Τα τελευταία χρόνια έχουν κυριαρχήσει οι επιλογές αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη κι ιδίως όσα περιέχουν στέβια, ενώ δυναμική άνοδο έχουν κι οι premium χυμοί, αλλά και τα αναψυκτικά που δεν περιέχουν καθόλου γλυκαντικά.
Τoυ Γιάννη Αποστολόπουλου
Καλπάζουν τα sugar free
Τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στην τάση για Υγεία κι Ευεξία κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια και σε αυτό δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση ο κλάδος των χυμών κι αναψυκτικών. Μάλιστα, ιδίως στο θέμα των ροφημάτων, αφεψημάτων, αναψυκτικών κ.λπ., οι καταναλωτές δείχνουν να αναζητούν ακόμη περισσότερο, σε σύγκριση με άλλα ποτά και τρόφιμα, υγιεινές επιλογές που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό.
150% έχουν αυξηθεί από το 2006 οι συσκευασίες που είναι μικρότερες των 330 ml
Το σημαντικό στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε είναι πως η τάση αυτή δεν αποτελεί απλώς κατασκευή μάρκετινγκ, αλλά εδράζεται κι αναπτύσσεται πάνω σε πραγματικά γεγονότα. Μέχρι προ ολίγων ετών, ένας γονιός θεωρούσε ως καλή κι υγιεινή επιλογή την αγορά ενός συσκευασμένου χυμού για τα παιδιά του. Σήμερα, όμως, οι περισσότεροι γονείς, αλλά και οι περισσότεροι καταναλωτές, δεν έχουν την ίδια άποψη, καθώς οι συσκευασμένοι χυμοί έχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και πολύ φτωχά διατροφικά στοιχεία, για παράδειγμα η ποσότητα βιταμινών που περιέχουν. Το ίδιο και σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό ισχύει και για τα αναψυκτικά, τα οποία έχουν να αντιπαλέψουν επιπροσθέτως και τη «στάμπα» του προϊόντος που είναι «ευχάριστο μεν, ανθυγιεινό δε», σε αντίθεση με τους χυμούς που γενικά θεωρούνται ως μία καλή κι υγιεινή επιλογή.
Για τους λόγους αυτούς, η βιομηχανία χυμών κι αναψυκτικών έχει πλέον ρίξει όλο το βάρος και την προσπάθεια στο λανσάρισμα νέων προϊόντων που ξεφεύγουν από την παραπάνω κατηγορία κι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις για υγεία κι ευεξία.
“Οι βιομηχανίες έχουν ρίξει όλο το βάρος στο λανσάρισμα νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις”
Κερδίζουν έδαφος τα sugar free
Αποτέλεσμα είναι να έχουν κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια οι επιλογές αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη και ιδίως όσων περιέχουν στέβια, η οποία θεωρείται πως έχει μηδενικό γλυκαιμικό δείκτη για τον οργανισμό. Έτσι, έχουν γνωρίσει σημαντική άνοδο στην αγορά τα αναψυκτικά τύπου cola με στέβια, αλλά και άλλα είδη, όπως λεμονάδες, πορτοκαλάδες κ.λπ. Συγκεκριμένα, όμως, στη «μάχη» των αναψυκτικών cola με στέβια που εμφανίστηκε, στην Ελλάδα τουλάχιστον, από ελληνική εταιρεία, έχουν μπει πλέον όλες οι βιομηχανίες αναψυκτικών, είτε εγχώριες είτε πολυεθνικές. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως αυτού του είδους τα αναψυκτικά θα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος με την πάροδο του χρόνου, μέχρι τη στιγμή που θα κυριαρχήσουν στην αγορά και τα παραδοσιακά προϊόντα με ζάχαρη θα έχουν πλέον χαμηλότερα μερίδια.
Μία άλλη κατηγορία αναψυκτικών που έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια και γνωρίζει επίσης άνοδο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα απολύτως sugar free αναψυκτικά που δεν περιέχουν όχι μόνο ζάχαρη, αλλά κανενός είδους γλυκαντικό. Πρόκειται, κυρίως, για ανθρακούχα νερά ή σόδες, που αρωματίζονται με φυσικές πρώτες ύλες, χωρίς χημικά πρόσθετα, και αποτελούν και προσφέρονται ως ακόμα πιο υγιεινή επιλογή. Έτσι, έχουμε δει να λανσάρεται σόδα με άρωμα λεμόνι, πορτοκάλι και κανέλα κ.ά.