Κυκλάδες
Πάρος–Αντίπαρος
Με μια πρώτη αίσθηση που έχω, διαβλέπω πως τα πράγματα θα κινηθούν λίγο έως πολύ στα περυσινά επίπεδα. Στην Πάρο και την Αντίπαρο οι κύριες πηγές άντλησης τουριστικού ρεύματος, που προσεγγίζει και μάλλον ξεπερνά το 1 εκατομμύριο επισκέπτες, δεν είναι άλλες από τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις γερμανόφωνες χώρες (Αυστρία, Ελβετία). Τον Ιούλιο έχουμε ικανοποιητικό ποσοστό Σκανδιναβών, ενώ τον Αύγουστο υποδεχόμαστε πολλούς Ιταλούς κι αρκετούς Έλληνες, τόσο νεαρής ηλικίας, όσο κι αυτούς που διαθέτουν παραθεριστικές ως επί το πλείστον κατοικίες στα δύο νησιά μας. Όσο για το παρεχόμενο τουριστικό μας προϊόν, θα τολμούσα να πω πως κινείται στη λογική του… λίγο απ’ όλα. Κι αυτό, καθώς διαθέτουμε μια πολύ καλή μορφολογία εδάφους, με απεριόριστη θέα, που ευνοεί την κατασκευή πολυτελών κατοικιών.
Έχουμε όμορφες παραλίες και μικρά χωριά, τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα, και την ίδια στιγμή αποτελούμε σημείο αφετηρίας και βάση για ημερήσιες εξορμήσεις στα κοντινά κυκλαδίτικα νησιά. Την ίδια στιγμή, οικονομικά δεν κινούμαστε στα ανώτερα επίπεδα, όπως αυτά της Μυκόνου και της Σαντορίνης, αντιθέτως αποτελούμε προσιτή επιλογή. Στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας είναι η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του εναπομείναντος 1/3 του βιολογικού καθαρισμού και της σύνδεσης του συνόλου του νησιού με αυτόν και η βελτίωση του οδικού δικτύου, που χρειάζεται φροντίδα και μια σειρά από έργα. Στη δε πρωτεύουσα της Πάρου, την Παροικιά, υπάρχουν δύο σημαντικά ζητήματα που ζητούν άμεση λύση: η αντιμετώπιση του φαινομένου της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κέντρο της κι η αναγκαιότητα μεταφοράς του εμπορικού σκέλους του λιμανιού σε άλλο σημείο του νησιού, ώστε το κεντρικό λιμάνι να διατίθεται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης και της κρουαζιέρας.
Νάξος
Σε επίπεδο προκρατήσεων, η Νάξος δείχνει να κινείται στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα. Αυτό που μας χαροποιεί είναι πως τα μεγέθη για τον προσεχή Οκτώβριο δείχνουν να είναι δυναμικά, επιτρέποντάς μας να κάνουμε πράξη την επέκταση της τουριστικής σαιζόν. Κάτι, που έρχεται ως απόρροια σειράς ενεργειών που έχουμε πραγματοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, βρισκόμαστε στη διαδικασία πιστοποίησης συνολικά 15 μονοπατιών–διαδρομών, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών κι εξειδικευμένων χαρτών. Το δε ενδιαφερόμενο κοινό, συνήθως, διακοπεύει τον Απρίλιο και τον Μάιο, αλλά και τον Οκτώβριο, βοηθώντας μας να ενισχύσουμε τα μεγέθη μας!
Ως Ένωση, έχουμε δώσει έμφαση στη σταδιακή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, κάτι που έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό. Στα θετικά του νησιού μας είναι το μεγάλο του μέγεθος κι οι παρθένες περιοχές που διαθέτει, που προδιαθέτουν θετικά τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για τη δημιουργία καινούργιων ξενοδοχειακών υποδομών. Η πλειοψηφία των επισκεπτών μας είναι Ευρωπαίοι, οι οποίοι και «τμηματοποιούνται» σε ό,τι έχει να κάνει με την εποχικότητα της ροής τους.
Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί έρχονται στη Νάξο στις δύο «άκρες» της τουριστικής σαιζόν (Μάιος και Σεπτέμβριος–Οκτώβριος), ενώ τους πιο καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος–Αύγουστος) έχουμε μεγάλο αριθμό επισκεπτών από τη Γαλλία και την Ελβετία, Σκανδιναβούς τον Ιούλιο κι Ιταλούς τον Αύγουστο. Την ίδια στιγμή, τα τελευταία χρόνια έχουμε στρέψει αρκετά τις προσπάθειές μας στην επέκταση προς την αμερικανική και την καναδική αγορά, οι οποίες κι έχουν ήδη αποδώσει καρπούς! Σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της γαστρονομικής μας πρότασης, έχουμε δομήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό τουριστικό προϊόν υψηλής ποιότητας, πλούσιο σε γεύση κι αρώματα! Ένα από τα καίρια ζητήματα που μας απασχολούν είναι η μεταφορά του εμπορικού σκέλους του λιμανιού της χώρας σε άλλο σημείο του νησιού, προκειμένου να «ανασάνει» η περιοχή του λιμανιού, αλλά κι η ίδια η πόλη.
Μύκονος
Φέτος, η ζήτηση σε επίπεδο προκρατήσεων αρχικά ήταν ελαφρά μειωμένη, ωστόσο στην πορεία έδειξε σημάδια ανάκαμψης, με τη ζήτηση –πλέον– να κινείται σε αντίστοιχα με τα περυσινά δεδομένα. Το θετικό είναι πως έχουμε καταφέρει η τουριστική σαιζόν στη Μύκονο να εκτείνεται σε χρονικό εύρος έξι μηνών (αρχές Απριλίου μέχρι και τέλη Οκτωβρίου), ενώ ορισμένα ξενοδοχεία λειτουργούν και πέραν αυτών των χρονικών δεδομένων. Αποτέλεσμα; Κατά μέσο όρο το εξάμηνο στο νησί να διανυκτερεύουν από 80 έως και 100.000 τουρίστες! Μάλιστα, για το 2019 είχαμε κινητικότητα τον Μάρτιο, ενώ τα μηνύματα είναι αισιόδοξα και για τον Νοέμβριο! Όσο για το από πού προέρχονται οι τουρίστες που επιλέγουν τις αρχές και το τέλος της σαιζόν, αυτοί είναι από χώρες της Λατινικής Αμερικής, την Ασία και ένα μικρό ποσοστό από τις ΗΠΑ.
Προς αυτή την κατεύθυνση επενδύουμε διαρκώς ως επαγγελματίες, ώστε να πετύχουμε την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών, ενώ και η τοπική αυτοδιοίκηση προσπαθεί να μας βοηθήσει ενεργά στον τομέα των υποστηρικτικών υποδομών. Τους υπόλοιπους καλοκαιρινούς μήνες, τους θεωρούμενους και ως «high season», οι επισκέπτες που επιλέγουν τη Μύκονο προέρχονται από χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική. Ένας από τους μεγάλους μας στόχους είναι σε βάθος διετίας να έχουμε υλοποιήσει και θέσει σε πλήρη λειτουργία ένα καινοτόμο, πρωτοποριακό, άκρως δυναμικό όσο και state of the art web project, που θα σχετίζεται με το συνολικότερο marketing του νησιού, που εμπεριέχει την ανάπτυξη δυναμικών portals, να «τρέχουν» στοχευμένες ενέργειες σε VIP πελάτες κ.ά.
Απώτερος σκοπός μας; Να διασφαλίσουμε την αρτιότερη δυνατή εμπειρία προς τους πελάτες μας. Είμαστε ένας ακριβός προορισμός κι οφείλουμε να καταβάλλουμε διαρκείς προσπάθειες, αφενός για την αναβάθμισή μας αφετέρου για τη διατήρηση των υψηλών ποιοτικά στάνταρντ μας. Αίσθηση προκαλεί και το γεγονός ότι φέτος εκδόθηκαν περί τις 600 νέες άδειες κατασκευής χώρων φιλοξενίας, ενώ το καλοκαίρι εγκαινιάζουν τη λειτουργία τους και 4 νέα ξενοδοχεία στη Μύκονο! Η μεγαλύτερη πρόκληση, πλέον, είναι η ανεύρεση προσωπικού κι η δική τους φιλοξενία, καθώς έχουν εξαντληθεί –κυριολεκτικά– οι διαθέσιμοι χώροι.