Η αποπληρωμή των ασφάλιστρων για τα Boeing 737 MAX μετά από τις δύο συντριβές (Τζακάρτα και Αντίς Αμπέμπα) που στοίχισε τις ζωές 346 ανθρώπων θα είναι πιθανότατα η μεγαλύτερη στην ιστορία δήλωσε την περασμένη εβδομάδα (3 Σεπτεμβρίου) η S&P Global Ratings.
Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), ο Marc-Philippe Juilliard, διευθυντής της S&P, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι το διπλό ατύχημα και η επακόλουθη παγκόσμια καθήλωση των αεροσκαφών από τον Μάρτιο μπορούν να χαρακτηριστεί ως η “χειρότερη καταστροφή στην ιστορία” της αεροπορικής ασφάλισης.
Πέρα από τα ατυχήματα, οι ασφαλιστές θα πρέπει επίσης να καλύψουν το κόστος της καθήλωσης των αεροσκαφών, το οποίο αυξάνεται όσο πιο πολύ αυτή παρατείνεται, δήλωσε ο Juillard, προσθέτοντας ότι είναι πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί η τελική αποζημίωση.
Η Boeing έχει αναγκαστεί επανειλημμένα να ανακαλέσει την αναμενόμενη εκκαθάριση του αεροσκάφους από τις ρυθμιστικές αρχές των αερομεταφορών, καθώς ήρθαν στο φως μια σειρά από προβλήματα, όπως για παράδειγμα απαιτήσεις μετοχών από τις αεροπορικές που είχαν στο στόλο τους το 737 ΜΑΧ.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, ο Δεκέμβρης ορίζεται ως η πιο πιθανή ημερομηνία για την επαναφορά των αεροσκαφών στην ενεργό δράση, αλλά χωρίς να μπορεί κανείς επιβεβαιώσει επίσημα ότι αυτό όντως είναι εφικτό.
«Θα μπορέσουμε να συζητήσουμε (για το κόστος) μόνο όταν τα αεροπλάνα αρχίζουν να πετούν … αλλά προφανώς αυτό θα επιφέρει κόστος», είπε ο Juillard.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους υπέστη ζημία περίπου τριών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που αποδίδεται κυρίως στα προβλήματα που υπάρχουν με το 737 MAX.
Ο αμερικανικός αεροπορικός κολοσσός δήλωσε ότι μέχρι τώρα το συνολικό κόστος ανέρχεται σε περίπου οκτώ δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένης μιας επιβάρυνσης ύψους 5,6 δισ. δολαρίων για την κάλυψη ενδεχόμενων αξιώσεων αποζημίωσης από πλευράς αεροπορικών εταιρειών.