Ασφάλεια, ταχύτητα, μικρότερος βαθμός εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα

Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση του SFO αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα σύστημα BHS που θα είναι σε κοινή χρήση από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών που εξυπηρετούνται από το Terminal 1. Αυτό αναμένεται να ενσωματώνει ένα εξερχόμενο σύστημα διαλογής των αποσκευών, πολλαπλές εισερχόμενες μονάδες μεταφοράς και ανάκτησης αποσκευών, πέραν των μηχανημάτων διαλογής και ελέγχου των αποσκευών. «Όλα αυτά σε ένα και μοναδικό BHS!» επισημαίνει ο κ. Law και συνεχίζει: «Το εξερχόμενο σύστημα θα διαθέτει σύστημα ελέγχου εισόδου κοινής χρήσης με διαδικασία ελέγχου σε δύο στάδια: Από τη μία πλευρά, οι επιβάτες θα εκτυπώνουν τις κάρτες επιβίβασης και τις ετικέτες αναφορικά με τις αποσκευές τους σε ένα ειδικό περίπτερο, πριν τις αφήσουν σε μία εξειδικευμένη μονάδα που συνδυάζει τις διαδικασίες της ζύγισης, της ετικετοποίησης και της προώθησής τους.

Αναμένεται να τοποθετηθούν 43 συνολικά τέτοιες μονάδες, οι οποίες με τη σειρά τους θα αυτοματοποιήσουν τον έλεγχο και τη διαδικασία εύρεσης των αποσκευών κατά την εισδοχή τους στο σύστημα BHS, εξαλείφοντας –ουσιαστικά– την ανάγκη το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών να πρέπει να ανασηκώνει ή να διαχειρίζεται συνολικότερα τις αποσκευές. Επιπροσθέτως, έπειτα από τη διαδικασία του check-in, κάθε αποσκευή, τσάντα ή αντικείμενο θα φορτωθεί σε ένα μεμονωμένο “καλάθι” μεταφοράς του συστήματος και, αξιοποιώντας τις πληροφορίες που υπάρχουν στην ετικέτα τους, θα συνδεθούν απευθείας με την ενσωματωμένη ετικέτα RFID που ήδη βρίσκεται σε αυτό το καλάθι μεταφοράς. Η ετικέτα της αποσκευής θα “σαρωθεί” από αυτόματες συσκευές ανάγνωσης ετικετών 360ο μοιρών που βρίσκονται σε κάθε σημείο της φόρτωσης.

Η άμεση επίδραση της λειτουργίας του SFO στην ευρύτερη περιοχή της Bay Area ξεπερνά τα $70 δισ. σε επίπεδο πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων $24 δισ. της ετήσιας μισθοδοσίας των υπαλλήλων του.

Καθώς κάθε αποσκευή παραμένει στο ίδιο “καλάθι” μεταφοράς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας διαχείρισής τους, θα λαμβάνει χώρα μία απόλυτη διαδικασία ελέγχου, παρακολούθησης και ανίχνευσής της από τη στιγμή που η τσάντα φορτώνεται σε αυτό. Μάλιστα, οι αποσκευές θα παραμένουν στο ίδιο “καλάθι” μεταφοράς ακόμη και κατά τη στιγμή που πραγματοποιείται η αυτοματοποιημένη διαδικασία ελέγχου για λόγους ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής και εκτροπής της για χειροκίνητη επιθεώρηση από την αρμόδια ομάδα ασφαλείας. Αυτό θα διασφαλίσει ότι η τσάντα θα συνεχίσει να παρακολουθείται, καθώς περνά μέσα από την οριοθετημένη ως περιοχή ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, εκλείπει η αναγκαιότητα, ώστε το προσωπικό ασφαλείας να χρειάζεται να σηκώνει χειροκίνητα τις αποσκευές από τον ιμάντα μεταφοράς, διασφαλίζοντας τη διατήρηση ενός ενοποιημένου σημείου ελέγχου ασφάλειας. Έπειτα από τη διαδικασία ελέγχου και επιθεώρησης για λόγους ασφαλείας, κάθε αποσκευή θα επιστρέφει στο σύστημα προκειμένου να οδηγηθεί σε έναν από τους συνολικά 19 διαφορετικούς ιμάντες διαδρομών που θα διατρέχουν το Terminal 1».

Με τη… σφραγίδα της TSA

Διαχείριση αποσκευώνΠροκειμένου να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του έργου που αφορά στο σύστημα BHS του Terminal 1 στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, χρήσιμο είναι να αναφερθούν ορισμένα δεδομένα, τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη λειτουργία του: Το συνολικό σύστημα εκτείνεται σε συνολικό μήκος περίπου 6,5 χλμ., διαθέτοντας 19 διαφορετικούς ιμάντες διαδρομών για την εξυπηρέτηση των αεροπορικών εταιρειών, 10 ιμάντες ανάκτησης αποσκευών που απευθύνονται στους επιβάτες, 4 σειρές check-in, 4 εναλλακτικούς τόπους check-in, 10 διαδρομές για τη διαχείριση του όγκου των αποσκευών αφίξεων, καθώς επίσης και 43 εξειδικευμένες μονάδες που συνδυάζουν τις διαδικασίες της ζύγισης, της ετικετοποίησης και της προώθησης των αποσκευών.

Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται και το γεγονός ότι το σύστημα, παρ’ ότι νεότευκτο και δίχως να έχει δοκιμαστεί στην πράξη, κατάφερε και πέρασε με απόλυτη επιτυχία την πληθώρα δοκιμών στο οποίο υποβλήθηκε εκ μέρους της TSA. Μάλιστα, τα στελέχη της τελευταίας χρησιμοποίησαν πολλαπλά σενάρια που σχετίζονταν με τη διατάραξη του ακολουθούμενου πλαισίου ασφαλείας και τα οποία προέρχονταν από πραγματικά περιστατικά που έχουν λάβει χώρα στο πέρασμα των χρόνων, τόσο στα αμερικανικά όσο και στα διεθνή αεροδρόμια. Όπως μας γνωστοποιεί ο κ. Law, οι διαδικασίες των δοκιμών αξιολόγησαν την ικανότητα της παρακολούθησης των αποσκευών εκ μέρους του συστήματος BHS, τη διαδικασία διακίνησης και απεικόνισής τους, τα ποσοστά αντίδρασης σε ψευδή συναγερμό, καθώς επίσης και τις δυνατότητες ταξινόμησης των αποσκευών. Επίσης, αξιολόγησαν την ικανότητα του συστήματος να «ανιχνεύει» τις αποσκευές που λείπουν, όσες τυχόν κρίνονται ως «άγνωστες», καθώς δεν συνοδεύονται από τα απαραίτητα στοιχεία μεταφοράς, ακόμη και αυτές που θεωρούνται ως υπερμεγέθεις. Ξεχωριστή βαρύτητα δόθηκε και στην ταχύτητα με την οποία το BHS καταφέρνει να συνδέσει μία τέτοια μεμονωμένη αποσκευή με τα στοιχεία και την εν γένει «ταυτότητά» της.

Διαχείριση αποσκευών

«Σε αντίθεση με την προσέγγιση που προωθούν μέχρι σήμερα τα συνήθη συστήματα διαχείρισης και μεταφοράς αποσκευών, στα οποία κάθε αεροπορική εταιρεία διαθέτει ιδιοκτησία –ουσιαστικά– ενός μεμονωμένου αντίστοιχου συστήματος, το νέο BHS θα είναι κοινής χρήσης, επιτρέποντας τη διαμοιραζόμενη χρήση ενός και μόνο κεντρικού συστήματος και δη από την πλευρά πολλαπλών αεροπορικών εταιρειών, concept που εφαρμόζεται ακόμη και στον σχεδιασμό μίας κοινόχρηστης περιοχής ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών. Κάτι που, μεταξύ άλλων, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειώσουμε αισθητά το πλήθος των μηχανημάτων ελέγχου με ακτίνες “Χ”! Κι αυτό δίχως να υπάρχει ο παραμικρός βαθμός επίδρασης στον όγκο που δύναται να χειριστεί το νέο σύστημα», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο CIO του SFO.

Δραστική μείωση της κίνησης των «καλαθιών» μεταφοράς

Η αποδοτική χρήση των πόρων «πονοκεφάλιασε» τα εμπλεκόμενα μέρη κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού τόσο της διαχείρισης των εισερχόμενων όσο και των συστημάτων μεταφοράς των αποσκευών. Αυτές φορτώνονται σε «καλάθια» στις προβλεπόμενες ζώνες που βρίσκονται κοντά στις θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών ανά gate ξεχωριστά. Η τοποθέτηση των ιμάντων φόρτωσης σε επίπεδο μέσου ύψους θα μειώσει την ποσότητα της ρυμουλκούμενης κυκλοφορίας, εξαλείφοντας την ανάγκη για ρυμουλκά να τις καθοδηγούν στο κεντρικό τερματικό κτήριο. Από τους ιμάντες φόρτωσης, οι αποσκευές αυτομάτως θα μεταφέρονται σε ένα σημείο φόρτωσης προτού μεταφερθούν σε οποιοδήποτε από τους 10 ιμάντες ανάκτησης και παραλαβής αποσκευών.

Η λειτουργία του BHS θα προσδώσει στο SFO την ευελιξία να φορτώνει αποσκευές από οποιαδήποτε από τις εισερχόμενες γραμμές, μεταφέροντάς τες σε οποιαδήποτε από τις μονάδες ανάκτησης αποσκευών. Κάθε αποσκευή θα παραμένει στο ίδιο ατομικά ελεγχόμενο «καλάθι» προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να την αναζητήσει και συλλέξει στο κατάλληλο gate. Αυτή η προσέγγιση θα επιτρέψει στο SFO να βελτιώσει σημαντικά την έγκαιρη παράδοση τόσο των εισερχόμενων όσο και των αποσκευών που σχετίζονται με transit διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα θα περιορίζεται ο κίνδυνος οι εν λόγω αποσκευές να ακολουθούν λανθασμένη πορεία και να καταλήγουν οπουδήποτε αλλού πέραν του τελικού τους προορισμού.

Συμπερασματικά, όπως επισημαίνει ο κ. Law, το νέο σύστημα σηματοδοτεί και επιβεβαιώνει την πρωτοκαθεδρία του SFO στην τεχνολογική καινοτομία και πρωτοπορία στο επίπεδο των αεροδρομίων στις ΗΠΑ. «Την ίδια στιγμή, εξασφαλίζεται ο απόλυτος βαθμός της παρακολούθησης και ανίχνευσης των αποσκευών καθ’ όλο το μήκος και τη χρονική διάρκεια της παραμονής τους στο σύστημα, ενώ ο συγκεντρωτικός έλεγχος ασφαλείας βελτιώνει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας του screening. Αποτέλεσμα; Το νέο σύστημα θα παράσχει στις αεροπορικές εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία και θα εξασφαλίσει ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο θα εκπληρώσει τη δέσμευσή του να προσφέρει μία κορυφαία εμπειρία στους επιβάτες του. Όσο για το πότε προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία, το πρώτο στάδιό του που θα περιλαμβάνει τον ενσωματωμένο έλεγχο ασφάλειας θα εκκινήσει στις αρχές του 2020».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας