Tο Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο επενδύει $2,4 δισ. στην διαχείριση αποσκευών
Η «Τουριστική αγορά» μίλησε αποκλειστικά με τον Ian Law, Chief Information Officer (CIO) του αεροδρομίου του Σαν Φρανσίσκο, σχετικά με το project που υλοποιεί η ομάδα του, καθώς επίσης και τα κέρδη που εκτιμά πως θα προσποριστεί από τη συγκεκριμένη κίνηση.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο εφαρμόζει ένα ιδιαίτερα «επιθετικό» πρόγραμμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών και (μη κτηριακών) εγκαταστάσεων συνολικής αξίας 2,4 δισ. δολαρίων! Στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται η εγκατάσταση και λειτουργία ενός ανεξάρτητου συστήματος μεταφοράς και διαχείρισης των αποσκευών, που θα εκτείνεται κατά μήκος ολόκληρου του Terminal 1. Μάλιστα, πρόκειται για το πρώτο τέτοιο σύστημα που εγκαθίσταται σε αεροδρόμιο των ΗΠΑ!
Το San Francisco International Airport διαχειρίζεται σε ετήσια βάση περισσότερους από 58 εκατομμύρια επιβάτες, περί τις 520.000 πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις), μεταφέροντας μέσω αυτού 410.300 μετρικούς τόνους εμπορευμάτων cargo και 82.130 μετρικούς τόνους ταχυδρομείου. Η άμεση επίδραση της λειτουργίας του στην ευρύτερη περιοχή της Μπέι Έρια (Bay Area), που συναποτελείται από συνολικά εννέα κομητείες (Αλαμέντα, Κόντρα Κόστα, Μαρίν, Νάπα, Σαν Ματέο, Σαν Φρανσίσκο, Σάντα Κλάρα, Σολάνο και Σονόμα), ξεπερνά τα 70 δισ. δολάρια σε επίπεδο πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων του ποσού των 24 δισ. δολαρίων της ετήσιας μισθοδοσίας των υπαλλήλων του. Παράλληλα, με το SFO συνδέονται (άμεσα και έμμεσα) κάτι παραπάνω από 300.000 θέσεις εργασίας!
Η διοίκηση του SFO αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα σύστημα BHS που θα είναι σε κοινή χρήση από το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών
Την τελευταία διετία, η διεθνής κοινότητα των αεροδρομίων βρίσκεται σε δημιουργικό… αναβρασμό με ποικίλες αναβαθμίσεις και project τεχνολογικού εκσυγχρονισμού να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ καθώς η φυσιογνωμία των εν λόγω εγκαταστάσεων βιώνει μία μεταβαλλόμενη κατάσταση, καθώς εισβάλλει έντονα το στοιχείο της λειτουργίας τους εν είδει άλλων εμπορικών πάρκων, κάθε πτυχή που τα απαρτίζει περνούν από το «μικροσκόπιο» της ανανέωσης. Ο λόγος; Να διασφαλίζονται κορυφαία επίπεδα εξυπηρέτησης των άμεσων και έμμεσων πελατών τους, δηλαδή των πάσης φύσεως επιχειρήσεων (αεροπορικών και λιανεμπορικών-εμπορικών) που στεγάζονται στις εγκαταστάσεις τους, αλλά και των ίδιων των επιβατών που το χρησιμοποιούν. Το Terminal 1 του SFO εφαρμόζει ένα ιδιαίτερα «επιθετικό» πρόγραμμα αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών και (μη κτηριακών) εγκαταστάσεων συνολικής αξίας 2,4 δισ. δολαρίων! Στην αιχμή του δόρατος βρίσκεται η εγκατάσταση και λειτουργία ενός ανεξάρτητου συστήματος μεταφοράς και εν γένει διαχείρισης των αποσκευών, που θα εκτείνεται κατά μήκος ολόκληρου του Terminal 1. Μάλιστα, πρόκειται για το πρώτο τέτοιο σύστημα που εγκαθίσταται σε αεροδρόμιο των ΗΠΑ! Πρόσφατα, η «Τουριστική Αγορά» είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει αποκλειστικά με τον Ian Law, Chief Information Officer (CIO) του αεροδρομίου για το εν λόγω project, καθώς επίσης και το τι διαφορετικό προσφέρει.
Η ευελιξία στο προσκήνιο
Μπορεί, ευλόγως, να αναρωτιέστε τι θα εισφέρει το νέο σύστημα στο ίδιο το αεροδρόμιο και τη συνολικότερη εύρυθμη λειτουργία του, με την απάντηση να φαίνεται (και να είναι) απλή: Απεριόριστη ευελιξία, σε σημείο που να συμβάλει καταλυτικά στην αλματώδη βελτίωση της λειτουργίας του αεροδρομίου και των επιμέρους υπηρεσιών του, αποτελεσματικότητα από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών, καθώς επίσης αισθητή ενίσχυση και ευρύτερη βελτίωση της εμπειρίας που βιώνουν οι ίδιοι οι επιβάτες. Όπως σημειώνει ο κ. Law, πρόκειται για το πρώτο σύστημα που έχει ελεγχθεί και φέρει την έγκριση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφάλειας Μεταφορών (Transportation Security Administration – TSA), «στοιχείο που θα επιτρέψει τη βελτίωση και τον εν γένει εξορθολογισμό της διαδικασίας ελέγχου ασφαλείας, διασφαλίζοντας παράλληλα την ιχνηλασιμότητα κάθε αποσκευής ξεχωριστά διαμέσου της λειτουργίας διαχείρισής τους».
Ρεαλιστική αποτύπωση αναγκών και χρονοδιαγραμμάτων
Οι εργασίες ανακατασκευής ξεκίνησαν με το γκρέμισμα ενός σημαντικού τμήματος του υφιστάμενου κτηρίου του Terminal 1 και συνεχίζονται με μία σειρά από projects που βρίσκονται σε μία on-going διαδικασία, στην οποία πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζει η εγκατάσταση ενός καινούργιου συστήματος διαχείρισης και μεταφοράς αποσκευών. Καθώς πρόκειται για ένα έργο που δύναται να προκαλέσει σημαντική αναστάτωση στην ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου, οι εκεί αρχές εγκατέστησαν ένα προσωρινό, μα πλήρως λειτουργικό σύστημα στις εγκαταστάσεις του Terminal 1, περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό την εμφάνιση καθυστερήσεων, έλλειψης συντονισμού και εν γένει εκνευρισμού των επιβατών κατά τη διαδικασία μεταφοράς και παράδοσης των αποσκευών τους.
Εκτός από αυτή την ενέργεια, η διοίκηση του αεροδρομίου προχώρησε σε μία κίνηση-ματ, προκειμένου να αποφύγει μία σειρά από δυσκολίες και αναχώματα στην πορεία εξέλιξης των έργων αναβάθμισης και ανανέωσης. Σύμφωνα με τον κ. Law: «Καθώς το συνολικότερο project εκτός από πραγματική πρόκληση είναι και ιδιαίτερα σύνθετο, αποφασίσαμε να εμπλέξουμε τον πάροχο του νέου συστήματος διαχείρισης των αποσκευών από την αρχή του σχεδιασμού και εν γένει προγραμματισμού των έργων. Κατ’ αυτό τον τρόπο, διασφαλίζουμε πως οι νέες κτηριακές εγκαταστάσεις μας θα έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να φιλοξενήσουν τη βέλτιστη λύση για το σύστημα χειρισμού αποσκευών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει πιο αποτελεσματική χρήση των πόρων ελέγχου και διαχείρισης των αποσκευών. Μάλιστα, τα στελέχη του συγκεκριμένου παρόχου Baggage Handling System (BHS) αποτέλεσαν ενεργά μέλη τόσο των ομάδων σχεδιασμού και κατασκευής για τις νέες εγκαταστάσεις, αλλά και την ανακατασκευή του Terminal 1, όσο και της αντίστοιχης ομάδας που ερχόταν σε επαφή με τις αερολιμενικές λειτουργίες, τις αεροπορικές εταιρείες, την TSA κ.ο.κ. Αυτή η πολυεπίπεδη συνεργασία, και δη σε πρώιμο στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού και κατασκευής, μας πρόσφερε μία σειρά από πλεονεκτήματα. Ωστόσο, θα τολμούσα να πω πως το σημαντικότερο εξ αυτών ήταν το σύνολο των εμπλεκομένων να αντιληφθούν το εύρος, την πολυπλοκότητα, τη συνθετότητα και, φυσικά, τη βαρύτητα του συνολικότερου project. Στοιχείο που μας έθεσε όλους προ των ευθυνών μας, ενώ συνέβαλε και στον καθορισμό ενός ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των απαιτούμενων έργων».
Διαδικασία επιλογής συστήματος BHS με πολλαπλά κριτήρια
Η διαδικασία επιλογής του τεχνολογικού συστήματος μεταφοράς, ελέγχου και διαχείρισης των αποσκευών μπορεί να ήταν αποτέλεσμα μίας εκτενούς σύγκρισης χαρακτηριστικών, λειτουργιών, δυναμικής και δυνατοτήτων, ωστόσο καίριο ρόλο έπαιξαν και άλλοι παράγοντες, όπως λ.χ. οικονομικοί και αειφορίας. Προκειμένου, δε, να διασφαλιστεί ότι ο αερολιμένας θα έχει την καλύτερη δυνατή αξία καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, η διοίκησή του συμπεριέλαβε τον προμηθευτή του συστήματος σε μία διαφανή διαδικασία εξαγοράς για την επιλογή των υπεργολάβων της όλης εγκατάστασης. Όπως ανέφερε ο CIO του SFO: «Στα κάτι παραπάνω από 4 χρόνια που βρίσκομαι στη θέση του επικεφαλής των συνολικότερων τεχνολογικών λειτουργιών, η διαδικασία της επιλογής του συστήματος ελέγχου, μεταφοράς και διαχείρισης των αποσκευών κινήθηκε σε πρωτόγνωρα επαγγελματικά πλαίσια. Πόσω μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία πρόκειται για το πρώτο του είδους του που εγκαθίσταται σε αεροδρόμιο επί αμερικανικού εδάφους».