Συζητώντας με τον δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου, δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να… κλωνοποιηθεί και οι αντίστοιχοι «κλώνοι» του να τοποθετηθούν σε κάθε Δήμο και Περιφέρεια της χώρας μας, κάθε υπουργείο και δημόσια υπηρεσία. Προσοχή, όχι το πρόσωπο, αλλά το σκεπτικό, η κουλτούρα κι η θέληση για εκσυγχρονισμό, πρόοδο, ανάπτυξη και φιλοπατρία στο τέλος της ημέρας!

Πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης… off the charts!

ΠαπαστεργίουΗ πόλη των Τρικάλων, εκ της γεωγραφικής της θέσης, κάθε άλλο παρά χαρακτηριστικό δείγμα του εν πολλοίς μονόπλευρου «Sea&Sun» τουριστικού προϊόντος της χώρας μας αποτελεί. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει, από τη στιγμή κατά την οποία βρίσκεται στη δυτική Θεσσαλία, στο κέντρο της Ελλάδος, διασχίζεται από τον ποταμό Ληθαίο, ο οποίος αποτελεί παραπόταμο του Πηνειού, πολύ κοντά στα Μετέωρα Καλαμπάκας και στον ορεινό όγκο της νότιας Πίνδου, όπου βρίσκονται γνωστοί χειμερινοί προορισμοί (Ελάτη, Περτούλι, Πύλη κ.ά.). Παραλία ούτε για δείγμα, νησί δεν είναι, άραγε τουριστικά καταδικασμένος τόπος, σύμφωνα με αρκετούς… ειδήμονες.

«Εξυπακούεται πως όχι!» ήταν η επί του πρακτέου απάντηση που έδωσε η προηγούμενη Δημοτική αρχή, υπό τον Χρήστο Λάππα, η οποία αποφάσισε να αξιοποιήσει με δημιουργικό τρόπο τον Μύλο Ματσόπουλου, που κατασκευάστηκε το 1884 από τους αδελφούς Αγαθοκλή (Αριστείδη, Κωνσταντίνο και Γεώργιο) και το 1978 κληροδοτήθηκε στον Δήμο Τρικκαίων από τον Ιωάννη Ματσόπουλο, μεγάλο ευεργέτη της πόλης, σύμφωνα με την επιθυμία του, όπως εκφράστηκε και στη διαθήκη του. Έτσι, το 2011, με αφορμή τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί, δημιουργώντας ένα θεματικό πάρκο, περισσότερο έχοντας στον νου την ικανοποίηση των τοπικών αναγκών, εν είδει μιας τοπικής γιορτής.

Η πόλη των Τρικάλων, πληθυσμού 60.000 ατόμων, υποδέχεται 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες, σε χρονικό διάστημα 40 ημερών, χάρη στο χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο του «Μύλου των Ξωτικών»!

Για την ακρίβεια, στις 9 Δεκεμβρίου 2011 άνοιξε τις πόρτες του το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της Ελλάδας. Επισημαίνεται πως το κτιριακό συγκρότημα του Μύλου Ματσόπουλου εκτείνεται σε περισσότερα από 3.500τ.μ., ενώ βρίσκεται σε μια συνολικότερη έκταση 90 στρεμμάτων. Ξεκίνησε, ουσιαστικά, ως πείραμα και τρόπος αξιοποίησης ενός προϋπάρχοντος περιουσιακού στοιχείου, λόγω και του γεγονότος πως θέριευε η οικονομική κρίση.

Υπάρχει… ζωή πέραν του Sea & Sun;

Το πείραμα του 2011 έχει φτάσει σήμερα να έχει χρονική διάρκεια λειτουργίας 40 ημερών, να προσελκύει λίγο περισσότερο από 1,2 εκατομμύρια τουρίστες, να ενισχύει την τοπική οικονομία με μερικά εκατομμύρια ευρώ, να… εκτινάσσει την πληρότητα σε ξενοδοχεία, καταλύματα, χώρους εστίασης κι αναψυχής, να δημιουργεί εκατοντάδες άμεσες νέες θέσεις εργασίας, ενώ η δημοσιότητα που λαμβάνει η ίδια η πόλη των Τρικάλων να είναι way over and above, ακόμη και των πλέον αισιόδοξων προβλέψεων! Αποτέλεσμα; Να έχει τοποθετηθεί δυναμικά στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας, αξιοποιώντας την εκτός «παραδοσιακής» ήλιος και θάλασσα season, δίχως υπέρμετρες επενδύσεις, μα με εντυπωσιακά κέρδη!

Παπαστεργίου

Η επιτυχία μπορεί να μην φέρει ένα και μόνο ονοματεπώνυμο, μα σίγουρα πιστώνεται εν πολλοίς στον άνθρωπο που ηγείται μιας ομάδας γεμάτης ιδέες, τόλμη, πάθος για τον τόπο του: Δημήτρης Παπαστεργίου. Δήμαρχος Τρικκαίων από το 2014, επανεξελέγη από τον α’ γύρο των πρόσφατων αυτοδιοικητικών εκλογών, με ποσοστό 57,5%, καρπούμενος μια σειρά από καινοτόμες δράσεις, υπηρεσίες και πολιτικές, οι οποίες έχουν μεταβάλλει την πόλη σε έναν new era «want to live» προορισμό! «Στη χώρα μας υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων που θεωρεί πως ο δήμαρχος οφείλει να ασχολείται με την καθημερινότητα των δημοτών του, την οποία ορίζουν, αν όχι αποκλειστικά, σχεδόν εξ ολοκλήρου, με την αποκομιδή των σκουπιδιών και την εν γένει καθαριότητα, την προώθηση ποικίλων αιτημάτων, τη χορήγηση μιας ευρείας γκάμας αδειών, τα έργα οδοποιίας, την πεζοδρόμηση, τους χώρους στάθμευσης των οχημάτων κ.ο.κ.

Εξυπακούεται πως αυτά ασφαλώς κι αποτελούν τμήμα των υποχρεώσεων και καθηκόντων ενός δημοτικού άρχοντα, ωστόσο ούτε περιστρέφονται, πόσο μάλλον, εξαντλούνται σε αυτά. Αντιθέτως, ένας δήμαρχος οφείλει να αναζητά τρόπους να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου του και να τα εντάξει σε ένα αναπτυξιακό πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει ποικίλες πτυχές, μια εκ των οποίων αποτελεί κι ο τουρισμός. Έτσι, εξ άλλου, συνέβη και στην περίπτωσή μας», δηλώνει ο δήμαρχος Τρικκαίων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας