Στον απόηχο του GDPR η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων ζητά από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ενδελεχή ενημέρωση.
Πιο αναλυτικά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων υπέβαλε σχετικό ερώτημα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, σχετικά με τα δελτία άφιξης και αναχώρησης για κάθε πελάτη υπήκοο κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία φυλάσσονται με μέριμνα των διευθυντών ή ιδιοκτητών των οικείων επιχειρήσεων για δέκα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Αριθ.1500/3/1-γ’ Αστυνομική Διάταξη, τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις):
- Υποχρεούνται να συντάσσουν, για κάθε πελάτη υπήκοο κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δελτίο άφιξης και αναχώρησης. Η σύνταξη του ως άνω δελτίου γίνεται με την άφιξη του πελάτη και φέρει τις υπογραφές του πελάτη, του διευθυντή του τουριστικού καταλύματος ή του υπευθύνου υπαλλήλου του και περιέχει όλα τα ανωτέρω μνημονευόμενα στοιχεία. Το δελτίο αυτό παραμένει στην επιχείρηση για τρεις (3) μήνες και ελέγχεται από τις αστυνομικές αρχές.
- Υποχρεούνται να τηρούν βιβλίο, θεωρούμενο από την αρμόδια κατά τόπο αστυνομική ή φορολογική αρχή, στο οποίο καταχωρούνται αμέσως μετά τη συμπλήρωση των δελτίων ή καταστάσεων άφιξης των πελατών τους, όλα τα διαλαμβανόμενα στα δελτία ή καταστάσεις στοιχεία, κατά συνεχή σειρά. Στο ίδιο βιβλίο συμπληρώνεται και η ημερομηνία αναχώρησης των πελατών.
Τα βιβλία και οι ειδικοί φάκελοι φυλάσσονται με μέριμνα των διευθυντών ή ιδιοκτητών των οικείων επιχειρήσεων για δέκα (10) χρόνια μετά τη συμπλήρωσή τους και υπόκεινται σε έλεγχο από τις αστυνομικές αρχές ενώ οι παραβάτες «διώκονται και τιμωρούνται».