Πώς έγινε το απόλυτο cash cow model

Υπάρχει ένας καλός λόγος που τα ιταλικά εστιατόρια βρίσκουν τον δρόμο τους σε κάθε χώρα του κόσμου. Από τη μια δεσμεύονται στην αυθεντική γαστρονομία και από την άλλη είναι ο πολιτισμός της χώρας, που σε συνδυασμό με την ιταλική κουζίνα τα κάνει ασυναγώνιστα.
Η προσφορά προϊόντων στο Eataly είναι εκτεταμένη και όλα τα «παραδοσιακά» ιταλικά προϊόντα που μπορεί κανείς να σκεφτεί (gelato, ζυμαρικά, ψάρια, τυρί, κρέας, αρτοσκευάσματα, Nutella, κρασί) βρίσκονται εκεί, ενώ η ποικιλία τιμών που θα συναντήσει ο επισκέπτης δεν αποκλείει κανένα βαλάντιο.

Ο Ιταλός Oscar Farinetti διαμόρφωσε μια νέα κουλτούρα στον κλάδο της εστίασης, έναν τόπο αναφοράς για τους απανταχού Ιταλούς και φανατικούς γευσιγνώστες και δημιούργησε μια αλυσίδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε τρεις διαφορετικές ηπείρους.

Το Eataly έχει αναγάγει την ιταλική μαγειρική εμπειρία σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο, διαφοροποιώντας την από τα απλά εστιατόρια και τις αγορές, ανυψώνοντας ταυτόχρονα την έννοια της λιανικής πώλησης τροφίμων. Η επιβίωση εξάλλου ή ακόμη και η επιτυχία μέσα στην κρίση των γκουρμέ παντοπωλείων (delicatessen) αποτελούν τρανή απόδειξη ότι υπάρχει μια ανεπτυγμένη αγορά για γαστρονομία υψηλού επιπέδου αρκεί να γνωρίζεις πού να κοιτάξεις.

Eataly: παράδειγμα top-boTtom προσέγγισηςΣτο ίδιο μήκος κύματος οι απανταχού foodies έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση ορισμένων από τα πιο ιδιαίτερα είδη τροφίμων και εστιατορίων μέσω των social media και έχουν συμβάλει με την επιμονή τους στην επιτυχία αυτού του μοντέλου.

Η Eataly έχει δεσμευτεί να καταγράψει την ουσία του ιταλικού πολιτισμού όχι μόνο μέσω των εστιατορίων της, αλλά και μέσω των οθονών και των προσφορών προϊόντων σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει με αληθινό σπιτικό, σε συνδυασμό με εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών και μεταφοράς γνώσεων. Το τρίπτυχο λοιπόν «Eat, Shop, Learn» συνοψίζει απόλυτα το επιχειρηματικό μοντέλο.

Οι επισκέπτες μπορούν να έρθουν για ένα γεύμα σε ένα από τα εστιατόρια, να μείνουν και να ψωνίσουν τα ίδια προϊόντα που απολαμβάνουν και να αναδημιουργήσουν το πιάτο αυτό στο σπίτι τους, μαθαίνοντας πώς από τους ειδικούς που βρίσκονται στο Eataly.

Το Eataly New York Eataly: παράδειγμα top-boTtom προσέγγισης

Το Eataly στη Νέα Υόρκη βρίσκεται στο κτήριο Toy Center κοντά στο πάρκο Madison Square Park και ανήκει στον καταξιωμένο σεφ Mario Batali και στους συνεταίρους του, Lidia Bastianich και Joe Bastianich. Η έκτασή του είναι περίπου 5.000 τετραγωνικά μέτρα, γεμάτα με αυθεντικά deli shops και διαφόρων ειδών εστιατόρια και άνοιξε τις πύλες του στις 31 Αυγούστου 2010.

Ο Batali περιέγραψε το κατάστημα ως «μπακάλικο με αίθουσες γευσιγνωσίας», που προσέφερε ωστόσο 300 νέες θέσεις εργασίας στην πόλη της Νέας Υόρκης. Χαρακτηριστικό είναι πως ακόμα και δύο εβδομάδες μετά τα εγκαίνια υπήρχαν ουρές με πελάτες σε αναμονή που εκτείνονταν μέχρι την Πέμπτη Λεωφόρο. Μέσα στον τεράστιο, πανέμορφα και φιλικά διαμορφωμένο χώρο υπάρχουν πάρα πολλοί «σταθμοί».

Eataly: παράδειγμα top-boTtom προσέγγισηςΗ γωνιά με τα φρέσκα ζυμαρικά είναι το πιο πολυσύχναστο σημείο, ενώ στο station της μοτσαρέλα, όπου πήζουν καθημερινά 100 κιλά από το διάσημο τυρί, τραβάει τα έκπληκτα βλέμματα των επισκεπτών. Το αρτοποιείο ψήνει ασταμάτητα σε όλο το ωράριο λειτουργίας μέχρι και 5.000 καρβέλια, ενώ υπάρχουν παρόμοιοι σταθμοί για homemade παγωτό, γλυκίσματα, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο και, φυσικά, αυτόνομα delicatessen όπου μπορείς να βρεις ποτά, κρασιά, μπίρες από μικρό-ζυθοποιίες, ατελείωτη ποικιλία τυριών, κ.λπ.

Επίσης το Eataly δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί το ρεύμα της εποχής όπου η vegetarian τάση είναι πιο hot από ποτέ, έχοντας φυσικά bio-restaurants, ενώ είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να δέχεται και άτομα με αναπηρίες. Το ερώτημα που έρχεται στον νου, μετά τον θαυμασμό σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι ίσως πιο ανυπόμονο από ποτέ. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα;

Θα μπορούσαμε άραγε να κάνουμε κάτι ανάλογο με τις δικές μας γεύσεις; Η απάντηση είναι ότι θα έπρεπε να γίνει και πρέπει να μπορούμε να το κάνουμε πραγματικότητα. Η δημιουργία ενός τέτοιου meet market που θα έχει ως σημείο αναφοράς την ελληνική γαστρονομία και τον ελληνικό πολιτισμό, θα στρέψει επάνω του όλα τα φώτα της εστιατορικής σκηνής και θα φέρει την Ελλάδα, μια χώρα με αφθονία μοναδικών σε γεύση προϊόντων, στην κορυφή των προτιμήσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας