Η πρόσφατη διοργάνωση της ΧΕΝΙΑ 2018, της μεγαλύτερης τουριστικής εμπορικής έκθεσης, που πραγματοποιήθηκε 24–26 Νοεμβρίου 2018 στο Metropolitan Expo ξεπέρασε τον ίδιο της τον εαυτό, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί έναν αξιόπιστο εκθεσιακό πυλώνα στήριξης της ελληνικής τουριστικής ανάπτυξης
Από τη Στέλλα Αυγουστάκη
Με 550 εκθέτες και 37.000 επισκέπτες που προέρχονταν από 20.500 επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, η Xenia βάζει αδιαμφισβήτητα χρόνο με το χρόνο τη δική της σφραγίδα στην ελληνική τουριστική βιομηχανία.
Ποιοτικοί επισκέπτες, ικανοποιημένοι εκθέτες και σωστό timing!
Δεν θα ήταν υπερβολή να αναφερθεί ότι στη διοργάνωση του 2018 συγκεντρώθηκε η αφρόκρεμα της προμηθευτικής και κατασκευαστικής αγοράς του ξενοδοχειακού κλάδου. Η προσέλευση 37.000 επισκεπτών θεωρείται παράγοντας κλειδί της επιτυχίας της έκθεσης, που ενίσχυσε φέτος τον premium χαρακτήρα και την αξιοπιστία της τόσο απέναντι στους επισκέπτες όσο κι απέναντι στους εκθέτες. Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, ότι τόσο οι εκθέτες που απευθύνονται σε μικρής κλίμακας καταλύματα όσο κι αυτοί που στόχο έχουν συνεργασίες με μεγάλης δυναμικότητας ξενοδοχειακές μονάδες έμειναν ικανοποιημένοι από τον αριθμό των ουσιαστικών επαφών που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, καθώς και από το επίπεδο και τις σαφείς εμπορικές προθέσεις των επαγγελματιών επισκεπτών. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της έκθεσης έπαιξε, βέβαια, και το timing, η σωστή ημερομηνία διεξαγωγής της, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη χρονική στιγμή (τέλη Νοεμβρίου) συμπίπτει με το τέλος της τρέχουσας της τουριστικής περιόδου και την απαρχή του σχεδιασμού της επόμενης.
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της έκθεσης έπαιξε και το timing, η σωστή ημερομηνία διεξαγωγής της, που συμπίπτει με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
Παράλληλες εκδηλώσεις με έμφαση στην τεχνολογία
Η διοργανώτρια εταιρεία Forum Α.Ε. δεν περιορίστηκε στο καθαρά εκθεσιακό κομμάτι της ΧΕΝΙΑ 2018, αλλά φρόντισε να εμπλουτίσει το περιεχόμενό της με πλήθος εκδηλώσεων που είχαν και χρηστικό περιεχόμενο. Το Xenia Digi Hotel, το Hotel Megatrends μαζί με τα Talks, το 2o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας από το Ξ.Ε.Ε., το workshop του Σ.Ε.Ε.Μ.Ε. με τίτλο Μυστικά Κερδών–Εργονομίας–Εξοπλισμού, αλλά κι η εκδήλωση από το ΙΝΣΕΤΕ για τη σημασία της σωστής ενημέρωσης και της κατάλληλης εκπαίδευσης για το μέλλον του ελληνικού Τουρισμού κέρδισαν το ενδιαφέρον των παραβρισκόμενων.
HOTEL MEGATRENDS/Talks
Στο πλαίσιο της έκθεσης παρουσιάστηκε το Xenia 2018 Hotel Megatrends/Talks, ένα ολοκληρωμένο «hospitality think tank». Το τριήμερο πρόγραμμά του άφησε πίσω του μια σημαντική παρακαταθήκη για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τόσο σε επίπεδο πρακτικών, καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον και τον «χρήστη–επισκέπτη» λύσεων, όσο και προβληματισμών για τον τρόπο που διαμορφώνεται η αρχιτεκτονική σκέψη για τα Ξενοδοχεία και τον Τουρισμό στην Ελλάδα του σήμερα. Το καινοτόμο project βασίστηκε στους άξονες «Tech, Design, Green, Local», δημιουργώντας ένα σημείο καινοτομιών, εκπαίδευσης κι έμπνευσης για τους επισκέπτες της έκθεσης. Στόχος ήταν η παραγωγή ιδεών που αναθεωρούν τα δεδομένα ενός συμβατικού χώρου φιλοξενίας, με γνώμονα το πώς το Design επηρεάζει ριζικά τη λειτουργία και τον τρόπο με τον οποίο το ξενοδοχείο ανταποκρίνεται στους επισκέπτες και την τοπική κοινωνία. Στο πλαίσιο του project στήθηκε μια πλήρως δομημένη εγκατάσταση 445τ.μ., όπου σε 7 θεματικούς χώρους παρουσιάστηκαν οι τελευταίες τάσεις της τεχνολογίας, εσωτερικής διακόσμησης, αρχιτεκτονικής, δόμησης, design κι αειφορίας. Ζητήματα σημαντικά για κάθε ξενοδόχο, ιδιοκτήτη τουριστικού καταλύματος, αρχιτέκτονα, διακοσμητή, designer, πολιτικό μηχανικό ή τεχνική εταιρεία.
Tα Talks κέρδισαν τις εντυπώσεις!
Οι εξειδικευμένες ομιλίες σημαντικών προσωπικοτήτων της τουριστικής βιομηχανίας άφησαν τη σφραγίδα τους όλο το τριήμερο της Xenia 2018, προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών στον ειδικά διαμορφωμένο, ατμοσφαιρικό χώρο του event. Εντός του HOTEL MEGATRENDS, του καινοτόμου project της Xenia 2018, σε ειδικά διαμορφωμένο open space χώρο, πραγματοποιήθηκαν εξειδικευμένες ομιλίες και συζητήσεις στελεχών της τουριστικής βιομηχανίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στόχος; Η κατάθεση εμπειριών κι απόψεων που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον και να συμβάλλουν ουσιαστικά στον δημιουργικό ανασχεδιασμό του εγχώριου τουριστικού προϊόντος.
Xenia Digi Hotel
Το Xenia Digi Hotel, που διοργανώθηκε για δεύτερη χρονιά, αποτέλεσε την κορυφαία παράλληλη εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύθηκαν οι ψηφιακές τεχνολογίες που μπορεί να χρησιμοποιεί ο ξενοδόχος. Η εκδήλωση ήταν τριήμερη και πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο Hall 3. Μέσα από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα 22 ωρών, 40 και πλέον ειδικοί ομιλητές διεθνούς εμβέλειας παρουσίασαν στους επαγγελματίες επισκέπτες της Xenia 2018 όλο το φάσμα των πρακτικών και των εξελίξεων των τεχνολογιών αιχμής και των ψηφιακών εργαλείων που σήμερα αποτελούν τον κύριο μοχλό λειτουργίας της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Έξι θεματικές ενότητες, δύο κάθε ημέρα, κάλυψαν τον ψηφιακό χάρτη των ξενοδοχείων, με θέματα που αφορούσαν τόσο τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες όσο και τα μικρά καταλύματα. Αξίζει να αναφερθεί ότι, μεταξύ άλλων, αναλύθηκαν θέματα όπως: Σύγχρονη Ψηφιακή Παρουσία, Ψηφιακός Κόσμος του Ξενοδοχείου, Hotel Digital Marketing&Advertising, Digital Sales, Direct Bookings&Distribution, Innovations και Technologies. Επίσης, κατά τη διάρκεια του Digi Hotel αναλύθηκε το ποιοτικό περιεχόμενο για ξενοδοχεία κι η επιστήμη των Social Media στα ξενοδοχεία.
2o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας από το Ξ.Ε.Ε
Το 2ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας, που πραγματοποιήθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά στο πλαίσιο της ΧΕΝΙΑ 2018, διοργανώθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος και φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως η κορυφαία πλατφόρμα διαλόγου και γνώσης για τον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα. Το φετινό Φόρουμ ξεκίνησε το Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018, παρουσία ξένων κι Ελλήνων ειδικών, εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας, και διεθνώς αναγνωρισμένων συμβουλευτικών εταιρειών, που ενημέρωσαν τους ξενοδόχους κι επαγγελματίες του κλάδου για τις παγκόσμιες τάσεις και τις τελευταίες εξελίξεις της ξενοδοχειακής αγοράς. Οι θεματικές ενότητες του 2oυ Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ήταν
«New Hotel Investments: Appetite & Obstacles»: Τάσεις και Εμπόδια.
«Data is the new oil: Using data to boost guest experience and hotel revenues»: Χρησιμοποιώντας δεδομένα για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των επισκεπτών και την αύξηση των ξενοδοχειακών εσόδων.
«Getting Digital: Maximizing the new digital sales and distribution channels»: Αξιοποιώντας τα νέα ψηφιακά κανάλια πώλησης και διάθεσης του ξενοδοχειακού προϊόντος.
«Sharing Economy: What hotels can learn»: Μαθήματα για τα ξενοδοχεία από τον ανταγωνισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Στα κύρια συμπεράσματα του Φόρουμ καταγράφεται ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία χρειάζεται να αναπτύξουν συνεργασίες τόσο σε επίπεδο tour operators όσο και σε επίπεδο συμμαχιών με τοπικές επιχειρήσεις για την ανάδειξη του προορισμού. Επίσης, η εμπειρία διακοπών στον προορισμό βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας ψηφιακής επανάστασης στον τουρισμό, με το προσφερόμενο προϊόν να είναι, φυσικά, το πιο σημαντικό κίνητρο, ώστε να γίνει κράτηση από Online κανάλια.