BEYOND MEAT KAI ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Οι σκέψεις και σχεδιασμοί της foodelco
Τα προϊόντα της Beyond Meat είναι γευστικά, υγιεινά και βελτιώνονται συνεχώς, σύμφωνα με τον Ηλία Σαχαρίδη, έναν εκ των ιδιοκτητών της Foodelco, η οποία αποτελεί επίσημο διανομέα της Beyond Meat στην Ελλάδα. Η Foodelco αποτελεί την νέα πρόταση στον κλάδο της εστίασης με την δεκαετή εμπειρία των στελεχών της στο χώρο της μαζικής εστίασης και της διανομής, δίνοντας έμφαση στους τομείς των τροφίμων και των ποτών. Θεωρείται ένας αξιόπιστος συνεργάτης που διαθέτει καινοτόμα, υψηλής διατροφικής αξίας κι άρτιας ποιότητας προϊόντα, που δίνει σημαντική βαρύτητα στην εξυπηρέτηση των επαγγελματιών πελατών της. Όπως επισημαίνει ο Ηλίας Σαχαρίδης: «Ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος μικρών παραγωγών (οι οποίοι είναι πλήρως πιστοποιημένοι με το σύνολο των ελέγχων ποιότητας), αλλά και μεγάλων βραβευμένων προμηθευτών του εξωτερικού στην Ελλάδα, η Foodelco εξασφαλίζει στους πελάτες της εξελιγμένες προτάσεις λιανικής και Ho.Re.Ca. Παράλληλα, το δίκτυο διανομής μας περιλαμβάνει από εστιατόρια, μπαρ και καφέ, μέχρι μίνι μάρκετ, ξενοδοχεία, αλυσίδες τροφίμων και τροφοδοσίες πλοίων». Εναλλακτικό Κρέας
Σεβασμός στο περιβάλλον και τη βιωσιμότητα
Σε αυτό το πρίσμα, ενώ βρισκόταν σε ένα ταξίδι στις ΗΠΑ, ο κ. Σαχαρίδης είχε την ευκαιρία να «μυηθεί» στον γευστικό κόσμο της Beyond Meat, χρησιμοποιώντας ως… όχημα τα burgers της. «Αρχικά, με κέρδισε η γεύση. Στη συνέχεια, αναζητώντας περισσότερα στοιχεία σχετικά με το σκεπτικό στο οποίο κινείται η εταιρεία, ενθουσιάστηκα ακόμη περισσότερο!», υπογραμμίζει ο ίδιος και συνεχίζει: «Το κρέας φτιάχνεται από τέσσερα βασικά συστατικά, που δεν είναι άλλα από πρωτεΐνη, λίπος, ιχνοστοιχεία και νερό. Η Beyond Meat αναζητά και βρίσκει τα εν λόγω συστατικά στο φυτικό βασίλειο, δημιουργώντας εκ νέου κρέας, δίχως αυτό να υπολείπεται σε τίποτα της γεύσης ή υφής του κανονικού. Μάλιστα, η δημιουργία κρέατος δίχως την ύπαρξη ζώου προϋποθέτει την κατανάλωση σαφώς λιγότερων πόρων, κάνοντας τη διαδικασία περισσότερο αποτελεσματική, όσο και βιώσιμη! Συγκεκριμένα, για την παρασκευή ενός burger patty της Beyond Meat, εν συγκρίσει με ένα κλασικό μοσχαρίσιο burger, απαιτείται 99% λιγότερη κατανάλωση νερού, 93% λιγότερη καλλιεργήσιμη γη, 90% λιγότερες εκπομπές επιβλαβών αερίων του θερμοκηπίου και 46% λιγότερη ενέργεια. Εκτιμώ πως τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά όσο και συντριπτικά υπέρ της ακολουθούμενης διαδικασίας της Beyond Meat».
Επαναλαμβανόμενοι, πιστοί πελάτες!
Σύμφωνα με τον κ. Σαχαρίδη, η σχέση εμπορικής συνεργασίας που έχει η Foodelco με την Beyond Meat είναι πως αποτελεί επίσημο διανομέα για την Ελλάδα. «Συμπληρώνουμε οσονούπω 4 μήνες τοποθέτησης κι εν γένει διάθεσης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά κι η προοπτική δείχνει κάτι παραπάνω από ευοίωνη. Σε αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι ήδη περισσότερα από 100 HoReCa σημεία (π.χ.5 άστερα ξενοδοχεία, εστιατόρια, burgerάδικα κ.ο.κ.) σε ολόκληρη την Ελλάδα (Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Μύκονο, Σαντορίνη κ.ά.) έχουν επιλέξει το burger της Beyond Meat και το έχουν εντάξει στον κατάλογο των γευστικών πιάτων που διαθέτουν στους πελάτες τους. Η δε απόκριση και το feedback που απορρέουν από τους τελευταίους είναι εξαιρετικά εντυπωσιακά, καθώς, μόλις το δοκιμάσουν σε κάποιον χώρο μαζικής εστίασης, αυτομάτως μετατρέπονται σε επαναλαμβανόμενους επί εβδομαδιαία βάση πελάτες.
Υπάρχουν συγκεκριμένα μπεργκεράδικα και ξενοδοχεία στο Ηράκλειο της Κρήτης και τη Μύκονο οι ιδιοκτήτες των οποίων μας ανέφεραν πως, κατά το πρώτο χρονικό διάστημα της διάθεσης των patty της Beyond Meat, από τα 10 burger που πουλούσαν, τα 3 ήταν τα burger της Beyond Meat. Έπειτα από τη μεσολάβηση μιας περιορισμένης κλίμακας καμπάνιας στα social media, το συγκεκριμένο ποσοστό μεταβλήθηκε σε 6 με 7 Beyond Meat burgers ανά κάθε 10 που πωλούνταν! Το συγκεκριμένο στοιχείο μας κάνει να αισιοδοξούμε για την επόμενη ημέρα της συνεργασίας μας με την Beyond Meat, όταν θα έχουν ενταχθεί στην προς διάθεση γκάμα κι άλλοι κωδικοί, όπως είναι το λουκάνικο κι ο κιμάς. Μάλιστα, θα τολμήσω μια πρόβλεψη σχετικά με τον κιμά: πρόκειται να αλλάξει άρδην τα δεδομένα στην αγορά! Το λουκάνικο θα αρχίσει να διατίθεται σε επαγγελματίες από τον Σεπτέμβριο σε HoReCa συσκευασία. Στην συνέχεια του έτους, αναμένεται να ξεκινήσει η διάθεση του προϊόντος και σε retail συσκευασία». Εναλλακτικό Κρέας
Εναλλακτικό Κρέας Η βαρύτητα που έχει δοθεί, τουλάχιστον για αρχή, είναι στην προώθηση των burgers και δη σε χώρους εστίασης (λ.χ. εστιατόρια, ξενοδοχεία, all-day café & restaurants κ.ά.), με τη διάθεση της HoReCa συσκευασίας η οποία περιλαμβάνει 42 τεμάχια, βάρους 113,5γρ. το κάθε patty. Πριν από λίγες ημέρες έγινε κι η παραλαβή της retail συσκευασίας, με δύο burgers ανά πακέτο, η οποία ήδη διατίθεται σε τουλάχιστον μια αλυσίδα σουπερμάρκετ στα Βόρεια Προάστια της Αττικής, που διακρίνεται -μεταξύ άλλων- για το εύρος και την ποικιλία των επώνυμων και γκουρμέ προϊόντων που εισάγει και διαθέτει από τα ράφια της.
Μια δοκιμή αρκεί για να σας πείσει!
Ο κ. Σαχαρίδης είναι πεπεισμένος για τη δυναμική του προϊόντος στην ελληνική αγορά, καθώς εμπιστεύεται σε απόλυτο βαθμό το ίδιο το προϊόν. «Λανσάραμε για πρώτη φορά το burger της Beyond Meat στο Βurger Fest της Θεσσαλονίκης. Ποσοστό περίπου 10% των επισκεπτών επισκέφτηκε επί τούτου το stand μας, προκειμένου να το δοκιμάσει, γεγονός που σημαίνει πως είχε μια πρότερη γνώση ή ορθότερα πληροφόρηση σχετικά με το προϊόν. Ένα αντίστοιχο ποσοστό δεν έδειξε κάποιο ενδιαφέρον, ενώ ένα μεγάλο τμήμα του κοινού δεν το γνώριζε, αλλά, μόλις το δοκίμασε, αμέσως έδειξε ενδιαφέρον τόσο για τη σύστασή του, όσο και για το πού θα μπορούσε να το προμηθευτεί ή γευτεί στην ευρύτερη αγορά. Εναλλακτικό Κρέας
Θεωρώ, μάλιστα, πως το ίδιο το προϊόν της Beyond Meat αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας, καθώς από μόνο του, γευστικά, πείθει όσους το δοκιμάζουν! Γι’ αυτό και πρόθεσή μας είναι να πολλαπλασιάσουμε τα σημεία διάθεσής του (HoReCa και retail) κατά το δυνατόν πιο σύντομα, προκειμένου να αποκτήσουμε μια ικανοποιητική πελατειακή βάση, στην οποία και θα απευθυνόμαστε σε πρώτο βαθμό. Προ ημερών, στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, ο Πρέσβης της χώρας διοργάνωσε ένα μεγάλο πάρτι στους κήπους της πρεσβευτικής κατοικίας. Το αποτέλεσμα ήταν αποθεωτικό για την Beyond Meat, καθώς σχηματίστηκαν ουρές από ενδιαφερόμενους να το δοκιμάσουν. Και όχι μια φορά…»
Στα άμεσα σχέδια της Foodelco είναι να κινηθεί δυναμικά τόσο στη HoReCa όσο και στη retail αγορά, καθώς θεωρούνται ως αλληλένδετες αγορές.