Άλλαξε, πόσο και πώς, η πανδημία τις απαιτήσεις του ταξιδιώτη αλλά και τις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν τα ξενοδοχεία;
Η πανδημία μάς έδειξε ότι τα βασικά και αδιαπραγμάτευτα στοιχεία που ζητάει σήμερα ο ταξιδιώτης δεν αφορούν ούτε τα spa και τα τεράστια lobbies ούτε τις εντυπωσιακές πισίνες. Τι θέλει σήμερα ο ταξιδιώτης; Ένα καθαρό δωμάτιο, ένα καλό κρεβάτι, ένα καλό ντους, δυνατό WiFi Internet και πρίζες να φορτίζει τις πολλές συσκευές του με τις οποίες ταξιδεύει. Η υγειονομική κρίση έφερε μια νέα εποχή στα ξενοδοχεία και έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα που ήρθαν για να μείνουν. Άλλαξε άρδην η λογική και το design στα ξενοδοχεία. Τα τεράστια lobbies, οι μεγάλοι ενιαίοι χώροι, οι συνεδριακές αίθουσες όπως τα ξέραμε, δεν θα συνεχίσουν να υπάρχουν τουλάχιστον με την ίδια μορφή και τρόπο λειτουργίας. Θα αναζητηθούν λύσεις για την πολλαπλή χρήση των μεγάλων χώρων, όπως π.χ. μεγάλων συνεδριακών αιθουσών που δεν μπορούν πλέον να γεμίσουν. Τα νέα ξενοδοχεία και ιδιαίτερα αυτά που θα κτιστούν από σήμερα και στο εξής, θα προσφέρουν άλλους χώρους, διαφορετικά διαμορφωμένους.

Μεγάλης σημασίας είναι το sustainability, είτε αφορά την σπατάλη τροφίμων (μείωση σκουπιδιών από τρόφιμα) είτε την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Δεν υπάρχει τουριστικό συνέδριο όπου αυτό το θέμα να μην απασχολεί ομιλητές και συνέδρους. Και παλιότερα το συζητούσαμε, όμως τώρα και το συζητάμε και το εννοούμε. Τρίτο στοιχείο της νέας εποχής είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν, πλέον, να αγνοήσουν άλλα τμήματα της αγοράς που υπάρχουν και αναπτύσσονται δυναμικά, όπως τα co-leaving ή η μακράς διάρκειας διαμονή και οι digital nomads κ.ά. Τέλος, μεγάλης σημασίας αλλαγή αποτελεί το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία γίνονται κομμάτι της ενεργής ζωής της πόλης και των κατοίκων τους και παύουν να λειτουργούν ως απομονωμένοι χώροι φιλοξενίας τουριστών. Πολλοί σεφ Michelin επιστρέφουν για να ανοίξουν εστιατόρια στα ξενοδοχεία, γιατί αυτά αποτελούν κομμάτι της ζωής της πόλης.

Η τοπική κοινότητα θα πάει στο ξενοδοχείο για να εργαστεί μερικές ώρες σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, να φάει ή να πιει το ποτό της. Αυτά όλα αποτελούν ισχυρές ανερχόμενες τάσεις που σκιαγραφούν μια νέα εποχή για τα ξενοδοχεία. Εμείς έχουμε προσεγγίσει τη νέα αυτή τάση με το πρόγραμμα Work from Wyndham. Τα ξενοδοχεία δεν είναι πια αυτά που ξέραμε· είναι κομμάτι της ενεργής ζωής του τόπου και της τοπικής κοινωνίας. Οι digital nomads που αποτελούν ένα ισχυρό ρεύμα παγκοσμίως, γίνονται δέλεαρ τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για το κράτος (με ποικίλα κίνητρα φορολογικά και όχι μόνο), προσπαθώντας να τους προσελκύσουν. Αλλά ακόμα και αυτοί που εργάζονται από το σπίτι τους και αναζητούν μια αλλαγή στο χώρο εργασίας τους (που μπορεί να είναι η κουζίνα του σπιτιού τους) είναι πιθανόν ενδιαφερόμενοι για αυτές τις υπηρεσίες. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή και ισχυρότατη τάση.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την Ελλάδα ως τουριστικό επενδυτικό προορισμό;
Η Ελλάδα είναι ένας από τους καλύτερους τόπους για τουριστικές επενδύσεις, αν και έχει αρχίσει να ακριβαίνει. Όμως ακόμα υπάρχουν ευκαιρίες. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα μεγάλα ονόματα επενδυτών έχουν τοποθετηθεί στη Ελλάδα. Επίσης, τα μεγάλα διεθνή brands αλυσίδων έχουν πλέον μπει στην ελληνική αγορά. Acor, Marriott, Radison, Melia, Wyndham, Best Western και άλλοι έχουν όλοι ένα ρόλο να παίξουν και, μάλιστα, κατά την άποψή μου, χωρίς να έχουν ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, οι μεγάλοι tour operators παρά τις δυσκολίες που πέρασαν συνεχίζουν να επενδύουν στην Ελλάδα π.χ. η TUI στη Ρόδο με το»The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination». Πιστεύουμε ακράδαντα στις προοπτικές και το μέλλον του ελληνικού Tουρισμού για αυτό και η Wyndham επενδύει στη χώρα μας ανοίγοντας σε λίγες ημέρες εταιρεία και γραφεία εδώ, με αρμοδιότητα περιφερειακή. Δηλαδή, δεν κτίζουμε γραφεία μόνο για την Ελλάδα αλλά κτίζουμε περιφερειακή διοίκηση με έδρα την Αθήνα, το οποίο είναι σημαντικότατο.

Εκπαίδευση – απασχόληση – επάρκεια στελεχών στον τουρισμό. Υπάρχει πρόβλημα και σε ποιο βαθμό;
Το θέμα της εκπαίδευσης και της έλλειψης στελεχών στον τουρισμό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Η τουριστική βιομηχανία πρέπει να γίνει πάλι ελκυστική για τα νέα παιδιά, για τους επιστήμονες, για τα στελέχη και για τους εκπαιδευμένους επαγγελματίες. Πρέπει να φέρουμε νέους ανθρώπους στην αγορά, όχι απαραίτητα εισαγόμενους, αν και αυτοί βοηθούν πολύ στην κάλυψη των αναγκών. Πρέπει να δημιουργήσουμε την νέα γενιά Ελλήνων εκπαιδευμένων στελεχών που θα αναλάβουν να τρέξουν τον ελληνικό Τουρισμό. Το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό – αν όχι διεθνές. Τι θα μπορούσαν οι αλυσίδες να προσφέρουν σ’ αυτό το θέμα; Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα. Για παράδειγμα, έχει αρχίσει να δημιουργείται ένα νέο ρεύμα, σύμφωνα με το οποίο ισχυρά ξενοδοχειακά ονόματα ή αλυσίδες συμβάλλουν στο κομμάτι της εκπαίδευσης στελεχών, μέσω των λεγόμενων brand academies.

Δυο λόγια για τα brands της Wyndham
Κάτω από την ομπρέλα Wyndham υπάρχουν 21 brands χωρισμένα σε 6 κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα είδους υπηρεσιών και τιμών. Συγκεκριμένα τα brands κατηγοριοποιούνται ως εξής: από 2 στις κατηγορίες Distincive και Upscale από 5 brand στις κατηγορίες Lifestyle και Value, 7 στην κατηγορία Midscale και ένα brand στην κατηγορία Extended stay.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας