Άρης Σουλούνιας – Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ – Υπεύθυνος προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό»
Δημιουργούμε γαστρονομικές εμπειρίες, συνδέοντας την τοπική παράδοση, τους παραγωγούς και τα προϊόντα με τα ξενοδοχεία.

 

Το «Ελληνικό Πρωινό» εισάγει μια νέα κουλτούρα επιχειρηματικότητας στα ξενοδοχεία

Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που εκφράζει, εδώ και μία δεκαετία, το όραμά του να επενδύσει στην ανάδειξη των τοπικών παραγωγών και προϊόντων και στην προώθηση της τοπικής γαστρονομίας και παράδοσης, παντρεύοντάς τα με την εμπειρία του ελληνικού πρωινού, όπως αυτό προσφέρεται μέσα από τα 1.200 πιστοποιημένα ξενοδοχεία-μέλη του προγράμματος.

Πρόκειται για ένα βιωματικό προϊόν, το οποίο αναβαθμίζει ποιοτικά και εμπλουτίζει τις υπηρεσίες που παρέχουν τα ξενοδοχεία. Επίσης, αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό, λειτουργώντας ως ασπίδα προστασίας στον εντεινόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό. Προσδίδει προστιθέμενη αξία και ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη, δημιουργώντας ταυτόχρονα συνέργειες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Το πρόγραμμα «Greek Breakfast» στηρίζει την εξωστρέφεια του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τα ξενοδοχεία, καθώς ξεκλειδώνει προοπτικές και δυνατότητες ανάπτυξης.

Είναι τιμή και πρόκληση για εμένα να ηγηθώ του προγράμματος αυτού, προσφέροντας τις γνώσεις και την εμπειρία μου για να οδηγήσω το «Ελληνικό Πρωινό» στην επόμενη ημέρα. Αυτό συνεπάγεται οργάνωση, σχέδιο δράσεων, προγραμματισμό, μια έμπειρη ομάδα συνεργατών, συνεργασίες με άλλους φορείς και στήριξη από τους ξενοδόχους-μέλη του προγράμματος αλλά και εκείνους που θα ενταχθούν στο προσεχές διάστημα.

Ποιους στόχους θέτετε για τα επόμενα χρόνια για το Ε.Π.;

Το «Ελληνικό Πρωινό» έχει εισαγάγει μία νέα κουλτούρα επιχειρηματικότητας, που δίνει έμφαση στην ποιότητα και την αναβάθμιση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, ώστε να τοποθετηθεί επάξια στη διεθνή τουριστική αγορά και να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί. Είναι ένα μοντέρνο και σύγχρονο τουριστικό προϊόν και πρέπει να ενταχθεί στο προϊοντολόγιο των tour operators, των travel agents και των travel consortia, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο υπεραξία στην επιχειρηματική τους σχέση με τους Έλληνες ξενοδόχους.
Επιπλέον, στόχος μας είναι να ενεργοποιηθούν κάτω από την ομπρέλα του «Greek Breakfast» όλοι οι stakeholders του ελληνικού τουρισμού, ώστε να βγούμε προς τα έξω με ενιαία μηνύματα και επικοινωνία.

Στόχος μας είναι να ενεργοποιηθούν κάτω από την ομπρέλα του «GreekBreakfast» όλοι οι stakeholders του ελληνικού τουρισμού.

Πιστεύετε, με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία σας, ότι το κόνσεπτ χρειάζεται ανανέωση; Και εάν ναι, προς ποια κατεύθυνση;

Όπως προανέφερα, το πρόγραμμα ήδη μετρά μία δεκαετία. Τόσο οι στόχοι όσο και οι ανάγκες αλλά και το κοινό όπου απευθύνεται έχουν αλλάξει. Για να είναι σύγχρονο, ενδιαφέρον και προκλητικό, πρέπει να εκσυγχρονιστεί με καινούργια αισθητική και μηνύματα. Η νέα μας επικοινωνία θα προβάλει όλες τις συνιστώσες: από τον παραγωγό και τα προϊόντα μέχρι τις συνταγές, την παράδοση του τόπου και τον ξενοδόχο. Θα είναι πολυδιάσταση και θα περιλαμβάνει ένα μείγμα σύγχρονων τεχνικών που πρόκειται να ενεργοποιηθούν άμεσα. Το στίγμα της νέας επικοινωνίας θα έχετε την ευκαιρία να το δείτε στο περίπτερο του «Ελληνικού Πρωινού» στην ΧΕΝΙΑ, όπου οι επισκέπτες μας θα μπορούν να ενημερωθούν για αυτό, ενώ θα προωθούνται ισότιμα οι παραγωγοί, τα τοπικά προϊόντα, οι προορισμοί και τα ξενοδοχεία. Μέσα από το φωτογραφικό υλικό και το «ντύσιμο» του περιπτέρου, θα διηγηθούμε την ιστορία του «Ελληνικού Πρωινού»: μία ιστορία όπου η συμβολή του ανθρώπινου στοιχείου είναι καθοριστική και αναπόσπαστη.

Θεωρείτε ικανοποιητική –από πλευράς αριθμού επιχειρήσεων– τη μέχρι σήμερα πορεία του Ε.Π.; 

Είναι γεγονός ότι έχουμε πετύχει τον αρχικό μας στόχο σε επίπεδο ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το «Ελληνικό Πρωινό» είναι ένα δομημένο πρόγραμμα και προϋποθέτει την τήρηση συγκεκριμένων προδιαγραφών που οδηγούν στην πιστοποίηση. Μόνο διασφαλίζοντας την απαιτούμενη εμπειρία του πελάτη μας, θα μπορούμε να πείσουμε το κοινό να επιλέξει αυτή τη βιωματική γαστρονομική εμπειρία. Τα standards θα συνεχίσουν να είναι υψηλά, αφού η πιστοποίηση τόσο των παραγωγών όσο και των ξενοδόχων καθώς και η σφραγίδα του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου είναι εγγύηση και αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αρχές.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση που υιοθετεί το Ε.Π.;

Τα ανταποδοτικά οφέλη των μελών μας είναι πολλαπλά και στόχος μας είναι να τα κάνουμε περισσότερα. Για τους ξενοδόχους δημιουργούνται νέες προοπτικές συνεργασίας αλλά και επικοινωνία με ειδικά τμήματα της αγοράς που ενδιαφέρονται για ταξιδιωτικές γαστρονομικές εμπειρίες. Η αναβαθμισμένη εμπειρία που προσφέρουν στους πελάτες τους αλλά και η σφραγίδα και αξιοπιστία του Επιμελητηρίου τούς βοηθάνε να αναδειχθούν και να προχωρήσουν μαζί με πράκτορες που ειδικεύονται στην πώληση τέτοιων πακέτων. Επιπλέον, το πρόγραμμα διαφημιστικής προβολής του «Ελληνικού Πρωινού» αλλά και η εκπαίδευση, η τεχνογνωσία και οι βέλτιστες πρακτικές που τους προσφέρουμε προσμετρώνται στα συν του προγράμματος. Πολύ σύντομα θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω ένα νέο πλέγμα δράσεων, το οποίο θα προσφέρει ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα στις επιχειρήσεις που υιοθετούν το πρόγραμμα.

Η πρόκληση που ίσως μπορώ να αναφέρω εντοπίζεται στην εσωτερική οργάνωση των επιχειρήσεων για την καθημερινή τήρηση των προδιαγραφών ή τη συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς που είναι σε θέση να καλύψουν τη ζήτηση, τηρώντας τα ποιοτικά κριτήρια. Από την πλευρά μας, είμαστε πάντα δίπλα τους να προσφέρουμε την τεχνική βοήθεια και τις βέλτιστες πρακτικές.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας