Έμφαση στην ποιότητα με αντίστοιχο… ISO!
Καθώς ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και κατά πως φαίνεται στην περίπτωση των Τρικάλων, το εξαιρετικά καλύτερο, πολλοί αναρωτιούνται εάν οι εορταστικές εκδηλώσεις στον «Μύλο των Ξωτικών» θα μπορούσαν να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους επισκέπτες ή να επεκταθούν και πέραν των 40 ημερών. Ο κ. Παπαστεργίου θεωρεί πως το χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο έχει φτάσει στο πλήρες δυναμικό και τα όριά του σε αμφότερες τις πτυχές και πλέον προτάσσεται η ποιότητα έναντι της ποσότητας. Εάν νομίζετε πως πρόκειται για μια θεωρητική προσέγγιση, σίγουρα αγνοείτε το modus operandi της υφιστάμενης Δημοτικής Αρχής.
«Μέσα από τη λήψη κι ανάλυση δεδομένων έχουμε κατασταλάξει στο συμπέρασμα πως η πόλη των Τρικάλων, πληθυσμού 60.000 ατόμων, με τις συνολικές υπάρχουσες υποδομές, επιχειρήσεις κι υπηρεσίες, αδυνατεί να φιλοξενήσει πολύ μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών του 1,2 εκατομμυρίων ατόμων, και δη σε χρονικό διάστημα 40 ημερών. Οπότε, αποφασίσαμε να δώσουμε έμφαση στην ποιότητα. Κάτι που δύναται να υλοποιηθεί, μέσω της αισθητής αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους επαγγελματίες της εστίασης, της ξενοδοχίας, της διασκέδασης, των μεταφορών, αλλά ακόμη και του ίδιου του Δήμου. Υπό αυτό το πρίσμα, φροντίζουμε βήμα-βήμα να προβαίνουμε σε ενέργειες που ανανεώνουν τη συγκεκριμένη τουριστική πρόταση.
Στις άμεσες επιδιώξεις μας είναι να καταστήσουμε τα Τρίκαλα πρωτεύουσα του σχολικού τουρισμού, καταφέρνοντας να προσελκύσουμε ένα σημαντικό κομμάτι της «πίτας» των αντίστοιχων εκδρομών.
Για παράδειγμα, λανσάραμε την “Ακαδημία του Μύλου των Ξωτικών”. Αυτή προέκυψε ως υπαρκτή αναγκαιότητα και με έντονο customer care flavor, καθώς διαπιστώσαμε πως τα τελευταία χρόνια, με τα εντυπωσιακά αριθμητικά μεγέθη επισκεπτών που προσελκύαμε, είχαν αρχίσει να αυξάνονται και τα επιμέρους παράπονα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από ορισμένους επαγγελματίες. Καθώς οι επισκέπτες αξιοποιούσαν την πληθώρα των εξειδικευμένων περί του τουρισμού site, εκφράζοντας τα παράπονά τους και γνωστοποιώντας τις αρνητικές κριτικές, θεωρήσαμε πως αφενός έπρεπε να διαφυλάξουμε στην ουσία το παρεχόμενο προϊόν αφετέρου να εκμεταλλευτούμε την αρνητική -έστω – συγκυρία, ώστε να διδαχθούμε και να βελτιωθούμε.
Σε συνεργασία με τα προεδρεία των ενώσεων επισιτιστικών επαγγελμάτων και των εμπορικών συλλόγων, κατασταλάξαμε σε μια κοινή αντίληψη περί της επιμόρφωσης των μελών-επαγγελματιών της περιοχής, σε μια σειρά από επιμέρους ζητήματα που εκτείνονταν από την εμφάνιση, το στήσιμο, τη μορφή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία, μέχρι τον τρόπο προώθησης πωλήσεων, την ενίσχυση των τοπικών στοιχείων στο συνολικό παρεχόμενο προϊόν, τις στρατηγικές marketing, τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τη διασφάλιση παροχής άρτιας πελατοκεντρικής εξυπηρέτησης κ.ο.κ. Παπαστεργίου
Η επόμενη κίνησή μας ήταν οι εμπλεκόμενοι με το χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο επαγγελματίες να παρακολουθήσουν σεμινάρια που διοργανώσαμε με εισηγητές εξειδικευμένα ανά αντικείμενο στελέχη από την Αθήνα. Όσοι επαγγελματίες παρακολούθησαν τα εν λόγω σεμινάρια έλαβαν σχετικά πτυχία, ενώ η επιχείρησή τους πιστοποιήθηκε και φέρει ξεχωριστή σήμανση πως παρέχει ανώτερες ποιοτικά υπηρεσίες για τον “Μύλο των Ξωτικών”. Κάτι σαν άτυπο ISO…», υπογραμμίζει ο κ. Παπαστεργίου.
Ζητούμενο η δημιουργία προστιθέμενης αξίας
Αναμφίβολα, η περιοχή των Τρικάλων, μέσω του χριστουγεννιάτικου θεματικού πάρκου, έχει διασφαλίσει την απαιτούμενη βάση, επάνω στην οποία θα στηριχτεί, προκειμένου να «κτίσει» πρόσθετες δραστηριότητες, που θα εκτείνονται σε ολόκληρη τη διάρκεια του έτους. Ένα από τα πρώτα σημεία ενδιαφέροντος είναι η ανάδειξη της ιστορίας του Ασκληπιού, του θεωρούμενου κι ως πρώτου γιατρού του κόσμου, ο οποίος γεννήθηκε στα Τρίκαλα. Όπως αναφέρει ο κ. Παπαστεργίου: «Στους σχεδιασμούς μας είναι να δώσουμε έμφαση σε καλλιέργειες βοτάνων, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, με την ταυτόχρονη έρευνα κι ανάπτυξη προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. Παπαστεργίου
Παράλληλα, θα λανσάρουμε τόσο εκπαιδευτικά, όσο και οικοτουριστικά μονοπάτια, προκειμένου να συνδέσουμε μέρος της τοπικής παραγωγής με τον τουρισμό, απευθυνόμενοι σε ένα απόλυτα συνειδητοποιημένο κοινό». Μπορεί η τοποθεσία των Τρικάλων να απέχει πόρρω από το θεωρούμενο ως ιδανικό του «κλασικού» τουριστικού προϊόντος «Sea & Sun», ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει τη νυν Δημοτική Αρχή να αξιοποιεί ό,τι έχει στη διάθεσή της, αναδεικνύοντας τις γεύσεις, τα αρώματα, τη λαογραφία, τις παραγωγικές της δυνατότητες κ.ά., προκειμένου να δομήσει μια συμπαγή όσο και με έντονα στοιχεία αυθεντικότητας τουριστική πρόταση. Παπαστεργίου
Αξιοποίηση μουσικής παράδοσης και γαστρονομίας!
«Η κινητήρια δύναμη των κινήσεών μας στον τουριστικό τομέα διαπνέεται από τη λογική της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας για την ευρύτερη περιοχή και τους επαγγελματίες, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του αποτυπώματος των Τρικάλων στο εγχώριο τουριστικό στερέωμα. Σε αυτό το πλαίσιο εργάζεται κι ο DMO μας, εκπονώντας μελέτες και πολυεπίπεδα πλάνα δράσης. Ως Νομός είμαστε ο κορυφαίος σε ποσότητα παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα. Απόρροια αυτής της διαπίστωσης και το ζωικό κεφάλαιο, που συνεισφέρει με σημαντικές ποσότητες κρέατος κι εν γένει παρασκευασμάτων (λ.χ. λουκάνικα). Παπαστεργίου
Επιπροσθέτως, έχουμε αξιοπρόσεκτη παραγωγή αποσταγμάτων. Κατ’ επέκταση, το σύνολο των προαναφερθέντων μπορεί θαυμάσια να αποτελέσει μια ιδανική αρχική πλατφόρμα προώθησης της τοπικής γαστρονομίας. Στο ίδιο πλαίσιο, τα Τρίκαλα φημίζονται για τη μουσική τους παιδεία, καθώς δίχως υπερβολή τουλάχιστον το 50% των κορυφαίων εκπροσώπων της λαϊκής μουσικής έχουν ως σημείο αναφοράς τον Νομό μας. Ενδεικτικά αναφέρω τα ονόματα των Τσιτσάνη, Βίρβου, Καλδάρα, Σαμολαδά, Κολοκοτρώνη, Μητροπάνου κ.ά. Ήδη λειτουργεί το Κέντρο Έρευνας-Μουσείο Τσιτσάνη, ενώ ακολουθεί το Σπίτι των Τρικαλινών Καλλιτεχνών κι η δημιουργία ενός πολυχώρου Τέχνης & Πολιτισμού στις πρώην Αποθήκες του ΟΣΕ. Μουσική, η οποία παντρεύεται ιδανικά με τη γαστρονομία και τα αποστάγματα, συνθέτοντας ένα ιδιαίτερα συμπαγές προϊόν. Παπαστεργίου
Ξεχωριστή βαρύτητα θα επιχειρήσουμε να δώσουμε και στον τομέα του ιαματικού, αλλά και ιατρικού τουρισμού, σχεδιάζοντας την αξιοποίηση του ιαματικού πόρου Ριζώματος, που θεωρείται ως ο πλέον πλούσιος σε υδρόθειο στον ελληνικό χώρο. Η δε γειτνίαση με τα Μετέωρα θα μας επιτρέψει να αναπτύξουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο με ξεχωριστές δραστηριότητες και ποικίλες εμπειρίες! Στις άμεσες επιδιώξεις μας είναι να καταστήσουμε τα Τρίκαλα πρωτεύουσα του σχολικού τουρισμού, ποντάροντας στο στοιχείο της smart και friendly tech πόλης, αλλά και στο γεγονός ότι είμαστε στο κέντρο της Ελλάδας, προσβάσιμοι από παντού με λεωφορεία κι εν γένει οδικά μέσα μεταφοράς. Δεν σας κρύβω πως στόχος μας είναι να καταφέρουμε να προσελκύσουμε ένα σημαντικό κομμάτι της «πίτας» των σχολικών εκδρομών κι είμαστε αποφασισμένοι να κινηθούμε ”επιθετικά“ για την υλοποίηση κι αυτού του στόχου!». Παπαστεργίου