Ο πελάτης του ζαχαροπλαστείου στο σήμερα
Τα τελευταία χρόνια, με τα γεγονότα που διαδραματίζονται διεθνώς, έχουν επηρεάσει κάθε πτυχή του κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος. Ο πελάτης του ζαχαροπλαστείου αλλά και κάθε επιχείρησης εστίασης δείχνει να αλλάζει ως προς την καταναλωτική του συμπεριφορά. Ο Δημήτρης Χρονόπουλος, μεταφέροντας την εμπειρία του, λέει χαρακτηριστικά: «Θεωρώ ότι ο κόσμος, λόγω των social media και των γαστρονομικών τηλεοπτικών εκπομπών, είναι αρκετά ενημερωμένος, επιλεκτικός και ανοιχτός στο να δοκιμάσει νέα πράγματα. Επίσης, λόγω της οικονομικής αστάθειας των τελευταίων ετών, νιώθω ότι είναι και πιο απαιτητικός. Δηλαδή, θα σου κάνει την τιμή να έρθει στο κατάστημά σου και να δοκιμάσει τα προϊόντα σου, αλλά εάν δε μείνει ικανοποιημένος δε θα επιστρέψει. Αυτό έχει συμβάλει θετικά στην ανοδική εξέλιξη της ζαχαροπλαστικής στη χώρα μας».
“O κόσμος, λόγω των social media και των γαστρονομικών τηλεοπτικών εκπομπών, είναι αρκετά ενημερωμένος, επιλεκτικός και ανοιχτός στο να δοκιμάσει νέα πράγματα.”
Η ζαχαροπλαστική σε νέα τροχιά
Το στίγμα της νέας εποχής δίνει ο Δημήτρης Χρονόπουλος και για την τέχνη της ζαχαροπλαστικής όπως αυτή διαμορφώνεται στην εγχώρια αγορά: «Πιστεύω ότι το επίπεδο είναι πραγματικά πολύ καλό. Υπάρχουν πολλά αξιόλογα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα όπου κάποιος μπορεί να δοκιμάσει αξιόλογα γλυκά. Θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια η ζαχαροπλαστική στη χώρα μας έχει παρουσιάσει μεγάλη εξέλιξη. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι πελάτες είναι αρκετά πλέον πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί. Συνεπώς, οι επιχειρηματίες είναι πρόθυμοι πια να επενδύσουν σε εξοπλισμό, τεχνογνωσία και καλές πρώτες ύλες προκειμένου να επιβιώσουν σε μια ανταγωνιστική αγορά. Επίσης, οι επαγγελματίες ζαχαροπλάστες φροντίζουν από πλευράς τους να καταρτίζονται σωστά και να παρακολουθούν τις εξελίξεις».
H εκπαίδευση ως διαδικασία προσφοράς
Ιδιαίτερα έντονη είναι η ενασχόληση του Δημήτρη Χρονόπουλου και στο εκπαιδευτικό πεδίο. Ο ίδιος μιλάει για αυτή του τη δραστηριότητα με έντονη θέρμη: «Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι μια από της αγαπημένες μου δραστηριότητες. Είτε είναι με τη μορφή παρουσιάσεων, workshops είτε masterclasses, απολαμβάνω εξαιρετικά την όλη διαδικασία της εκπαίδευσης. Όσο γενναιόδωροι ήταν κάποιοι -όχι, φυσικά, όλοι- από τους δικούς μου δάσκαλους και εκπαιδευτές τόσο γενναιόδωρος επιλέγω να είμαι και εγώ με όλους αυτούς τους ανθρώπους που μου κάνουν την τιμή να συμμετέχουν στις εκπαιδεύσεις μου. Ο κύριος κορμός κάθε τύπου εκπαίδευσής μου είναι η λεπτομερής παρουσίαση τεχνικών και νέων μεθόδων. Πάνω στη διαδικασία αυτή, αναλύουμε κάθε λεπτομέρεια και συζητάμε τι μπορεί να πάει στραβά και πώς μπορούμε να το προλάβουμε ή να το αναστρέψουμε. Θέλω τα σεμινάριά μου να είναι διαδραστικά, όσο περισσότερες ερωτήσεις μου κάνουν τόσο περισσότερες γνώσεις μπορώ να τους προσφέρω».
Δεδομένης της επαφής του pastry chef με νέους ζαχαροπλάστες, εντοπίζει τον ενθουσιασμό τους αλλά και στοιχεία που τον προβληματίζουν. Όπως αναφέρει: «Σίγουρα ο ενθουσιασμός των νέων ανθρώπων και η δίψα τους για γνώση και δημιουργία, καθώς και η φρέσκια τους ματιά είναι κάτι που πραγματικά με συγκινεί και με γυρίζει αρκετά χρόνια πριν, όταν ήμουν και εγώ στην ίδια φάση. Αυτό που ίσως με προβληματίζει με τους νέους σήμερα δεν έχει να κάνει με την εκπαίδευσή τους, γιατί λόγω εποχής μπορούν να λάβουν εξαιρετική εκπαίδευση, φτάνει να το θέλουν, αλλά με το γεγονός ότι θέλουν να φτάσουν από το Α στο Ω εν μία νυκτί. Θεωρώ ότι εάν δεν ανέβεις ένα ένα τα σκαλοπάτια δεν υπάρχει περίπτωση να χτίσεις σωστά θεμέλια για μια επιτυχημένη καριέρα».
Η επόμενη μέρα του Δημήτρη Χρονόπουλου
Τα σχέδια του πολυπράγμονος pastry chef αποτέλεσαν τον ιδανικό επίλογο, αφού σε λίγες μόνο σειρές καταφέρνει να περιγράψει τα -πολλά- σχέδιά του για την επόμενη πενταετία: «Το να αποκτήσω ένα ζαχαροπλαστείο με το όνομά μου είναι σίγουρα κάτι που το σκέφτομαι εδώ και καιρό και είναι στα μελλοντικά πλάνα μου. Επιπλέον, θα ήθελα να εκδώσω και ένα βιβλίο για επαγγελματίες και ένα για ερασιτέχνες, δίνοντας τεχνικές και λύσεις πάνω σε καίρια θέματα της ζαχαροπλαστικής».