Στο Top-5 η Ελλάδα και για το 2020!
Η Ευρώπη παραμένει η κορυφαία επιλογή για τους Βρετανούς, παρά τις ενδείξεις για αύξηση των ταξιδιών σε μακρινούς προορισμούς. Τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σύμφωνα με την έρευνα της ΑΒΤΑ, το 84% των Βρετανών ταξιδιωτών επισκέπτηκε κάποια χώρα της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, το 38% ταξίδεψε στην Ισπανία, το 23% στη Γαλλία, το 17% στη Γερμανία, το 13% στην Ελλάδα και το 11% στην Πορτογαλία. Η Ισπανία συνεχίζει να αποτελεί την κορυφαία επιλογή διακοπών για τους Βρετανούς, με διαφορά από τον επόμενο προορισμό. Ωστόσο, τα στοιχεία της τουριστικής αγοράς για την επόμενη σαιζόν δείχνουν ότι θα υπάρξει σχετική κάμψη. Κατά το 2020, το 70% των Βρετανών που δηλώνει ότι θα μεταβεί για διακοπές στο εξωτερικό τοποθετεί μεν ξανά την Ισπανία στην πρώτη θέση, αλλά με 28%. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 19%, η Γαλλία με 16%, η Ιταλία με 15% κι η Ελλάδα, με 13%. Οι κρατήσεις για Τουρκία, Τυνησία, Βουλγαρία κι Αίγυπτο είναι ανεβασμένες σε σύγκριση με πέρυσι.
Ανακάμπτει η ζήτηση για τα ταξιδιωτικά γραφεία
Αυξημένος ήταν φέτος ο αριθμός των νεαρών Βρετανών που επέλεξε να κάνει κράτηση του ταξιδιού του. Στην έρευνα που πραγματοποίησε η ΑΒΤΑ, ο βρετανικός τουριστικός οργανισμός για τις κινήσεις και τις τάσεις των Βρετανών τουριστών του 2019, διαπιστώθηκε ότι η πλέον ψηφιακή γενιά, αυτή των πολύ νεαρών ηλικιών 18 με 24, αλλάζει κάπως τη συμπεριφορά της κι ένα μειοψηφικό μεν αυξημένο σε σχέση με το σύνολο ποσοστό της δε στρέφεται στα ταξιδιωτικά γραφεία, για να κλείσει τις διακοπές του και μάλιστα με offline διαδικασίες.
Στην ηλικιακή ομάδα 35 – 44 ετών, σχεδόν το 40% όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό έκλεισε τις διακοπές του μέσω ταξιδιωτικού γραφείου.
Η άνοδος κι η πεποίθηση
Ειδικότερα το 2019, το 22% των νεαρών Βρετανών προτίμησε να πάει σε ένα κατάστημα ταξιδιωτικού γραφείου, για να κλείσει κάποιο τουριστικό πακέτο, σημειώνοντας σημαντική αύξηση, της τάξεως του 8%, σε σύγκριση με το 2018. Ιδίως οι ταξιδιώτες που δεν είχαν πολλές τουριστικές εμπειρίες προτίμησαν κατά 26% να απευθυνθούν σε ταξιδιωτικά γραφεία. Υψηλά είναι τα ποσοστά και για τις οικογένειες με μικρά παιδιά που έχουν αυξημένες ανάγκες στις διακοπές τους. Όπως διαφαίνεται γενικότερα, στις νεαρές ηλικίες κερδίζει έδαφος η αντίληψη πως, κλείνοντας τουριστικό πακέτο μέσω ενός επαγγελματία του χώρου, μπορεί κανείς να διασφαλίσει και καλύτερης ποιότητας διακοπές.
Εύκολες κρατήσεις
Η ευκολία στις διαδικασίες κράτησης παραμένει ο κύριος λόγος για τον οποίο οι Βρετανοί απευθύνονται σε επαγγελματικούς ταξιδιωτικούς φορείς. Το 59% συνηγορεί με αυτή τη θέση, ενώ επιπλέον θεωρεί πως έτσι κερδίζει την καλύτερη δυνατή σχέση αξίας – τιμής και μπορεί να εντάξει και ιδιαίτερες προτιμήσεις στο τουριστικό του πακέτο. Το δούναι και λαβείν για τις αγορές και πωλήσεις των ταξιδιών κι η διάδραση μεταξύ πελατών και ταξιδιωτικών φορέων είναι μια διαδικασία που συνεχώς εξελίσσεται. Οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου τα τελευταία δύο χρόνια παραμένουν σταθερές, ωστόσο το 16% των ανθρώπων που κλείνει κάποιο πακέτο online, στην πορεία αναζητεί επιπρόσθετη υποστήριξη από επαγγελματίες του τουρισμού, είτε μέσω Internet είτε με δια ζώσης επικοινωνία. Το 2019 το 1/3 των Βρετανών 18 με 34 ετών αναζήτησε συμβουλές κι υποστήριξη, έστω μέσω των social media ή με live chat, για το ταξίδι που επιθυμούσε να πραγματοποιήσει.
Στην αμέσως επόμενη ηλικιακή ομάδα, 35 – 44 ετών, σχεδόν το 40% όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό έκλεισε τις διακοπές του μέσω ταξιδιωτικού γραφείου, είτε online είτε offline. Γενικότερα, το βρετανικό κοινό, όπως κι οι ταξιδιώτες παντού στον κόσμο, χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τουριστικές κρατήσεις. Παρ’ όλα αυτά, η ικανότητα των social media να παρέχουν έμπνευση και πληροφορίες για τουριστικές αποδράσεις σημείωσε αμυδρή κάμψη το 2019, της τάξεως του 3%. Ταυτόχρονα, πολύ περισσότεροι άνθρωποι προτίμησαν να ενημερωθούν απευθείας από ιστοσελίδες ταξιδιωτικών γραφείων ή να μεταβούν σε κάποιο κατάστημα. Αυτό δείχνει πως υφίσταται η ανάγκη για αξιόπιστη κι ασφαλή πληροφόρηση, αλλά και τα όρια που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πηγή πληροφόρησης.
Η κρουαζιέρα «κερδίζει» τους νεαρούς Βρετανούς
Aνοδο 6% σημείωσε φέτος στη Βρετανία η κρουαζιέρα στις ηλικίες 18-34 ετών. Η ποικιλία στους τύπους κρουαζιέρας έχει δώσει σημαντική ώθηση στον κλάδο εντός της Βρετανίας, με τους επιβάτες να ξεπερνούν φέτος για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια. Ο αριθμός των νεαρών Βρετανών που πήγε φέτος σε κάποια κρουαζιέρα αυξήθηκε κατά 6% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την ΑΒΤΑ. Συνολικά, το 28% των Βρετανών ηλικίας από 18 έως 34 ετών που ταξίδεψε το 2019 επέλεξε την κρουαζιέρα. Για να αντιληφθούμε την αύξηση του μεγέθους, στις ηλικίες άνω των 65 ετών, που η κρουαζιέρα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, το 38% μπήκε σε κρουαζιερόπλοιο, σημειώνοντας αύξηση 2% συγκριτικά με το 2018. Οι εκτιμήσεις, γενικά, για την αγορά της κρουαζιέρας στη Βρετανία είναι θετικές, καθώς τους τελευταίους 12 μήνες 1 στους 10 ταξιδιώτες πήγε κρουαζιέρα, ενώ για τον επόμενο χρόνο 1 στους 7 σχεδιάζει να πάει σε κρουαζιέρα. Επιπρόσθετα, το 60% των ταξιδιωτών δηλώνει πως ενδιαφέρεται για ένα ταξίδι με κρουαζιερόπλοιο.