε παραγωγό. Πρόκειται για εκθέσεις, οι οποίες συγκεντρώνουν ποικίλο μείγμα επαγγελματιών του χώρου και προσφέρουν μια σειρά από οφέλη, που μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη και την επιτυχία μιας επιχείρησης.

Ακολουθούν οι 10 πιο σημαντικοί λόγοι για το γιατί θεωρείται στρατηγικής σημασίας για έναν παραγωγό η συμμετοχή του στις εμπορικές εκθέσεις τροφίμων.

1 Αυξημένη προβολή και δημοσιότητα

Τις εκθέσεις τροφίμων παρακολουθούν χιλιάδες επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματιών του κλάδου, λιανοπωλητών και καταναλωτών. Με τη συμμετοχή τους, οι παραγωγοί αποκτούν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε ένα πολυποίκιλο κοινό, διευρύνοντας την πελατειακή τους βάση και αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα και την προβολή της εταιρικής ετικέτας τους. Με τη συμμετοχή τους σε εμπορικές εκθέσεις οι παραγωγοί στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα σχετικά με τη δέσμευσή τους στον κλάδο και την ποιότητα των προϊόντων τους.

2 Ευκαιρίες δικτύωσης

Οι εκθέσεις τροφίμων αποτελούν το ιδανικό σημείο συνάντησης και δικτύωσης. Οι παραγωγοί μπορούν να συναντήσουν πιθανούς πελάτες, επιχειρηματικούς εταίρους, προμηθευτές, ακόμη και ανταγωνιστές. Αυτές οι αλληλεπιδράσεις οδηγούν σε πολύτιμες συμπράξεις, συνεργασίες και επιχειρηματικές συμφωνίες με στόχο την ανάπτυξη και εξωστρέφεια των προϊόντων τους. Αξίζει να σημειωθεί, πως σε εκθέσεις τροφίμων, όπως η ΕΞΠΟΤΡΟΦ -η μοναδική έκθεση με στόχο την προβολή των ποιοτικών ελληνικών προϊόντων μικρής παραγωγής εδώ και μια δεκαετία- συμμετέχουν κάθε χρόνο δεκάδες διεθνείς και Έλληνες αγοραστές από όλο το φάσμα του κλάδου τροφίμων. Στην τελευταία διοργάνωση της ΕΞΠΟΤΡΟΦ το 2023 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1500 Β2B συναντήσεις με επιλεγμένους hosted buyers από τον κλάδο του τουρισμού, των ξενοδοχείων, της μικρής και μεγάλης λιανικής και της εστίασης. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με ομόλογους ξένων επιχειρήσεων του κλάδου δίνοντας ώθηση στην ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών, η οποία οδήγησε στο «χτίσιμο» επιτυχημένων εμπορικών ενεργειών και συμφωνιών για τους συμμετέχοντες παραγωγούς.

3 Μαθαίνοντας τις τάσεις της αγοράς

Η ενημέρωση για τις τελευταίες τάσεις της αγοράς είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση. Στις εκθέσεις τροφίμων οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις νέες προτιμήσεις των καταναλωτών, τις νέες μεθόδους συσκευασίας, τις αναδυόμενες διατροφικές τάσεις και πολλά ακόμη. Μέσα από παρουσιάσεις νέων τεχνικών, καινοτόμων προϊόντων και ιστοριών επιτυχίας, οι παραγωγοί έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν. Η γνώση που αποκτούν από τους ειδικούς του κλάδου αποτελεί πολύτιμη δύναμη για το μέλλον. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ο παραγωγός έχει την ευκαιρία να συνομιλήσει με καταξιωμένους στο είδος τους επιχειρηματίες και managers και να δημιουργήσει στρατηγικές ανάπτυξης για τα προϊόντα και το brand της επιχείρησής του γενικότερα.

4 Απευθείας πωλήσεις

Οι καταναλωτές που συμμετέχουν σε εκθέσεις τροφίμων βρίσκονται εκεί επειδή ενδιαφέρονται για τα προϊόντα διατροφής. Πρόκειται λοιπόν για τον ιδανικό κοινό στόχο! Οι παραγωγοί που συμμετέχουν στις εμπορικές εκθέσεις τροφίμων έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν απευθείας στο περίπτερό τους τα προϊόντα τους και να επωφεληθούν από την συμμετοχή τους, αυξάνοντας το κέρδος τους. Παράλληλα, σε μια επαγγελματική εμπορική έκθεση τροφίμων που η πώληση δεν είναι εφικτή, οι παραγωγοί μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της έκθεσης και να πραγματοποιήσουν ζωντανές επιδείξεις προϊόντων, να διανείμουν δείγματα ή να λανσάρουν νέα προϊόντα, ενισχύοντας τις ενέργειες marketing της επιχείρησής τους. Αυτόματα η συμμετοχή ενός παραγωγού, είτε σε έκθεση λιανικής είτε σε επαγγελματική έκθεση χονδρικής, αποκτά προστιθέμενη αξία για την επιχείρηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας