Η Αθήνα μέσα από το 3ετές αναπτυξιακό πλάνο συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ του «This is Athens & Partners», στοχεύει στην κορυφή των Ευρωπαϊκών προορισμών
Ένα εκτενές, πολύ-επίπεδο, όσο και φιλόδοξο πλάνο με την κωδική ονομασία: «Η Αθήνα κορυφαίος Ευρωπαϊκός προορισμός», για χάρη του οποίου ο Δήμος Αθηναίων, ο ΣΕΤΕ, η AEGEAN και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, παρουσιάστηκε την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου.
Το εν λόγω τριετές αναπτυξιακό πλάνο συνολικού ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ στηρίζεται σε τρεις -ουσιαστικά- άξονες που δεν είναι άλλοι από την ανάπτυξη της πόλης των Αθηνών ως προορισμού, την προβολή και την προώθησή της στις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού.
Μάλιστα, η σύμπραξη που προέκυψε από την συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, με την επωνυμία «This is Athens & Partners» εκτιμάται πως θα αναλάβει τη διαδικασία του συντονισμού και της υλοποίησης δράσεων τόσο για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του προορισμού της πόλης των Αθηνών, όσο και για την αποτελεσματική προώθηση της πόλης στις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού.
Όσο για τα προσδοκόμενα οφέλη; Η θεαματική ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων, η εντυπωσιακή αύξηση της επισκεψιμότητας στην Αθήνα, καθώς επίσης και η δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.
Τρίπτυχο δράσεων
Το σχέδιο που εκπόνησαν οι εταίροι της προσπάθειας «This is Athens & Partners» προβλέπει την υλοποίηση σχεδιασμών, προγραμμάτων, ενεργειών, πρωτοβουλιών και δράσεων σε τρεις βασικές κατευθύνσεις.
- Κατ’ αρχήν, θα επιχειρηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη της Αθήνας ως προορισμού (Destination Development), μέσω της πραγματοποίησης επενδύσεων για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και το σχεδιασμό προϊόντων, αλλά και υπηρεσιών που θα απευθύνονται τόσο στο διεθνές, όσο και στο εγχώριο κοινό.
- Δευτερευόντως, θα λάβει χώρα προβολή και προώθηση του Προορισμού (Destination Marketing) με τη διαμόρφωση και επικοινωνία της ταυτότητας της Αθήνας. Μάλιστα, για αυτό το σκοπό, το «This is Athens & Partners» αναμένεται να υποστηρίζει με ψηφιακές καμπάνιες την προβολή της Αθήνας, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής που καταγράφει η πόλη ως κορυφαίος προορισμός για όλο το χρόνο. Υπογραμμίζεται πως μέσω των νέων καμπανιών που θα «τρέξουν» από την άνοιξη του 2019, αναμένεται να προσεγγιστούν 120 εκατομμύρια άτομα που κατοικούν σε χώρες οι οποίες και θεωρούνται ως σημαντικές τουριστικές αγορές. Κίνηση, που αναμένεται να αποφέρει περί τους 200.000 νέους επισκέπτες στην ελληνική πρωτεύουσα. Μέγεθος που αποτιμάται σε 100 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα για την τοπική οικονομία και 5.000 άμεσες ή έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.
- Ο τρίτος άξονας σχετίζεται με την Διαχείριση του Προορισμού (Destination Management), μέσω του συντονισμού πολλαπλών φορέων για τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας επισκεπτών. Οι δράσεις θα εστιάσουν στην υποδοχή των επισκεπτών της Αθήνας με τη λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους δύο σημείων ενημέρωσης (info points), μέσα από το οποία ο επισκέπτης θα μπορεί να λαμβάνει τις κατάλληλες πληροφορίες για την πόλη και τις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει σε αυτούς.
Συνεργασία και ενδιαφέρον από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς!
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος: «Αναμφίβολα, το όραμα για το μέλλον του τουρισμού ξεπερνά το μέγεθος των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων. Κι αυτό, καθώς εκτιμούμε πως σχετίζεται με την βέλτιστη οργάνωση του τουριστικού προϊόντος και το θετικό αποτύπωμα που αφήνει στον τόπο και την κοινωνία μας εν γένει. Η χάραξη τουριστικής στρατηγικής οφείλει πλέον να αρχίζει και να τελειώνει με την προσαρμογή στη νέα εποχή και στις σύγχρονες τάσεις που απαιτούν συνεργασίες και συνέργειες. Άλλωστε είναι ρόλος του ΣΕΤΕ ως κοινωνικός εταίρος να δημιουργεί και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις που έχουν συγκεκριμένο αντίκτυπο στον τομέα, την κοινωνία και την οικονομία της χώρας».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης τόνισε πως η συνεργασία πάντοτε αποφέρει καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με τις μεμονωμένες ενέργειες. «Προσωπικώς, θεωρώ πιο σημαντικό να δω 15, 20, 30, 40 επιχειρηματίες, που έχουν να κάνουν με τις υποδομές της πόλης, το λιμάνι, άλλα μεγάλα ξενοδοχεία και υπηρεσίες να συμμετέχουν σε αυτή τη δραστηριότητα και να κάθονται σε ένα τραπέζι, να συνεισφέρουν οικονομικά όχι επειδή κάποιος τους υποχρεώνει αλλά επειδή επιλέγουν να συντονίζονται για το τι μπορούν να κάνουν για αυτή την πόλη με μία κοινή ευθύνη».
Ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ),Γιάννης Παράσχης υπογράμμισε την ιδιαίτερα θετική επίδραση του ΔΑΑ στο προϊόν του προορισμού, ενώ απηύθυνε ένα «ανοικτό» κάλεσμα και προς άλλους δημοσίους και ιδιωτικούς φορείς να συνεισφέρουν για την επίτευξη του κοινού στόχου.
Τέλος, ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης αφού αναφέρθηκε στο επιτυχημένο μοντέλο συνεργασίας που οδήγησε στην τουριστική «αναγέννηση» της πόλης, καθώς φέτος περισσότεροι από 5,5 εκατομμύρια τουρίστες επισκέφτηκαν την πόλη, επεσήμανε πως «Μαζί με τους εταίρους μας, δημιουργούμε μια πρωτόγνωρη σε μέγεθος σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη της Αθήνας που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας της πόλης και τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας».