Premium χυμοί κι αναψυκτικά για HORECA

Στους χυμούς, επίσης, έχει αναπτυχθεί έντονος ανταγωνισμός κι έχουν κυκλοφορήσει ουκ ολίγα νέα προϊόντα, έχοντας στο επίκεντρο τη μη προσθήκη ζάχαρης και τα πλούσια διατροφικά χαρακτηριστικά, βιταμίνες, φυτικές ίνες κ.λπ. Στην κατηγορία αυτή, έχουν εμφανιστεί κι εταιρείες που απευθύνονται περισσότερο στην αγορά HORECA και λιγότερο στη λιανική, προσφέροντας αναψυκτικά και ροφήματα premium κατηγορίας, από φρέσκα υλικά και με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα ή και χωρίς καθόλου ζάχαρη.

Εκτός, όμως, από την παρουσίαση νέων προϊόντων, τα brands,  είτε είναι παλιά είτε νεότερα στην αγορά, επιχειρούν συνεχώς να ανανεώνονται, με στόχο πάντα τους νέους σε ηλικία καταναλωτές, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι και το βασικό target group των εταιρειών. Για τον λόγο αυτό, συχνά ανανεώνονται τα λογότυπα, η εμφάνιση, αλλά και οι διαφημιστικές καμπάνιες των προϊόντων, γεγονός που από την άλλη πλευρά συνεπάγεται και κόστος, το οποίο φυσικά μεταφέρεται στην τελική τιμή του προϊόντος. Κλείνοντας αυτό το κομμάτι, όλες οι έρευνες δείχνουν πως η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης παραμένει σε παγκόσμιο επίπεδο η κυριότερη προτεραιότητα των καταναλωτών. Παράλληλα, η προτίμηση για φυσικά προϊόντα και συνταγές συνεχώς αυξάνεται. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως οι χυμοί και τα αναψυκτικά με χαμηλά ή και καθόλου σάκχαρα αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 30% των συνολικών πωλήσεων, ενώ από τα νέα προϊόντα που λανσάρονται, το 66% αφορά χυμούς, ροφήματα κι αναψυκτικά με λίγες θερμίδες κι ευεργετική επίδραση στον οργανισμό.

66% των νέων προϊόντων που λανσάρονται είναι με λίγη ή καθόλου ζάχαρη

Οι οικονομικές δυσκολίες

Πέρα, όμως, από τις επιθυμίες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, τα τελευταία χρόνια και κυρίως τη δεκαετία που πέρασε, οι βιομηχανίες χυμών κι αναψυκτικών βρέθηκαν αντιμέτωπες με σημαντική κάμψη της ζήτησης, λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που προκάλεσε η δημοσιονομική κρίση και τα μέτρα που έλαβαν όλες οι κυβερνήσεις με τα μνημόνια. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν, ωστόσο, πως οι εταιρείες επέδειξαν αντοχή και σε αυτό έχει παίξει ρόλο κι η εξωστρέφεια που έχουν κατορθώσει να έχουν οι ελληνικές βιομηχανίες χυμών κι αναψυκτικών. Από την άλλη πλευρά, η συνεχής συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης μιας μεγάλης μερίδας πολιτών – αν όχι της μεγαλύτερης – έχει συνέπειες για τη συγκεκριμένη βιομηχανία, η οποία προσφέρει ελαστικά προϊόντα, που δεν είναι δηλαδή απολύτως απαραίτητα σε ένα νοικοκυριό.

12% έχει μειωθεί ο μέσος όρος θερμίδων ανά 100 ml από το 2000 έως το 2015

Το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο τώρα με την πανδημία και το πλήγμα που αναμένεται να δεχθεί φέτος η τουριστική κίνηση στη χώρα. Οι απώλειες αφορούν, βεβαίως, όλες τις επιχειρήσεις που τροφοδοτούνται από τον τουρισμό, όπως και τις βιομηχανίες χυμών κι αναψυκτικών, που παρουσιάζουν κι αυτές υψηλές πωλήσεις και κερδοφορία κατά την τουριστική περίοδο. Μία σημαντική «ανάσα» σε αυτό το κομμάτι είναι πως από την 1η Ιουνίου οι χυμοί και τα αναψυκτικά έχουν ενταχθεί στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, με ό,τι οφέλη αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για τις βιομηχανίες παραγωγής χυμών κι αναψυκτικών, αλλά συνεπακόλουθα και για τις επιχειρήσεις εστίασης.

Χυμοί και αναψυκτικά χωρίς ζάχαρηΤι πρέπει να προσέξουν εστιατόρια και καφετέριες

Ερχόμενοι στο θέμα της εστίασης, το σημείο όπου πρέπει να επικεντρωθούμε με βάση τα παραπάνω είναι πως η τάση για προϊόντα με χαμηλή θερμιδική αξία δεν πρέπει με κανένα τρόπο να αγνοηθεί. Αν λάβουμε υπόψη το ποσοστό άνω του 30% στις πωλήσεις που κατέχουν αυτού του είδους οι χυμοί και τα αναψυκτικά, αυτό αμέσως σημαίνει πως τουλάχιστον το 30% των πελατών ενός εστιατορίου ή μιας καφετέριας θα επιθυμούσε ένα ανάλογο προϊόν στο κατάστημα που επιλέγει για να απολαύσει ένα γεύμα ή ένα ρόφημα. Χωρίς να μπορούν να λείψουν από τον κατάλογο – προς το παρόν τουλάχιστον – τα παραδοσιακά αναψυκτικά κι οι «κλασικοί» χυμοί, είναι πλέον κάτι παραπάνω από απαραίτητο να υπάρχουν και πιο υγιεινές επιλογές, με χαμηλές θερμίδες και χωρίς ζάχαρη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας