Αν και η έξοδος για cocktails ήταν μέχρι τώρα γυναικεία υπόθεση, αυτό μοιάζει να αλλάζει πλέον, καθώς υπάρχει διάθεση από το καταναλωτικό κοινό για δοκιμή πιο σύνθετων fine drinks, η κατασκευή των οποίων απαιτεί τεχνογνωσία και….style!

Από τη Στέλλα Αυγουστάκη

H προτίμηση στα cocktails ολοένα και αυξάνεται, καθώς περίπου 400 εκατομμύρια νέοι καταναλωτές τα επιλέγουν έναντι άλλου ποτού κατά την έξοδό τους και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ευρώπη και η Αμερική βρίσκονται στις πρώτες θέσεις κατανάλωσης cocktail, ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια η κατανάλωση στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή έχει αυξηθεί κατά 26%, στην Ασία κατά 15% και στην Κίνα κατά 22%. Το ιδιαίτερο είναι ότι αυτές οι χώρες που παραδοσιακά είναι πιο πιστές σε δικά τους τοπικά ποτά, έχουν υποκύψει στη γοητεία των cocktails.

Το green lifestyle και το bio eating, εξάλλου, που αρχίζει και υιοθετείται από όλο και μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού διεθνώς, δεν περιορίζεται, όπως όλα δείχνουν, στην επιλογή του φαγητού, αλλά προχωρά και σε αυτή του ποτού, δεδομένου και του αντίκτυπου που έχουν οι επιλογές τόσο στο σώμα όσο και στο περιβάλλον.
Επίσης, οι καταναλωτές είναι πλέον πιο υποψιασμένοι και ζητούν το κάτι παραπάνω σε όλες τις υπηρεσίες, καθώς, μέσω των social media γνωρίζουν τους νέους τρόπους δημιουργίας και τα προϊόντα που αναδύονται στην αγορά των fine drinks, ώστε να παραγγέλλουν το κάτι διαφορετικό από ένα τζιν με τόνικ ή ουίσκι με πάγο.

Η συμβολή των bartenders

cocktailsΣε αυτή την κατεύθυνση σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ανάδειξη των bartenders ως σημαντικών συνεργατών για την επιχείρηση εστίασης, όπως είναι η επιλογή του κατάλληλου chef για την κουζίνα. Οι bartenders έχουν δημιουργήσει μεγάλη συζήτηση γύρω από το όνομα και την ειδικότητά τους και θεωρούνται «σύγχρονοι αλχημιστές», αφού πίσω από το bar διαθέτουν το δικό τους μικρό εργαστήριο αρωμάτων και γεύσεων, όπου πειραματίζονται συνεχώς με υλικά και τεχνολογίες, με βασικό στόχο να ικανοποιούν όλες τις αισθήσεις.
Η νέα γενιά, εξάλλου, των bartenders κατέχει στο έπακρο την τεχνογνωσία και, με το πάθος για δημιουργικότητα που τη διακρίνει, μπορεί να απογειώσει την επιχείρησή σας. Αυτό το πάθος και η αγάπη που έχουν οι bartenders για τη δημιουργία των fine drinks συχνά τους οδηγεί και στη δημιουργία των δικών τους καταστημάτων, που συνήθως ξεχωρίζουν για τη θεατρικότητα του περιβάλλοντός τους.

Οι σύγχρονες τάσεις

Η επιλογή του κατάλληλου bartender είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία της επιχείρησής σας, είτε πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» bar είτε για εστιατόριο, που δίνει εξίσου έμφαση στο καλό φαγητό και στον γευστικό συνδυασμό με ένα καλό ποτό. Οι bartenders είναι και αυτοί που διαμορφώνουν τις τάσεις των cocktails ανά τον κόσμο, πηγαίνοντας κόντρα στις παραδόσεις, ανατρέποντας τις συνηθισμένες επιλογές ποτών. Εκείνοι εφευρίσκουν νέους τρόπους για να παρουσιάσουν τα ποτά τους, μετατρέποντας την παραγγελία του cocktail σε μια πρόκληση και ένα παιχνίδι εξερεύνησης, καθώς τα ιδιαίτερα ονόματα αυτού του είδους των ποτών αποτελούν συνήθως δική τους έμπνευση. Ένα παιχνιδιάρικο όνομα, τις περισσότερες φορές, θα τραβήξει την προσοχή του πελάτη, αφού θα τον αυθυποβάλλει στην απόλαυση προτού καν γευτεί το ποτό.

cocktails

Για παράδειγμα, το μπαρ «Trick Dog» στο Σαν Φρανσίσκο έχει αντικαταστήσει όλα τα ονόματα των cocktail του με ζώδια και χρώματα. Στο Βερολίνο, το «Fragrances» του ξενοδοχείου The Ritz-Carlton αποτελεί το πρώτο μπαρ που μπορείς να παραγγείλεις το ποτό σου, σύμφωνα με τα αρώματα και τις μυρωδιές του. Αρκετοί bartenders, επίσης, διαμορφώνουν τη συνταγή του cocktail, με βάση τη διάθεση του πελάτη που μπορεί να γίνει αντιληπτή από εκείνους κατά την παραμονή του στο bar. Για παράδειγμα, το cocktail «Σαγκουίνι Μαρτίνι», που έχει ως βάση τη βότκα και ένα φανταστικό κόκκινο χρώμα, προκαλεί αυτοπεποίθηση. Ένα κίτρινο ποτό, όπως είναι το κλασικό Mai Tai, με βάση το λευκό ρούμι και λικέρ πορτοκαλιού, σιρόπι αμυγδάλου και λαιμ, συμβολίζει τη φιλία, ενώ ένα μαύρο, με spiced ρούμι, Fernet Branca και σοκολάτα, ταυτίζεται με την πειθαρχία.

cocktailsMocktails

Σε μια εποχή που το clean eating και τα bio μαγειρέματα είναι πιο σύγχρονα από ποτέ, ως στάση ζωής, οι επαγγελματίες του χώρου της εστίασης και οι απανταχού ψαγμένοι bartenders δεν θα μπορούσαν να μείνουν αμέτοχοι, δημιουργώντας τα mocktails, προκειμένου να προσελκύσουν μια δύσκολη κατηγορία πελατών. Αυτούς που δεν πίνουν αλκοόλ. Το mocktail ετυμολογικά σημαίνει απομίμηση cocktail, αν και στην ουσία αυτά τα ποτά δεν έχουν τίποτα κοινό με αυτά. Η ονομασία είναι μια σύνθεση της λέξης mock (της οποία η ρίζα προέρχεται από τις λέξεις «imitate» ή «mimic» που σημαίνει μίμηση) και cocktail. Οι γεύσεις τους είναι τόσο έντονες και μοναδικές, που μπορούν να σταθούν επάξια και μόνα τους και αδικούνται θα λέγαμε από το όνομά τους.

Πρόκειται, λοιπόν, για ποτά χωρίς καθόλου αλκοόλ, που δημιουργούνται από χυμούς φρούτων και soft drinks (κρασί, τσάι, σόδα). Τα mocktails ή αλλιώς και «virgin cocktails» έχουν αρχίσει να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην εστιατορική σκηνή, αφού δεν είναι λίγοι οι πελάτες που έχουν αντικαταστήσει το αλκοόλ με αυτά τα ιδιαιτέρα δροσιστικά και μη βλαβερά για την υγεία ποτά. Είναι μια νέα μόδα ανά τον κόσμο, που έχει αρχίσει να υιοθετείται και στην Ελλάδα, έχοντας μάλιστα ιδιαίτερη επιτυχία καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας