Το healthy food «συναντά» την Beyond Meat!
Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚRIVEK
Η Krivek ιδρύθηκε το 1985 από τον Ιωάννη Φασουλά κι εδρεύει στην περιοχή της Χερσονήσου του Νομού Ηρακλείου.
Η εταιρεία ανέκαθεν διακρινόταν για την προχωρημένη σκέψη των στελεχών της, τη διεισδυτική «ματιά» της και την αναζήτηση της καινοτομίας στα προϊόντα που διέθετε, τα οποία προσέδιδαν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους επαγγελματίες πελάτες της. Όπως τονίζει ο Γιώργος Φασουλάς, Managing Director της εταιρείας Krivek: «Ο πατέρας μου αντιμετωπίζει μια ασθένεια που σχετίζεται με τα νεφρά του, με αποτέλεσμα η κατανάλωση ζωικών πρωτεϊνών να κρίνεται -περίπου- απαγορευτική. Αναζητώντας πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις εναλλακτικές τροφές που θα μπορούσε να αξιοποιήσει προς όφελος της υγείας του, αντικαθιστώντας τη ζωική πρωτεΐνη με φυτική, δίχως την ύπαρξη σόγιας, “συνάντησε” την περίπτωση της Beyond Meat! Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα αποτέλεσαν ιστορία…»
Μπιφτέκια, λουκάνικα και προσεχώς κιμάς
Αυτή τη στιγμή, η Krivek διαθέτει στην εγχώρια αγορά μπιφτέκια και λουκάνικα της Beyond Meat σε επαγγελματική συσκευασία, ενώ το επόμενο βήμα της αφορά τον κιμά. Προς αυτή την κατεύθυνση, αναμένεται απλοποίηση κι επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών, με την έναρξη της λειτουργίας του εργοστασίου της Beyond Meat στην Ολλανδία, στις αρχές του ερχόμενου έτους.
«Θα πρέπει να σημειωθεί πως η Beyond Meat δεν διαθέτει κάποιον αντιπρόσωπο στην εγχώρια αγορά. Αποκλειστικό ή μη! Καθένας σταθμίζει κι αξιολογεί το πελατολόγιό του κι εν συνεχεία κρίνει εάν τα προϊόντα της Beyond Meat δύναται να απευθύνονται σε αυτό, ή και σε άλλες αγορές, όπως τα σουπερμάρκετ κι η εν γένει αγορά τροφίμων. Εμείς προχωρήσαμε σε αυτή την κίνηση, καθώς κρίναμε πως η ζήτηση για τα healthy foods εξελίσσεται ανοδικά, με δυναμική προοπτική, οπότε μας ενδιέφερε να διαθέτουμε στην αγορά μια εκ των κορυφαίων προϊοντικών εκφάνσεών της! Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια πιο υγιεινή επιλογή, εν συγκρίσει με το “παραδοσιακό” κρέας».
“Η Krivek διαθέτει στην εγχώρια αγορά μπιφτέκια και λουκάνικα της Beyond Meat σε επαγγελματική συσκευασία, ενώ το επόμενο βήμα της αφορά τον κιμά.”
Αποθεωτικές κριτικές από ξενοδοχεία και τελικούς πελάτες
Η Krivek έχει ήδη προωθήσει τα προϊόντα της Beyond Meat σε ορισμένα luxury ξενοδοχεία-πελάτες της, τα οποία πρωτοπορούν πάντα στην αναζήτηση ξεχωριστών γεύσεων και προϊόντων. Την ίδια στιγμή, οι πελάτες τους, συνήθως, είναι υψηλού κοινωνικο-οικονομικού προφίλ και κατ’ επέκταση διαθέτουν το επίπεδο να αντιληφθούν και να σταθμίσουν ανάλογα μια γευστική πρόταση, όπως είναι αυτή της Beyond Meat. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Φασουλάς: «Σε αμφότερες τις κατηγορίες -πελατών των ξενοδοχείων και στελεχών της κουζίνας-, ο βαθμός ανταπόκρισης υπήρξε πραγματικά εντυπωσιακός! Συγκεκριμένα, όλοι δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την υφή και τη γεύση, η οποία προσομοιάζει αυτή του κρέατος. Η επίγευση έχει την αντίστοιχη αίσθηση αλμυρότητας και γλυκύτητας με αυτή του κρέατος, δίχως να μένει η ενοχλητική λαδίλα και ταγκίλα, όπως συμβαίνει με αρκετά vegan προϊόντα. Αποτέλεσμα; Να μπορείς να καταναλώσεις το Beyond Meat και ως stand alone επιλογή, δίχως παρελκόμενα και συνοδευτικές σος. Όσο για τους μάγειρες, ανέφεραν πως η όλη διαδικασία μαγειρέματος διήρκεσε 6 λεπτά, 3 λεπτά ψησίματος ανά πλευρά».
Με βάση τους σχεδιασμούς του κ. Φασουλά, η εταιρεία θα διαθέσει τα προϊόντα της Beyond Meat, ακολουθώντας μια προσεκτική όσο και καλά μελετημένη λογική, αρχικά σε λίγα σημεία, προκειμένου να αναδείξει τη μοναδικότητά τους, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να καταστούν commodity. «Επιδίωξή μας είναι ο πελάτης που αποκτά το προϊόν να νιώθει ξεχωριστός, καθώς έχει την ευκαιρία να γευτεί ένα εξαιρετικά ποιοτικό όσο και θρεπτικό healthy food!»
Στο Top-5 των προμηθευτών food service
Η Krivek, με πολλή και σκληρή δουλειά, πραγματοποιώντας γενναίες επενδύσεις κι ορμώμενη από ένα όραμα συμπαγούς ανάπτυξης, κατάφερε να εξελιχθεί σε σημείο τέτοιο, ώστε το 2005 να πραγματοποιήσει επένδυση της τάξεως των 5 εκατομμυρίων ευρώ και να μεταφερθεί σε νέες, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, συνολικής έκτασης 4.300τ.μ. Εκεί, λαμβάνει χώρα η διαδικασία παραγωγής κι επεξεργασίας νωπών κρεάτων και ψαριών. Η εταιρεία λειτουργεί ως μεταποιητής, καθώς φέρνει την πρώτη ύλη, την επεξεργάζεται κι εν συνεχεία είτε την πωλεί αυτούσια, ως παράγωγο του προϊόντος (λ.χ. μπριζόλες, φιλέτα κ.ο.κ.), ή τη διαθέτει ως κιμά, σουτζουκάκια, λουκάνικα, σουβλάκια, γύρο κ.ά. Σε ό,τι αφορά τα ψάρια, στην Krivek υποδέχονται ποσότητες απ’ ολόκληρο τον κόσμο, τα επεξεργάζονται, τα συσκευάζουν και τα προωθούν ως κατεψυγμένα. Παράλληλα, όσον αφορά τα νωπά ψάρια, αγοράζουν την πρώτη ύλη από ψαράδες, από την ιχθυόσκαλα κι από ιχθυοτροφεία, κι εν συνεχεία προμηθεύουν ξενοδοχεία, εστιατόρια και σουπερμάρκετ. Σε όλη τη διαδικασία ακολουθούνται τα διεθνή πρότυπα ποιότητας, υγιεινής κι ασφάλειας, ενώ, χάρη στον τελευταίας γενιάς εξοπλισμό και τα προηγμένης τεχνολογίας μηχανήματα, εξασφαλίζεται άριστη ποιότητα προϊόντων κι υπηρεσιών! Εξάλλου, η εταιρεία εφαρμόζει αυστηρούς κανόνες στο σύνολο του εύρους των σταδίων παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων της, ενώ διαθέτει και μια σειρά από πιστοποιήσεις (FSSC 22000:2005 και ISO 9001:2008).
Ταυτόχρονα, δίχως να ξεχνά και τις… ρίζες της, το 2013 αποτέλεσε μια από τις πρώτες κρητικές βιομηχανίες που απέκτησαν το σήμα ποιότητας προϊόντων «Κρήτη» της Περιφέρειας Κρήτης με την Αγροδιατροφική Σύμπραξη. Μια έμπρακτη απόδειξη της στήριξης από μέρους της Krivek της συνολικότερης προσπάθειας ανάδειξης και προώθησης τόσο των τοπικών προϊόντων, όσο και της κρητικής διατροφής.
Σήμερα, η εταιρεία πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις της τάξεως των 33,5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ διαθέτει νωπά και κατεψυγμένα κρέατα και ψάρια, τρόφιμα (θαλασσινά), πρώτες ύλες (λ.χ. πατάτες, λαχανικά), καθώς επίσης και ethnic τροφές, λ.χ. της Ασιατικής κουζίνας. «Καλύπτουμε το σύνολο των αναγκών των εστιατορίων σε προϊόντα τροφοδοσίας», αναφέρει ο κ. Φασουλάς και συνεχίζει: «Συγκαταλεγόμαστε δε μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών προμήθειας τροφίμων σε επίπεδο food service σε ολόκληρη την Ελλάδα. Διαθέτουμε υποκαταστήματα στην Αθήνα, τη Ρόδο, την Κω και τα Χανιά, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πελατείας μας αφορά ξενοδοχεία σε ολόκληρη τη χώρα.»
Μάλιστα, προκειμένου να εξυπηρετεί και μεμονωμένους πελάτες, που δεν έχουν επαγγελματική σχέση με την αγορά του food service, η εταιρεία έχει αναπτύξει και μια σειρά από καταστήματα που παντρεύουν αρμονικά τη λογική του σουπερμάρκετ και του επαγγελματικού cash & carry. Περιλαμβάνουν δε τα πάντα για την κουζίνα, οικιακή ή επαγγελματική!