Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες πρόκειται να χρειάζονται όσοι επιθυμούν να κάνουν το συγκεκριμένο δρομολόγιο με το τρένο «Ασημένιο βέλος».
Το «Frecciargento ETR 485», όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, έχει ήδη ξεκινήσει το ταξίδι του για την Ελλάδα και συγκεκριμένα για την Θεσσαλονίκη προκειμένου να αρχίσει τα δοκιμαστικά δρομολόγια πριν την επίσημη εμφάνιση του στις 8 Σεπτεμβρίου στην ΔΕΘ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το τρένο αναμένεται να πραγματοποιήσει την επόμενη εβδομάδα περί τα 5 δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα του δικτύου από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κατερίνη, με ταχύτητα έως 200 χλμ./ώρα.
Το τρένο «Ασημένιο Βέλος», μπορεί να επιλέχθηκε από την ιταλική Ferrovie dello Stato (FS) για να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 3,5 ώρες δε θα διαγράψει ωστόσο τη μόνιμη πορεία του επί ελληνικού εδάφους προτού ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση και στο τελευταίο, «δύσκολο» τμήμα της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας της χώρας, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χλμ.
Μετά τη Διεθνή Έκθεση, όπου θα παρουσιαστεί με την ευκαιρία της συμμετοχής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διοργάνωση, το τρένο που διαθέτει εννέα βαγόνια συνολικής χωρητικότητας περίπου 480 θέσεων, θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, μέχρις ότου ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα υποδομής, ώστε να μπει μόνιμα στις ελληνικές ράγες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια «Pendolino» και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη – Αθήνα στον χρόνο των 3 ωρών και 20 λεπτών.
Έρχεται και το «Κόκκινο Βέλος»
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο «Κόκκινο Βέλος» (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χλμ. την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται ότι Έλληνες μηχανοδηγοί ανέφεραν ότι στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ, μετά από συνεννόηση και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συνοδεύουν το συρμό. «Μόλις περάσει την Ειδομένη ο συρμός, θα βρίσκονται επί τόπου και οι Έλληνες μηχανοδηγοί που έχουν εκπαιδευτεί για να παραλάβουν και αυτοί με την σειρά τους τον συρμό που θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια από τις 4 Σεπτεμβρίου στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Κατερίνη».