«Όση γνώση μπορώ να λάβω, ψηλαφίζοντας τα αντικείμενα,
διερευνώντας τα θέματα, αναζητώντας την πραγματικότητα, είναι σίγουρο
πως δεν μπορεί να την υποκαταστήσει ένα γραφείο και τέσσερις τοίχοι!»,
συνήθιζε να ισχυρίζεται ο Γουόλτερ Κρονκάιτ, ένα από τα πλέον
προβεβλημένα στελέχη της παγκόσμιας δημοσιογραφικής οικογένειας.
Κινούμενη σε αυτή τη λογική, η «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» απευθύνθηκε
σε Προέδρους Ενώσεων Ξενοδόχων σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου
να πληροφορηθεί από πρώτο χέρι τα δεδομένα που ισχύουν,
τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τα αιτήματα που διατυπώνουν,
σε συνάρτηση με τον τόπο που δραστηριοποιούνται. Όλα αυτά, αναφορικά
με τη νέα καλοκαιρινή τουριστική σαιζόν που έχει ήδη ξεκινήσει!

Πώς βλέπουν οι ξενοδόχοι να διαμορφώνεται η τουριστική σαιζόν στη χώρα μας;

greece tourismΚεφαλαιώδες μέρος της συζήτησης περί του τουρισμού στη χώρα μας εξαντλείται (για να μην πούμε πως ξεκινά και τελειώνει…) σε ζητήματα, η απάντηση των οποίων ανάγεται στη σφαίρα του… τζόγου. Θα έχει φέτος τουρίστες ή όχι; Τα μεγέθη θα είναι αυξημένα ή θα πέσουμε θύματα της διεθνούς οικονομικής κρίσης; Πόσο θα επηρεαστούμε από φαινόμενα αναταραχής στη «γειτονιά» μας; Εάν επικρατήσει το σενάριο της ειρήνης κι εν γένει ασφάλειας στην περιοχή, η Τουρκία, η Τυνησία, η Αίγυπτος θα… υφαρπάξουν ποσοστά επισκεπτών που εδώ κι ορισμένα χρόνια έχουμε προποριστεί (πρόκειται για την έννοια «αρπάξει», ευγενικά…) με τη σειρά μας; Η ενδεχόμενη προκήρυξη εθνικών εκλογών θα επιδράσει, σε τι βαθμό και προς ποια κατεύθυνση, τα μεγέθη των εισερχόμενων τουριστών; Εξυπακούεται πως τα ερωτήματα δύναται να συνεχιστούν σε εντυπωσιακό βάθος κι εύρος, έχοντας ως σημείο αναφοράς την πολλάκις επονομαζόμενη «ατμομηχανή ανάπτυξης της χώρας μας», δηλαδή, την τουριστική βιομηχανία!

Άλλα βλέπουν τα μάτια μας, άλλα ακούν τ’ αυτιά μας!

Στη συζήτηση υπάρχουν δύο, τουλάχιστον, όψεις: αυτή που, συνήθως, προωθούν οι πολιτικάντηδες κι οι αυλικοί των κρατούντων περί του τουρισμού, και η άλλη, που προέρχεται από τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στον κλάδο και είναι απόρροια της απόλυτης γνώσης των δεδομένων, της σειράς πολλαπλών επαφών με διεθνείς παράγοντες, τουριστικούς πράκτορες, στελέχη αεροπορικών εταιρειών, ναυτιλιακούς πράκτορες και κάθε έναν που μπορεί να προσφέρει γνώση (κι αποτέλεσμα) στη συνολικότερη προσπάθεια που καταβάλλεται.

greece tourism

Το εντυπωσιακό στοιχείο των δύο πλευρών είναι πως πρόκειται ουσιαστικά για δύο… κόσμους, τόσο διαφορετικούς, σε σημείο που να θεωρεί κάποιος πως είτε δεν κινούνται στις ίδιες αγορές ή κάποιος από τα μέλη της συνάρτησης έχει παντελή άγνοια των δεδομένων, της αίσθησης, του κλίματος. Βέβαια, υπάρχει και μια τρίτη εξήγηση, η οποία, συνήθως, βρίσκεται εγγύτερα στην πραγματικότητα κι έχει να κάνει με τη διατήρηση των ισορροπιών και του προφίλ που σκόπιμα επιχειρείται να δοθεί. «Ξέρετε, οφείλουμε να προασπίσουμε τα συμφέροντα της χώρας μας, φροντίζοντας για τη διατήρηση ενός γοητευτικού… προσώπου προς το εξωτερικό!», είθισται να διατρανώνουν οι υποστηρικτές της θέσης των πολιτικάντηδων, οι οποίοι πάντοτε βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο.

Οι προκρατήσεις στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας ήταν έντονα πτωτικές μέχρι πρότινος!

Το κακό είναι πως το εν λόγω «ποτήρι» αφενός έχει μη–ουσιαστικό περιεχόμενο, καθώς εξαντλείται στο από καιρό παρωχημένο όσο και στρεβλό… head counting του εισερχόμενου τουριστικού ρεύματος, αφετέρου στην πράξη είναι μισοάδειο, ελέω των διόλου φιλικών προς τις επιχειρήσεις του ευρύτερου τουριστικού κλάδου πολιτικών που εφαρμόζονται σε πολλαπλά επίπεδα (λ.χ. υπερφορολόγηση, θέσπιση πρόσθετων επιβαρύνσεων, όπως είναι το τέλος διανυκτέρευσης, οι συχνά αβάστακτες εργοδοτικές κι ασφαλιστικές εισφορές, η έλλειψη προστασίας απέναντι στο παρεχόμενο τουριστικό προϊόν, η απουσία νέων ή έστω ανανεωμένων υποστηρικτικών υποδομών (λιμάνια, δρόμοι, αεροδρόμια κ.ο.κ.). Μάλιστα, στην περίπτωση κατά την οποία κάποιος επιχειρήσει να θέσει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων, θα διαπιστώσει πως για την… ταμπακιέρα, λέγε με εισπράξεις και έσοδα, περί άλλων τυρβάζουν οι κατέχοντες την εξουσία.

Τα καμπανάκια που έγιναν… καμπάνες με τις προκρατήσεις!

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τη στιγμή κατά την οποία το Υπουργείο Τουρισμού… πανηγύριζε για το πλήθος των αλλοδαπών επισκεπτών που επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις διακοπές τους στη χώρα μας. Πάντοτε αριθμητικό αποτέλεσμα και ποτέ αναφορικά με το τι άφησαν στο ταμείο! Τα μηνύματα για τη φετινή χρονιά εδώ και καιρό είχαν κάνει την εμφάνισή τους, άλλοτε με επίσημη μορφή κι άλλοτε μέσω της πρακτικής. Οι προκρατήσεις σε ολόκληρη –σχεδόν– τη χώρα ήταν άκρως ανησυχητικές, καθώς ακόμη κι αρκούντως «ώριμες» τουριστικά περιοχές έγιναν μάρτυρες δραστικής μείωσης των προκρατήσεων, που έφτασε μέχρι και του σημείου του 20 και 30%, εν συγκρίσει με ό,τι ίσχυε έναν χρόνο νωρίτερα!

Οι προκρατήσεις στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας ήταν έντονα πτωτικές μέχρι πρότινος!

Σε άλλους παράγοντες γνωστοποιήθηκε από στελέχη κορυφαίων tour operators της διεθνούς τουριστικής σκηνής πως «μόλις καλυφθεί πλήρως η Τουρκία κι, αφού «τακτοποιηθούν» η Τυνησία κι η Αίγυπτος, τότε, ό,τι περισσέψει θα κατευθυνθεί προς την Ελλάδα!». Πώς είπατε; Νιώθετε ως άλλοι… φτωχοί συγγενείς; Δυστυχώς, δεν φαίνεται πως απέχετε πολύ από την πραγματικότητα! «Είστε πολύ ακριβοί για τα δεδομένα της γεωγραφικής περιοχής όπου ανήκετε» ήταν η επωδός που επελέγη να… φορεθεί από άλλους παράγοντες της διεθνούς τουριστικής αγοράς. Λογική η παρατήρηση, από τη στιγμή κατά την οποία οι άμεσοι ανταγωνιστές μας έχουν υποπολλαπλάσιο επίπεδο φορολόγησης, χαμηλότερους δείκτες ΦΠΑ, λελογισμένες ασφαλιστικές εισφορές κ.ο.κ.

Brexit: Μια… βόμβα που κανείς δεν επιθυμεί να «σκάσει»

Ένα από τα κεφάλαια που στη χώρα μας δείχνει να βρίσκεται σε… χειμερία νάρκη σε επίπεδο προσέγγισης κι αντιμετώπισης δεν είναι άλλο από το Brexit. Οι γνωστοί κρατούντες το προσπερνούν, δίχως καλά–καλά να το εξετάζουν. Σαν να μην υπάρχει ή να πρόκειται για ζήτημα χαμηλής πολιτικής στάθμης! Κάτι, που μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «στρουθοκαμηλισμός»! Αντιθέτως, οι επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας στη χώρα μας το αντιμετωπίζουν με περισσή σοβαρότητα και πολλαπλάσιο φόβο. Δικαίως, καθώς πρόκειται για τη μια από τις δύο κορυφαίες αγορές άντλησης τουριστών από το εξωτερικό. Μάλιστα, υπάρχουν προορισμοί (λ.χ. Ιόνια νησιά) που βασίζουν σημαντικό μέρος της επιτυχημένης (ή μη) εξέλιξης της τουριστικής σαιζόν στους Βρετανούς επισκέπτες.

Στην «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» απευθυνθήκαμε στους άμεσους πρωταγωνιστές και βασικούς stakeholders της αγοράς, τους ξενοδόχους και δη τους Προέδρους των σχετικών Ενώσεων, σχετικά με το τι θα πρέπει να αναμένει η χώρα μας σε επίπεδο τουρισμού κατά τη διάρκεια της φετινής σαιζόν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας