Ο Δήμος Καρπάθου ενέκρινε το πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης για το 2017.
Στόχοι του προγράμματος είναι η επιμήκυνση της σεζόν, η αύξηση των αφίξεων/ διανυκτερεύσεων και η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης.
Προκείμενου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι είναι χρήσιμο οι προσπάθειες να επικεντρώνονται στην συντήρηση του μεριδίου σε αγορές του εξωτερικού που η Κάρπαθος έχει σημαντικές επιδόσεις χωρίς να αγνοούνται η Ελληνική αγορά και οι νέες υποσχόμενες αγορές. Στο πνεύμα αυτό, ενέργειες προβολής προτείνονται για τις αγορές, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, ΗΠΑ, Σκανδιναβία, Ρωσία, Βρετανία κλπ. Παράλληλα, ευκαιρίες προβολής θα διερευνώνται σε διαρκή βάση σε όλες τις γεωγραφικές και θεματικές αγορές ενδιαφέροντος.
Με βάση τα παραπάνω:
1. Θα δοθεί έμφαση στην ανάδειξη των θεματικών, ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Θα αναζητηθούν στοχευμένες δράσεις που θα έχουν επίκεντρο, τα εξειδικευμένα προϊόντα της Καρπάθου, τον πολιτισμό/λαογραφία, τη γαστρονομία, τη πεζοπορία, τα μονοπάτια, τις καταδύσεις/ καταδυτικά μονοπάτια, το θρησκευτικό τουρισμό τις δραστηριότητες, τη φυσιολατρία κλπ. Με το σκεπτικό αυτό, θα προωθηθούν συνεργασίες με έγκριτους φορείς με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τη δημιουργία συμμαχιών για οφέλη σε αμοιβαία βάση (win-win συνεργασίες) όπως οι αδερφοποιήσεις μεταξύ προορισμών ή Δήμων από Ελλάδα ή εξωτερικό.
2. Προτείνεται η συμμετοχή σε καθιερωμένες εκθέσεις. Η εκθεσιακή παρουσία είναι χρήσιμη τόσο για τον προορισμό όσο και για τους ιδιώτες, ως ο τόπος συνάντησης για στοχευμένες επαφές με το ταξιδιωτικό κοινό, πράκτορες ή δημοσιογράφους. Συμπληρωματικά θα διερευνώνται παράλληλες ενέργειες στο πλαίσιο των εκθέσεων όπου είναι εφικτό, θεωρηθεί αποδοτικό και είναι συμφέρον με δεδομένο το περιορισμένο προϋπολογισμό του Δήμου για τουριστική προβολή.
3. Ιδιαίτερη βαρύτητα προτείνεται να δοθεί σε ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων όπως η προσέλκυση δημοσιογράφων, η συμμετοχή σε οργανωμένα δημοσιογραφικά ταξίδια, η συμμετοχή σε ταξίδι τουριστικών πρακτόρων και tour operators σε αγορές ενδιαφέροντος του εξωτερικού η παρουσίαση του προορισμού σε επιλεγμένο κοινό τουριστικών πρακτόρων και η συμμετοχή σε road shows δηλαδή σε προγραμματισμένες συναντήσεις με πράκτορες και επαγγελματίες του τουρισμού σε δύο ή και παραπάνω πόλεις μίας γεωγραφικής αγοράς. Στην προσπάθεια αυτή ξεχωριστή θέση θα έχουν οι ειδικές ευκαιρίες προβολής.
4. Μαζί με τις εκθέσεις και τις ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων, πρόβλεψη γίνεται και για δράσεις διαφημιστικής προβολής. Θα γίνει συστηματική και αναλυτική διερεύνηση για την ηλεκτρονική προβολή και διαφήμιση σε έγκριτους διαδικτυακούς τόπους της Ελλάδας και του εξωτερικού, στο πλαίσιο των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου.
Οι προσπάθειες του Δήμου ενισχύονται σημαντικά με την δραστηριότητα της Τουριστικής Επιτροπής και των τοπικών φορέων. Επιπλέον, προτείνεται η συνέχιση της συνεργασίας με εταιρία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα βοηθά σε όλα τα επίπεδα σχεδιασμού, οργάνωσης και υλοποίησης. Μια σημαντική διάσταση του έργου προβολής του Δήμου αφορά στον εντοπισμό ευκαιριών προβολής χωρίς κόστος, ή τουλάχιστον χωρίς σημαντική οικονομική επιβάρυνση όπως η συμμετοχή σε προωθητικές ενέργειες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η προβολή και οι διενέργειες διαγωνισμών με δωρεάν φιλοξενίες σε έγκριτους ραδιοφωνικούς σταθμούς, η προσέλκυση δημοσιογράφων ή πρακτόρων με ελάχιστο κόστος, η πρόκληση δωρεάν δημοσιότητας στο εξωτερικό, η λειτουργία Γραφείου Τύπου ή /και οι παράλληλες εκδηλώσεις σε εκθέσεις. Στο πνεύμα αυτό, θα αναζητούνται στρατηγικές συμμαχίες και συνεργασίες χωρίς χρηματική επιβάρυνση με όφελος τόσο την προβολή του τόπου όσο και την εκπαίδευση των επαγγελματιών.