Απαιτήσεις και λύσεις της μετα-Covid Eποχής. Το πρόβλημα με τον κορωνοϊό δεν έχει ξεπεραστεί κι ένα δεύτερο κύμα κρουσμάτων, ιδιαίτερα από το φθινόπωρο, είναι πιθανό να συμβεί. Η προετοιμασία των επιχειρήσεων μπορεί να κρίνει αν σε ενδεχόμενο δεύτερο lockdown θα συνεχίσουν να λειτουργούν ή όχι.

Το νέο περιβάλλον

Ο χώρος της εστίασης ερχόταν από έναν δύσκολο χειμώνα, προτού καν ξεσπάσει η πανδημία, λόγω του αντικαπνιστικού νόμου που «έσπασε» την κίνηση σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Τα περισσότερα καταστήματα περίμεναν να «ανοίξει» ο καιρός, ώστε να μπορούν οι πελάτες να κάθονται σε τραπέζια έξω και να αναζωπυρωθεί η κίνηση. Αντ’ αυτού, προέκυψε το lockdown για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και σταμάτησαν τα πάντα. covid

Εστιατόρια, καφετέριες κι όλα τα καταστήματα εστίασης ξεκίνησαν να λειτουργούν ξανά στα τέλη Μαΐου, όμως τίποτα δεν ήταν πια το ίδιο μετά την πανδημία. Τα μέτρα υγιεινής κι ασφάλειας που ακολουθούνται είναι αυξημένα, το προσωπικό χρειάζεται να εργάζεται με γάντια και μάσκες κι αυτή η κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο για τον Covid-19, κάτι που μπορεί να συμβεί και σε δύο χρόνια. Η ψυχολογία, όμως, της πανδημίας θα μείνει και με δεδομένη και τη ζημιά που έχει γίνει στο περιβάλλον, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον. Προκειμένου να αισθάνονται οι πελάτες ασφαλείς, αλλά και για λόγους πρόληψης ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον, θα ήταν χρήσιμο τα εστιατόρια να ξανασκεφτούν το πώς χρησιμοποιούν τους χώρους τους, πώς διασφαλίζουν τις αποστάσεις μεταξύ των πελατών, πώς μπορεί κανείς να αποφύγει τον συνωστισμό στους κοινόχρηστους χώρους, όπως οι τουαλέτες. Τώρα που είναι καλοκαίρι, είναι ιδανική περίοδος για την αναδιάταξη των εσωτερικών χώρων των καταστημάτων, όπου αυτό είναι δυνατό. Άλλωστε, φέτος, με τον υποχρεωτικό αερισμό των χώρων, η κλειστή κλιματιζόμενη αίθουσα, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι εκτός συζήτησης.

Απαιτήσεις και λύσεις της μετα-Covid EποχήςΟ κίνδυνος δεύτερου κύματος

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το πρόβλημα με τον κορωνοϊό δεν έχει ξεπεραστεί κι ένα δεύτερο κύμα κρουσμάτων, ιδιαίτερα από το φθινόπωρο, είναι πιθανό να συμβεί. Η προετοιμασία των επιχειρήσεων μπορεί να κρίνει αν σε ενδεχόμενο δεύτερο lockdown θα συνεχίσουν να λειτουργούν ή όχι. Όπως και να έχει, η παροχή του αισθήματος ασφάλειας στους πελάτες είναι βασική, πλέον, για να έχουν κίνηση τα εστιατόρια. Μεταξύ των λύσεων που μας έρχονται από το εξωτερικό, είναι η τοποθέτηση πλεξιγκλάς ανάμεσα στα τραπέζια. Όμως, αυτή είναι μια επιλογή που αφενός δεν προσφέρεται για κάθε χώρο αφετέρου δεν ταιριάζει καθόλου αισθητικά σε εστιατόριο. Μία άλλη λύση κι αισθητικά πιο άρτια είναι τα τραπέζια με καναπέ αντί για καρέκλες που έχουν σταθερή θέση και, λόγω όγκου, δεν επιτρέπουν τον συνωστισμό.

“Τα εστιατόρια πρέπει να ξανασκεφτούν το πώς χρησιμοποιούν τους χώρους τους”

Λύση για τις αποστάσεις μεταξύ των τραπεζιών είναι και τα πλαστικά διαχωριστικά που βοηθούν πρακτικά να τηρείται η απόσταση μεταξύ των πελατών και δημιουργούν αίσθημα ασφάλειας. Κάποιοι σχεδιαστές συνιστούν την τοποθέτηση πολλών μικρών τραπεζιών, που μπορούν να ενωθούν σε μεγαλύτερα αν χρειαστεί, ή καναπέδων και διαχωριστικών χωρίς μεγάλο βάρος, που να μπορούν να μετακινηθούν και να αναδιαταχθούν εύκολα και γρήγορα. Οι επιλογές αυτές, οπωσδήποτε, έχουν κόστος, άλλες μεγαλύτερο κι άλλες μικρότερο. Αυτή την περίοδο, βεβαίως, δεν είναι εύκολο για επιχειρήσεις που ήταν κλειστές για μεγάλο διάστημα και με έναν «κακό» χειμώνα πριν, να προβούν σε τέτοιου είδους έξοδα. Γεγονός είναι, πάντως, πως οι πελάτες μεταξύ τους πρέπει να έχουν απόσταση κι αυτό σημαίνει λιγότερες θέσεις από όσες υπήρχαν στο κατάστημα προ πανδημίας. Αυτή, τουλάχιστον, είναι κι η οδηγία του ΕΦΕΤ. Ακόμη και αν το καλοκαίρι αυτή η πρακτική δεν εφαρμοστεί έντονα, με την είσοδο του φθινοπώρου και με τυχόν άνοδο των κρουσμάτων, το ζήτημα θα επανέλθει.

Οι επικίνδυνες επιφάνειες

Βασικό στοιχείο που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ο μεγαλύτερος δυνατός περιορισμός των επιφανειών και των αντικειμένων που αγγίζονται από πολλά άτομα. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι ανησυχία δεν έχουν μόνο οι πελάτες, αλλά και το προσωπικό των επιχειρήσεων εστίασης. Οπότε, καλό είναι να επιλεγούν όσο το δυνατόν λύσεις μίας χρήσης, είτε πρόκειται για αλατοπίπερο, είτε για λάδι και ξίδι, ή ό,τι άλλο. Εννοείται πως το προσωπικό θα πρέπει να φορά ατομικά μέσα προστασίας, όπως μάσκα και γάντια, πράγμα που και το ίδιο θα προφυλάσσει κι αίσθημα ασφάλειας θα εμπνέει στους πελάτες. covid

Η πόρτα εισόδου κι εξόδου είναι επίσης ένα ζήτημα, γι’ αυτό και είναι χρήσιμο να αναζητηθούν λύσεις, από την απλή, που είναι να μένει η πόρτα ανοιχτή, έως και πιο πολύπλοκες, που θα επιτρέπουν το άνοιγμα της πόρτας, χωρίς να χρειάζεται άνοιγμα με τα χέρια. Φυσικά, όποια μέτρα και αν ληφθούν, είναι βέβαιο πως χρειάζεται να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται συχνά οι επιφάνειες που αγγίζονται από πολλά διαφορετικά άτομα. Παράλληλα, πρέπει να είναι διαθέσιμα για το κοινό αντισηπτικά και γάντια, τα οποία θα ήταν καλό να τοποθετούνται πρωτίστως στις τουαλέτες.

Τίποτα δεν είναι πια ίδιο

Αυτό που τελικά μένει από όλη την κατάσταση που προκάλεσε η πανδημία είναι πως τίποτα δεν θα είναι όπως ήταν πριν. Είναι μια νέα πραγματικότητα και κάποιο διάστημα τα πράγματα θα κυλούν με αυτό τον τρόπο. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν γρήγορα και με επιτυχία να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον που δημιούργησε η πανδημία θα έχουν κάνει το πρώτο βασικό βήμα για να ανακάμψουν. covid

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας