BREAKFAST Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, η έννοια του πρωινού γεύματος στη χώρα μας ξεκινούσε και κατέληγε σε έναν κοινό τόπο: «Καφές». Πλέον, με τις πολλαπλές ταξιδιωτικές εμπειρίες, την έλευση σημαντικού πλήθους τουριστών, την ένταση
του ανταγωνισμού και την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, το πρωινό
έχει αρχίσει να αποκτά αυξανόμενη σημασία για τις επιχειρήσεις εστίασης.

breakfastΗ ρήση «τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας, το βράδυ σαν ζητιάνος» έχει αποδειχτεί εδώ και πολλά χρόνια πως έχει βρει ιδανική εφαρμογή σε ουκ ολίγες χώρες στο διεθνές στερέωμα, με προεξάρχουσες τις ΗΠΑ. Μάλιστα, εκεί δεν έχουν μείνει προσκολλημένοι στις τηγανίτες, στα αυγά με μπέικον, στις βάφλες κ.ο.κ., που κατέχουν κυρίαρχη θέση στα σχετικά μενού τους, αλλά με την αγαστή συνεργασία και παρότρυνση του καταναλωτικού κοινού πειραματίζονται με τον χρόνο που το προσφέρουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, εξετάζουν τη διαρκή προσθήκη νέων επιλογών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις, ενώ ταυτόχρονα γίνεται αντιληπτός ο (σημαντικός) βαθμός βαρύτητας που καταλαμβάνει στις πωλήσεις και στα έσοδα ολοένα και περισσότερων εστιατορίων σε διεθνές επίπεδο.

Τελευταία, στις ΗΠΑ, έχει καταγραφεί μια έντονα αναδυόμενη τάση που αναμένεται να οδηγήσει τις εξελίξεις, σηματοδοτώντας την επόμενη ημέρα του πρωινού γεύματος στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης. Αυτή δεν είναι άλλη από την επιλογή των πελατών να κινηθούν προς την κατεύθυνση του μεσημεριανού και του δείπνου αναφορικά με το πρώτο γεύμα της ημέρας. Για την ακρίβεια, η τάση για all-day breakfast δείχνει να καθοδηγεί τη ζήτηση! Βέβαια, υπάρχει και μια διαφορετική προσέγγιση επί του θέματος με βάση την οποία, ενδεχομένως, τα ασταθή προγράμματα των ίδιων των καταναλωτών να τους εξαναγκάζουν να τρώνε πρωινό αργότερα μέσα στην ημέρα.

Τελευταία, στις ΗΠΑ, έχει καταγραφεί μια έντονα αναδυόμενη τάση που αναμένεται να οδηγήσει τις εξελίξεις, σηματοδοτώντας την επόμενη ημέρα του πρωινού γεύματος στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης. Η τάση για all-day breakfast δείχνει να καθοδηγεί τη ζήτηση!

Μάλιστα, με βάση τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας με τίτλο «Breakfast Consumer Trend Report», την οποία διενήργησε η εταιρεία Technomic στις ΗΠΑ, κάτι παραπάνω από το 26% των καταναλωτών και ταυτόχρονα το 40% των μεγαλύτερης ηλικίας millennials ανέφεραν πως απολαμβάνουν να τρώνε για πρωινό φαγητά που χαρακτηρίζονται «κλασικά» και σερβίρονται για μεσημεριανό ή ακόμη και για… βραδινό!

Έτσι, υπάρχουν εστιατόρια τα οποία προσφέρουν ολόκληρο το μενού επιλογών του πρωινού και του μεσημεριανού σε καθημερινή βάση από τις 07:00 μέχρι τις 14:00. Άλλοι χώροι εστίασης έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν μια σειρά από προϊόντα, που συνήθως διατίθενται σε επίπεδο brunch, προκειμένου να επεκτείνουν τη διαθεσιμότητά τους από το πρωινό μέχρι και το μεσημεριανό. Μάλιστα, όπως ισχυρίζονται, οι πελάτες δείχνουν να ανταποκρίνονται θετικά σε επίπεδο επιλογής και κατανάλωσης απέναντι σε μια σειρά από εύγευστα, πικάντικα και πλούσια πιάτα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Και πρώτο και δεύτερο πρωινό!

Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, η ουσιαστική ώρα της επιλογής του πρωινού εκτείνεται με σταθερά βήματα προς τις ώρες που έχουμε συνηθίσει και ταυτίσει με το γεύμα. Πολλές επιχειρήσεις του κλάδου της μαζικής εστίασης σε μια σειρά από χώρες, όπως λ.χ. στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, ακόμη και στη Γαλλία, έχουν επισημάνει πως παρατηρείται αύξηση στο πλήθος των πελατών που επιθυμούν να παραγγείλουν πρωινό και προσέρχονται μετά τις 10:30-11:00.

breakfastΜάλιστα, τους ονομάζουν και ως second-breakfast! Προκειμένου δε να ανταποκριθούν στο συγκεκριμένο… κύμα πελατών, επιχειρούν διαρκώς να δημιουργήσουν και να προσφέρουν νέα, εύκολα στη μεταφορά προϊόντα, τα οποία συνήθως έχουν καινούργια μορφή, υφή ή ακόμη και γεύση.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δείχνουν και στις υπερτροφές, στα προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, στην αξιοποίηση φρούτων και ιδιαιτέρως των εξωτικών, σε σνακ με συγκέντρωση υψηλής πρωτεΐνης, μέλι, ποικίλα σιτηρά κ.ά. Ουσιαστικά, πρόκειται για δημιουργικές προτάσεις «brunchfast», τα οποία «παντρεύουν» αρμονικά το πρωινό με τις πιο μεσημεριανές γεύσεις και όλα αυτά μπορούν να τα απολαύσουν οι πελάτες τους σε ελάχιστο χρόνο, καθώς παρέχεται η δυνατότητα της εύκολης μεταφοράς και κατανάλωσης.

Πρωινό… to go!

breakfastΜια διαφορετική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την παροχή πρωινού, την οποία δείχνουν να υιοθετούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης, είναι η διασφάλιση εξειδικευμένων υπηρεσιών delivery αποκλειστικά για τις γεύσεις και τις επιλογές του πρωινού. Έτσι, λοιπόν, λ.χ. σειρά εστιατορίων έχει αναπτύξει ειδικά breakfast bowls και egg pockets, που αποτελούνται από ψημένες πίτες με γέμιση αυγά, μπέικον, τυρί τσένταρ, καθώς επίσης και ντομάτες, σάντουιτς με μπέικον, αυγό και φιλέτο κοτόπουλο, τα οποία και διευκολύνουν αρκούντως τους πελάτες είτε να τους τα διανείμουν στον χώρο που επιθυμούν ή ακόμη και να τα πάρουν μαζί τους με τη μορφή του takeaway.

Δίχως αμφιβολία, η πτυχή του delivery αποτελεί ξεχωριστό πλεονέκτημα για τους πελάτες, το οποίο και μπορεί να… ξεπληρώσει την όποια επένδυση, τον κόπο και την προσπάθεια που θα απαιτηθεί από την πλευρά μιας επιχείρησης. Επίσης, τη συγκεκριμένη υπηρεσία θα εκτιμήσουν δεόντως και όσοι εκ των πελατών σας έχουν περιορισμένο χρόνο στη διάθεσή τους, βιάζονται ή απλώς δεν τους αρέσει να περιμένουν.

Τι επιζητούν οι πελάτες

32% δηλώνουν ότι θα ενδιαφέρονταν να παραγγείλουν έτοιμα breakfast bowls.
26% επισημαίνουν ότι θα επιθυμούσαν να έχουν περισσότερα έθνικ προϊόντα και γεύσεις στις διαθέσιμες επιλογές του πρωινού τους.
46% αναφέρουν ότι τους αρέσει να απολαμβάνουν γευστικές προτάσεις πρωινού σε μη παραδοσιακές όσο και συνηθισμένες ώρες, όπως λ.χ. κατά τη διάρκεια του δείπνου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας