Είναι αναγκαία τόση διαφορετικότητα στην εστίαση;
Ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν αβίαστα, έχει να κάνει με το εάν οι ίδιοι οι Βρετανοί αναζητούν τέτοιες γεύσεις ή εάν πρόκειται για μια τεχνητής μορφής ζήτηση που σύντομα θα… ξεφουσκώσει. Τόσο από την πλευρά των επαγγελματιών του κλάδου της εστίασης όσο και από τη foodie κοινότητα, η ζήτηση για ποικιλία και έντονα πικάντικες γεύσεις γίνεται όλο και πιο έντονη. Οι πελάτες, πλέον, έχουν γίνει πιο περιπετειώδεις παρά ποτέ και άρα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα βρίσκονται σε μια διαδικασία αναζήτησης και ανάπτυξης νέων γεύσεων προκειμένου να ικανοποιήσουν το καταναλωτικό κοινό. Αξίζει να σημειώσουμε πως καλό θα ήταν να αποφεύγεται η επιλογή των υψηλού επιπέδου καυστικότητας και έντασης που συνήθως συναντάται σε καρυκεύματα πέντε και έξι διαφορετικών μειγμάτων.
Η Άπω Ανατολή στα καλύτερά και πιο πικάντικά της
Εκτός, όμως, από τις ιαπωνικές, υπάρχουν κι άλλες γεύσεις από την Άπω Ανατολή που με τη σειρά τους στηρίζουν και «τρέχουν» άλλες κουζίνες. Για παράδειγμα, μία από τις γεύσεις που συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα επίπεδα ζήτησης σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι άλλη από την κορεάτικη barbecue σος, η οποία προσθέτει γεύση ζεστής σόγιας και σκόρδου σε κάθε τύπο κρέατος, λαχανικών ή πιάτου noodle. Ιδιαίτερη επιτυχία φαίνεται πως γνωρίζουν τελευταία στη λονδρέζικη γευστική σκηνή τα ψημένα στον φούρνο χοιρινά παϊδάκια, που έχουν αλειφθεί με ήπια κορεατική barbecue σος, που αποτελείται από κόκκινο τσίλι και κόλιανδρο. Αποτέλεσμα; Μια εξαιρετικά πλούσια γεύση που συνοδεύει ιδανικά ψημένες γαρίδες ή κομμάτια κοτόπουλο και ασιατική σαλάτα!
Στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας τελευταία έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετά εστιατόρια κορεάτικης κουζίνας, όπως το Olle, το Chimaek, το Mookrata, το Bang Bang Oriental και το Mee Market, ενώ δεν προκαλεί εντύπωση ότι τα αρκούντως αυξημένα επίπεδα ζήτησης εκ μέρους του κοινού, έχουν οδηγήσει τα συγκριμένα εστιατόρια και σε ένα «πάντρεμα» ασιατικών γεύσεων και κουζινών. Υπό αυτό τα πρίσμα, συναντώνται κινέζικες βραστές δημιουργίες με κορεατικό barbecue, ενώ άλλα προσφέρουν διάφορα πιάτα που προέρχονται από κορεάτικη, ιαπωνική, κινέζικη, ινδική, βιετναμέζικη και μαλαισιανή κουζίνα.
Γεύονται άρα δεν ταξιδεύουν; Σκεφτείτε ξανά!
Πολλοί ισχυρίζονται πως πλέον οι Βρετανοί δεν χρειάζεται να ταξιδέψουν εκτός των συνόρων προκειμένου να γευτούν ασιατικά πιάτα και κουζίνες. Η άποψη αυτή δεν βρίσκει σύμφωνους τους επαγγελματίες της εστίασης, που θεωρούν πως όσο περισσότερο ταξιδεύει το κοινό, μαθαίνει, πληροφορείται και δοκιμάζει. Με τον τρόπο αυτό εξελίσσει τη γευστική του παλέτα, αναζητώντας τις νέες γεύσεις όταν επιστρέφει στη Μεγάλη Βρετανία. Αποτέλεσμα; Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης προσφέρουν αυτές τις εξωτικές γεύσεις, προσποριζόμενες τα ανάλογα κέρδη.
Αρκεί να υπογραμμιστεί πως με βάση στοιχεία που προέρχονται από το Γραφείο Εθνικών Στατιστικών της Μεγάλης Βρετανίας, κατά το χρονικό διάστημα από το 2003 μέχρι το 2013, οι Βρετανοί που ταξίδεψαν στην ευρύτερη Ασία και στις αντίστοιχες χώρες, ήταν κατά 53% περισσότεροι από προηγούμενες δεκαετίες. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν επίσης πως οι τουρίστες νέας γενιάς δεν περιορίζονται στην εξερεύνηση των παραλιών και των μνημείων μιας χώρας. Αναζητούν επίσης να γευτούν και τις δημιουργίες της τοπικής κουζίνας, στοιχείο που συμβάλλει καταλυτικά στην επέκταση μιας νέας γευστικής τάσης.