Σε ανοδική πορεία τα plant based
Με αφορμή το χούμους που έχει ως βάση τα ρεβίθια, θα πρέπει να αναφερθούμε και σε άλλη μία σημαντική τάση που υπάρχει και η οποία, μάλιστα, φαίνεται να εντάθηκε λόγω της πανδημίας. Αναφερόμαστε στην τάση για φυτικές τροφές και σε αυτήν δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση τα dips και τα dressings. Το 2019 γνώρισαν διεθνώς σημαντική άνοδο, με πολλές εταιρείες να παράγουν dips και dressings από φυτικές πρώτες ύλες. Στη διεθνή αγορά είδαμε να κάνουν την εμφάνισή τους σάλτσες για μακαρόνια, αλλά και αλείμματα από κουνουπίδι ή διάφορες παραλλαγές πέστο, με «πρωταθλητή» το αβοκάντο. Από αυτό τον «χορό» δεν έλειψαν ούτε οι μεγάλες πολυεθνικές, όπως η Kraft-Heinz στις ΗΠΑ, που παρουσίασε μια νέα κέτσαπ με προσθήκη λαχανικών και μειωμένα σάκχαρα κατά 25%. Επίσης, έκαναν την εμφάνισή τους και dips από ξηρούς καρπούς – αμύγδαλα, φιστίκια και άλλα. Το βούτυρο από ξηρούς καρπούς το οποίο εύκολα μπορεί να παρασκευαστεί και στην κουζίνα, αν υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός, μπορεί να αποτελέσει και βάση για dressings που θα απογειώσουν τις σαλάτες σας.
Εξαιρετικά προϊόντα από εταιρείες
Πάντως, αν και το χειροποίητο dip ή dressing είναι κάτι που εκτιμάται από τους πελάτες και μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο μάρκετινγκ για ένα εστιατόριο, την ίδια ώρα είναι γεγονός πως σήμερα υπάρχουν ουκ ολίγες εταιρείες που παράγουν εξαιρετικά προϊόντα τα οποία μπορούν να εμπλουτίσουν το μενού και να μεταμορφώσουν τα προσφερόμενα πιάτα. Παράλληλα, η κουζίνα με αυτό τον τρόπο γλιτώνει χρόνο, καθώς χρησιμοποιεί έτοιμα προϊόντα που δεν χρειάζεται να τα παρασκευάσει, ενώ και το κόστος δεν έχει μεγάλη διαφορά, αφού και για τη δημιουργία ενός dip ή dressing χρειάζεται η προμήθεια πρώτων υλών. Θα πρέπει να σημειωθεί δε, πως οι ίδιοι οι καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνες, προτιμούν τις περισσότερες φορές τα έτοιμα προϊόντα, ακόμα και στις περιπτώσεις που η παρασκευή τους κατ’ οίκον δεν είναι και τόσο δύσκολη, όπως το τζατζίκι που προαναφέραμε. Η έλλειψη χρόνου είναι ένα πρόβλημα στην εποχή μας που δεν αφορά μόνο τις επιχειρήσεις, αλλά και τα νοικοκυριά.
Συνδυάζοντας τα παραπάνω, να αναφερθεί πως τα vegan σκευάσματα σε dips και dressings σημειώνουν σημαντική άνοδο στη retail αγορά και, στις περισσότερες περιπτώσεις, διατίθενται και σε HORECA συσκευασίες και μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις κάθε κουζίνας. Η δε ποιότητα σε αρκετά προϊόντα είναι πολύ υψηλή. Γενικότερα, οι περισσότεροι καταναλωτές, πέρα από το δίλημμα ζωικό ή φυτικό, αναζητούν φυσικά οργανικά προϊόντα, χωρίς χημικά πρόσθετα και συντηρητικά. Η χρήση τέτοιων προϊόντων στην κουζίνα μπορεί να είναι εξαιρετικά θετική για μια επιχείρηση εστίασης.
Ειδικότερα, έρευνα που πραγματοποίησε κατά το πρόσφατο παρελθόν η εταιρεία Mintel Group έδειξε ότι λόγω των νέων διατροφικών συνηθειών και των τάσεων που εξελίσσονται, τα προσεχή χρόνια τα dips και τα dressings θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στη μαζική εστίαση. Στα ευρήματα της έρευνας καταγράφηκε ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα είδη διατροφής είχε σταθερά αυξητική πορεία άνω του 3% ετησίως κατά την περασμένη δεκαετία.