Ένα concept – άπειρα οφέλη!
«Καρδιά» της τουριστικής έκφανσης της πόλης των Τρικάλων αποτέλεσε ο Μύλος Ματσόπουλου, ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει μετατραπεί σε σημείο αναφοράς και πολιτισμικής δημιουργίας, σε πολυδύναμο κέντρο πολιτισμού που ξεπερνά τα «στενά» όρια του Δήμου, χάρη στη λειτουργία μιας σειράς δράσεων πολιτισμού από την πλευρά μιας νεαρής ηλικίας ομάδας ανθρώπων. Αρκεί να σημειωθεί πως ο Μύλος σήμερα θεωρείται ως ιστορικό-βιομηχανικό πάρκο και πολιτιστικό κέντρο. Στεγάζει δε, μεταξύ άλλων, τον Δημοτικό Κινηματογράφο, το Δημοτικό Θέατρο και την Πειραματική του Σκηνή, το Δημοτικό Εργαστήρι Ζωγραφικής, τη νέα θεατρική σκηνή «Μηχανουργείο», την Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων, τον Σύλλογο Ορειβασίας Χιονοδρομίας Τρικάλων (ΣΟΧΤ), το cine cafe και, φυσικά, τον Μύλο των Ξωτικών!
«Όταν η παράταξή μας πρωτοεξελέγη, το 2014, θέσαμε ορισμένους προγραμματικούς στόχους, εις εκ των οποίων ήταν κι η αναγκαιότητα εξωστρέφειας του Δήμου κι ευρύτερα της περιοχής μας. Έχοντας ως παρακαταθήκη την πρότερη λειτουργία του Μύλου των Ξωτικών, επιλέξαμε να τον τοποθετήσουμε στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, μετεξελίσσοντας και ενδυναμώνοντάς τον ως θεσμό, βελτιώνοντας περαιτέρω το concept, προσθέτοντας δραστηριότητες, διαφοροποιώντας το περιεχόμενο σε ετήσια βάση, φροντίζοντας, ουσιαστικά, ώστε να μακροημερεύσει και να αποτελέσει έναν σταθερό… αιμοδότη για την περιοχή, τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους της πόλης κι όχι μόνο.
Στους σχεδιασμούς μας είναι να δώσουμε έμφαση σε καλλιέργειες βοτάνων, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, με την ταυτόχρονη έρευνα κι ανάπτυξη προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας.
Κι αυτό, καθώς ο βαθμός επίδρασής του έχει ξεφύγει όχι απλώς από τα όρια του Δήμου Τρικκαίων και του νομού Τρικάλων, αλλά έχει φτάσει στους γειτονικούς νομούς Καρδίτσας και Λαρίσης! Πλέον, έχουμε καταφέρει οι ημέρες λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών να εκτείνονται σε 40, δηλαδή από τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου κάθε έτους. Ένα στοιχείο που προσέξαμε ιδιαίτερα είναι να αλλάζουμε σε ετήσια βάση το θεματικό περιεχόμενο, γεγονός που διασφαλίζει πως κάποιος που θα επισκεφτεί λ.χ. για 2η φορά τον Μύλο των Ξωτικών, δεν θα βιώσει τα ίδια δρώμενα με την προηγούμενη φορά που έτυχε να βρεθεί εκεί! Οπότε, το προϊόν δεν φθείρεται, αντιθέτως ανανεώνεται κι αναβαθμίζεται», υπογραμμίζει ο κ. Παπαστεργίου.
Εξωστρέφεια uber alles!
Σε επίπεδο πλήθους επισκεπτών, τα Τρίκαλα υποδέχονται κάτι παραπάνω από 1.200.000 άτομα, ενώ οι επισκέψεις των μαθητών ανέρχονται σε 275.000 σε βάθος 8ετίας. Παράλληλα, όμως, αξιομνημόνευτη είναι κι η ψηφιακή διάσταση κι εν γένει προβολή που απολαμβάνουν οι εορταστικές εκδηλώσεις, καθώς η επίσημη ιστοσελίδα δέχεται κάτι παραπάνω από 1.300.000 επισκέπτες, τα check in στην τοποθεσία υπερβαίνουν τα 200.000, οι online φωτογραφίες που περιλαμβάνουν το tag #milosxotikon φτάνουν στις 450.000, ενώ την ίδια στιγμή η απήχηση των δημοσιεύσεων στα social media είναι περισσότερο από 20.000.000!
Σε αυτή τη δυναμική, δεν μπορώ να μην αναφέρω και τις πλέον των 100 τηλεοπτικές συνδέσεις κι εν γένει αφιερώματα σε ψυχαγωγικές, ενημερωτικές και ταξιδιωτικού περιεχομένου εκπομπές, μαγκαζίνο, αλλά και δελτία ειδήσεων. Αν μη τι άλλο, η προβολή που απολαμβάνει όχι μόνο ο Μύλος των Ξωτικών, αλλά ευρύτερα η πόλη των Τρικάλων είναι πρωτόγνωρη, εκτοξεύοντας σε δυσθεώρητα μεγέθη τη δυναμική και τις προοπτικές εξωστρέφειας της περιοχής!
Πολλαπλή οικονομική επίδραση «οδηγός» στην κρίση
Μπορεί πολλοί να ισχυρίζονται πως η στατιστική δεν έχει μια διάσταση, καθώς εξαρτάται από το πώς «διαβάζει» κάποιος τους δείκτες, με τι συγκρίνει τα μεγέθη και τι επιθυμεί, ουσιαστικά, να αναδείξει, ωστόσο υπάρχουν στιγμές και περιπτώσεις κατά τις οποίες η κοινή λογική δεν μπορεί παρά να κυριαρχεί. Πώς, αλλιώς, μπορεί κάποιος να περιγράψει το… τουριστικό θαύμα των Τρικάλων, τη στιγμή κατά την οποία εντός συνθηκών βαθιάς οικονομικής κρίσης κατάφερε να συμβάλλει στη διαμόρφωση αυξημένων μεγεθών σε κάθε εξεταζόμενη κατηγορία;
«Για παράδειγμα, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιοποιημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το ΑΕΠ της περιφερειακής ενότητας Τρικάλων από 1.558 εκατομμύρια ευρώ το 2011 διαμορφώθηκε σε 1.612 εκατομμύρια ευρώ το 2016. Την ίδια στιγμή, τα αντίστοιχα μεγέθη για την πόλη των Τρικάλων ήταν 967 εκατομμύρια ευρώ (2011) και 1.017 εκατ. ευρώ (2016). Αντίστοιχα αυξημένα εμφανίζονται και τα μεγέθη που αφορούν το κατά κεφαλήν εισόδημα τόσο σε επίπεδο Δήμου, όσο και Περιφέρειας! Επιπροσθέτως, σημαντική αύξηση καταγράφηκε και στη δημιουργία άμεσων θέσεων εργασίας, οι οποίες από 90 το 2011 διαμορφώθηκαν σε περισσότερες από 350 πέρυσι.
Αρκούντως εντυπωσιακά είναι και τα μεγέθη που αφορούν την πληρότητα των διαθέσιμων ξενοδοχειακών υποδομών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών, καθώς το 2011 η χρονική διάρκεια εκτεινόταν σε 5 ημέρες κι αντικατόπτριζε το 50% των κλινών στην πόλη των Τρικάλων. Σταδιακά, αμφότερα τα μεγέθη αυξήθηκαν σε σημείο τέτοιο, ώστε από το 2014 κι έπειτα η πληρότητα συμπληρώνει ποσοστό της τάξεως του 100%, ενώ οι ημέρες κατά τις οποίες αυτό συμβαίνει από 15 το 2014, να ξεπερνά τις 25 από το 2017 κι εξής! Μάλιστα, το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ο βαθμός επίδρασης που έλαβε χώρα, αρχικά και σε όμορες περιοχές εντός του Νομού Τρικάλων και την τελευταία εξαετία στους γειτονικούς Νομούς της Καρδίτσας, αλλά και της Λάρισας», όπως σημειώνει με έμφαση ο δήμαρχος Τρικκαίων.