Το «ιδεατό» σενάριο για κάθε επιχείρηση, τουλάχιστον στην αρχή ή για λίγο, είναι η διασφάλιση μιας «ευθείας γραμμής» σε ό,τι αφορά την καθημερινή λειτουργία της. Μια απροβλημάτιστη κατάσταση, δίχως αυξομειώσεις, μεταβολές και κρίσεις θεωρείται το ονειρεμένο σενάριο… Ωστόσο, καθώς η μεταβλητότητα αποτελεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του ευρύτερου τομέα της μαζικής εστίασης, οφείλετε να είστε ευέλικτοι και έτοιμοι να υιοθετήσετε και να προσαρμοστείτε στους ισχύοντες νέους κανόνες του παιχνιδιού!
Σε διεθνές επίπεδο στο επιχειρείν, αυξάνεται η αγωνία και η αναζήτηση της «πηγής» ή της κατεύθυνσης εκείνης που οδηγεί στην επιτυχία, με πολλούς να είναι διατεθειμένοι ακόμη και να την αντιγράψουν… Άλλοι δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην τεχνολογία, άλλοι στο περιεχόμενο, ορισμένοι τρίτοι εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην προβολή. Το ερώτημα είναι εάν αυτοί οι τρόποι μπορούν να διασφαλίσουν την επιτυχία σε βάθος χρόνου, καθώς επίσης και το πόσο συχνά απαιτείται η ανανέωση ή η αναβάθμισή τους; Επιπροσθέτως, μήπως πριν φτάσετε στο… Ω, θα πρέπει να έχετε περάσει πρωτύτερα από το… Α;
To FOOD SERVICE σας παρουσιάζει 5 τρόπους με τους οποίους οι επαγγελματίες της εστίασης μπορούν να καθοδηγήσουν την απόδοση της επιχείρησής τους στο επόμενο στάδιο, σε νέες προκλήσεις και απάτητες κορυφές που περιμένουν να κατακτηθούν!
1. Καθιερώστε μια ξεκάθαρη «ταυτότητα»!
Η μεταβλητότητα που παρατηρείται στην αγορά προϋποθέτει πως το brand και η εταιρική σας ταυτότητα είναι πιο κατανοητή, ξεκάθαρη και «εύπεπτη», από άλλων επιχειρήσεων! Είναι υποχρέωσή σας να φροντίσετε να προβάλετε και να προωθείτε το brand σας με αποτελεσματικό τρόπο, κάτι που επιτυγχάνεται όταν ανατρέχετε στον πυρήνα των αξιών που διακρίνουν την επιχείρησή σας και σας χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία του κλάδου.
Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και ο βαθμός κατανόησης των ποικίλων συμπεριφορών των πελατών σας. Χρήσιμο είναι να παραμείνετε ξεκάθαροι σε ό,τι έχει να κάνει με το storytelling σας, επιτρέποντας στην «προσωπικότητα» του brand σας να αναδειχθεί!
Πρωτίστως θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και τον λόγο για τον οποίο αυτό προτιμά την επιχείρησή σας.
Πρωτίστως θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και τον λόγο για τον οποίο αυτό προτιμά την επιχείρησή σας. Καίριας σημασίας θεωρείται η διατήρηση –και η ενίσχυση όπου αυτό μπορεί να συμβεί– της σαφήνειας γύρω από τον τρόπο με τον οποίο η πρότασή σας είναι αρθρωμένη και παρέχεται στον πελάτη. Τότε, θα μπορέσετε να καταλάβετε το πώς θα εξελίξετε περαιτέρω τα επιμέρους στοιχεία που απαρτίζουν το brand σας, προσαρμόζοντας τα βασικά στοιχεία, όπου χρειάζεται, προκειμένου να αντανακλούν τα «θέλω» των πελατών σας. Μέσω αυτής της κατανόησης θα μπορέσετε να δημιουργήσετε μια ευέλικτη και διαρκώς εξελισσόμενη προσφορά, που με τη σειρά της θα διασφαλίζει μια πραγματικά αξιόπιστη όσο και βιώσιμη υπόσχεση.
2. «Χτίστε» μια κορυφαία ομάδα σε κάθε επίπεδο!
Με τις τρέχουσες, «προβληματικές» οικονομικές συνθήκες, την αβεβαιότητα, τα χαμηλά ημερομίσθια, την παντελή απουσία στοιχείων που διακρίνουν την εργασιακή ηθική, την έλλειψη εκπαίδευσης κ.ο.κ., η εξεύρεση σταθερού, αλλά και αξιόλογου προσωπικού αποτελεί μια εξόχως απαιτητική πρόκληση! Πόσο μάλλον, η διατήρησή του επί μακρόν…
Η πρώτη σας κίνηση προκειμένου να εντοπίσετε και να καταφέρετε να συνεργαστείτε με άτομα που δείχνουν ξεχωριστό πάθος για τη φιλοξενία και την εξυπηρέτηση των πελατών, και ταυτόχρονα επιθυμούν μια σταθερή εργασιακή σχέση, δεν είναι άλλη από το να επενδύσετε χρόνο, ενέργεια και προσοχή στη διαδικασία αναζήτησης και πρόσληψης.
Πρωτίστως θα πρέπει να γνωρίζετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε και τον λόγο για τον οποίο αυτό προτιμά την επιχείρησή σας.
Τα μέλη που θα στελεχώσουν την ομάδα σας, θα χρειαστούν εκπαίδευση και συνεχή εξέλιξη, έτσι ώστε να επιτυγχάνουν την καλύτερη δυνατή απόδοση. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αναζητούν ενδείξεις πως η επιχείρησή σας ενδιαφέρεται πραγματικά για τη μετεξέλιξή τους, την προώθηση και πρόοδό τους, μέσω των δομών που διαθέτει. Θα πρέπει να είναι ενθουσιασμένοι που συμμετέχουν σε μια διαρκώς εξελισσόμενη πρόταση συνεργασίας.
Για παράδειγμα, μη διστάσετε να πραγματοποιείτε συχνά-πυκνά δοκιμασίες πιάτων του μενού σας. Φροντίστε να διατηρήστε υψηλά τις προσδοκίες των παρεχόμενων υπηρεσιών, μέσω της σταθερής υποστήριξης και ενίσχυσης του brand σας από τον πρώτο έως και τον τελευταίο υπάλληλό σας, πραγματοποιώντας τακτικές ενημερώσεις, εκπαιδεύσεις και προγράμματα κατάρτισης σε επίπεδο προϊόντων, τακτικών, υπηρεσιών κ.ο.κ.
Πράγματι, μπορεί αυτή η λογική να κοστίζει σε χρόνο και χρήμα, ωστόσο από την άλλη πλευρά η επίτευξη κορυφαίου επιπέδου εξυπηρέτησης προϋποθέτει σημαντικό βαθμό εμπλοκής εκ μέρους των πελατών σας. Υπάρχει δε, άμεση συσχέτιση μεταξύ της διατήρησης του προσωπικού στην επιχείρησή σας και της εμπειρίας που βιώνουν οι πελάτες σας.
Δημιουργώντας μια επιχειρησιακή κουλτούρα που επιβραβεύει και ενθαρρύνει μια συμπεριφορά και που αντικατοπτρίζει σε απόλυτο βαθμό τις αρχές που διέπουν την επιχείρησή σας, θα έχετε πετύχει μια τεράστια νίκη!Μη διστάσετε, λοιπόν, να επενδύσετε και να εμπιστευτείτε την ομάδα σας, έτσι ώστε να απολαύσετε τα ανάλογα κέρδη στο ταμείο σας!