Αποζημιώσεις σε επιβάτες συνδεδεμένων πτήσεων και εκτός ΕΕ, ακυρώσεις

Δημόσιες οδηγίες σύμφωνα με τις οποίες οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να αποζημιώνουν τους επιβάτες για ακυρώσεις πτήσεων που προκλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 και των εν γένει απαγορεύσεων και το κλείσιμο του εναέριου χώρου σειράς χωρών, έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κι αυτό, καθώς τα στελέχη της θεωρούν πως αυτές οι δυσαρμονίες στην ομαλή λειτουργία και πραγματοποίηση των πτήσεων υπάγονται στον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αποζημίωση των πτήσεων, και δη στον όρο της «έκτακτης περίστασης / κατάστασης».

«Η Κομισιόν θεωρεί ότι, όταν οι δημόσιες αρχές λαμβάνουν μέτρα που αποσκοπούν στη συγκράτηση της πανδημίας του κορωνοϊού, αυτά δεν οφείλονται στη φύση και την προέλευσή τους στη συνήθη άσκηση της δραστηριότητας των αερομεταφορών, αλλά υπάγονται εκτός της δυνατότητας του πραγματικού ελέγχου τους», όπως ανέφεραν τα ίδια στελέχη της Επιτροπής.

Αναφορικά με τις πτήσεις που ακυρώθηκαν έμμεσα από την πανδημία, λ.χ. εξαιτίας της περιορισμένης ζήτησης σε μια γραμμή/προορισμό, οι αεροπορικές εταιρείες εξαιρούνται επίσης από την παροχή αποζημίωσης.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από την Κομισιόν, οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να εξακολουθήσουν να συμμορφώνονται με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 για τις ακυρώσεις πτήσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να προσφέρουν δωρεάν μεταφορά επιβατών στην περίπτωση που ακυρώσουν την πτήση τους. Κάτι που σημαίνει, την δωρεάν παροχή γευμάτων και αναψυκτικών σε λογική σχέση με τον χρόνο αναμονής, τη διαμονή σε ξενοδοχείο εάν είναι απαραίτητο και τη μεταφορά στον τόπο διαμονής. Επιπλέον, στην περίπτωση κατά την οποία ένας μεταφορέας ακυρώσει μια πτήση, θα πρέπει να προσφέρει στους επιβάτες την επιλογή επιστροφής χρημάτων.

ΙΑΤΑ: Απογοητευτικές οι νέες κατευθυντήριες γραμμές

Από την πλευρά της, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), η οποία είχε ζητήσει εξαιρέσεις από τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την EC 261/2004 λόγω του Covid-19, χαρακτήρισε τις νέες κατευθυντήριες γραμμές «απογοητευτικές» και «μη χρήσιμες», καθώς θεωρεί ότι «απέτυχαν» από την παροχή της οικονομικής ανακούφισης που χρειάζονται τα μέλη της-αεροπορικές εταιρείες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας