3. Τιμολογήστε με «ευφυή» τρόπο
Καθώς η πίεση σε επίπεδο συνολικού κόστους είναι κάτι παραπάνω από έντονη, με τάσεις αυξανόμενης όσο και διαρκούς φόρτισης, θα πρέπει να αναπτύξετε περαιτέρω τις πωλήσεις σας, προκειμένου να είστε σε θέση να χρηματοδοτείτε τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Υπό αυτό το πρίσμα, χρήσιμο θα ήταν να δώσετε ξεχωριστή έμφαση στη στρατηγική τιμολόγησης που ακολουθείτε, σε συνδυασμό με τη διαχείριση του μενού σας. Πάντοτε, φυσικά, έχοντας ως απώτερο στόχο την ενίσχυση της επισκεψιμότητας εκ μέρους της πελατείας σας, αλλά και την αύξηση της κερδοφορίας.
Προκειμένου να πολλαπλασιάσετε τις πιθανότητες επιτυχούς υλοποίησης του συγκεκριμένου στόχου, θα μπορούσατε να αξιοποιήστε ποικίλα εργαλεία και πρακτικές ποσοτικής ανάλυσης, καθώς επίσης και τη στατιστική μοντελοποίηση των δεδομένων που αφορούν τις πωλήσεις. Έτσι θα είστε σε θέση να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των πελατών σε ό,τι αφορά την καταναλωτική δαπάνη τους.
Σήμερα, είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ, οι ιδιοκτήτες (ή οι managers μιας επιχείρησης εστίασης) να αναζητούν διαρκώς τρόπους με τους οποίους θα καταφέρουν να εξορθολογήσουν τον τρόπο της λειτουργίας της επιχείρησης δίνοντας βαρύτητα στην αποτελεσματικότερη βελτίωση κάθε πτυχής και τομέα.
Συνεπώς θα είστε σε θέση να υιοθετήσετε απόλυτα ρεαλιστικά πλάνα και μεγέθη τιμολόγησης, τα οποία εν συνεχεία θα αποτυπώσετε στο μενού σας ώστε να συμβαδίζετε με το επίπεδο της ζήτησης, αλλά και τις ισχύουσες συνθήκες σε τοπικό επίπεδο. Στόχος; Να βρείτε τη βέλτιστη ελαστικότητα σε επίπεδο τιμών! Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα έχετε πετύχει την εφαρμογή τιμολογιακής πολιτικής με βάση τη ζήτηση εκ μέρους των πελατών σας και θα ενισχύσετε τις πωλήσεις σας.
4. Προχωρήστε σε εξορθολογισμό των λειτουργιών σας!
Σήμερα, είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ, οι ιδιοκτήτες (ή οι managers μιας επιχείρησης εστίασης) να αναζητούν διαρκώς τρόπους με τους οποίους θα καταφέρουν να εξορθολογήσουν τον τρόπο της λειτουργίας της επιχείρησης δίνοντας βαρύτητα στην αποτελεσματικότερη βελτίωση κάθε πτυχής και τομέα.
Για παράδειγμα, στην αποθήκη, στη διαχείριση των υλικών, στους χρόνους προετοιμασίας και παραγωγής, στη μορφή και στη λογική της παραγγελειοληψίας, στην αξιολόγηση των προμηθευτών, στην ανανέωση ή μεταβολή του υφιστάμενου εξοπλισμού κ.ο.κ.
Είτε είστε στη θέση του ιδιοκτήτη είτε στη θέση του manager, πάντοτε θα πρέπει να έχετε κατά νου την επίτευξη της «ευφυούς» λειτουργίας, αλλά και της μεγαλύτερης (και πιο κερδοφόρας, φυσικά) απόδοσης!
Επανεξετάστε τη δομή της ομάδας σας και διασφαλίστε πως η επιχείρησή σας «αντιλαμβάνεται» και αξιολογεί σωστά τόσο τα μηνύματα της αγοράς όσο και αυτά των πελατών! Επιπροσθέτως, μη διστάσετε να κρίνετε δημιουργικά τις «παραδοσιακές» τυποποιημένες διαδικασίες λειτουργίας. Προχωρήστε σε αλλαγές ή βελτιώσεις με βάση τις προσωποποιημένες ανάγκες της επιχείρησής σας, επ’ ωφελεία της ίδιας αλλά και των πελατών σας. Θα πρέπει να έχετε κατά νου πως η συνολική σας παρέμβαση σε επιμέρους διαδικασίες έχει σημασία μόνο όταν φέρνει ισορροπία, χωρίς αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία που βιώνει ο τελικός πελάτης.
Η αλήθεια είναι πως μπορεί να μην αποτελεί την πλέον… γοητευτική σκέψη, ωστόσο η τακτική και συνεχής εστίαση στην επίτευξη του κέρδους, μπορεί να αποτελέσει τη διαφορά μεταξύ του… παραδείσου και της κόλασης σε ό,τι αφορά τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησής σας σε μια έντονα μεταβαλλόμενη αγορά!
5. Μη διαστρεβλώνετε την κοινή λογική!
Last but not least… όπως ισχυρίζονται και οι Αμερικανοί, το ένστικτο και η κοινή λογική αποτελούν αποδεδειγμένα «εργαλεία» και «όπλα» στη συνολικότερη προσπάθειά σας. Συγκεκριμένα πρέπει:
- να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας,
- να βελτιώσετε αστοχίες ή δυσλειτουργίες,
- να βρείτε σύγχρονους τρόπους ικανοποίησης των «θέλω» των πελατών και των απαιτήσεων της εποχής,
- να «ακούτε» και να ακολουθείτε τα κελεύσματα της αγοράς,
- να ενδυναμώσετε τις εσωτερικές δομές της ίδιας σας της επιχείρησης.
Προτεραιότητά σας είναι εξάλλου ο πελάτης σας να απολαμβάνει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες, που πλαισιώνονται από βέλτιστα προϊόντα και πάντοτε στην κατάλληλη τιμή!