Η NASA ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα ότι επέλεξε την ιδιωτική εταιρεία κατασκευής διαστημικών υποδομών Axiom Space για να δημιουργήσει τον πρώτο εμπορικό σταθμό εκτόξευσης, που θα δώσει την δυνατότητα στους ολίγους δισεκατομμυριούχους του πλανήτη να κάνουν διακοπές στο διάστημα. Για τον σκοπό αυτό θα κατασκευαστεί το πρώτο διαστημικό ξενοδοχείο που θα ενσωματωθεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Στόχος της NASA είναι η δημιουργία οικονομίας στην χαμηλή τροχιά της Γης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Axiom Space, ο σχεδιασμός για το διαστημικό ξενοδοχείο περιλαμβάνει καταρχήν την δημιουργία υποδομών έρευνας και κατασκευής, τον θάλαμο που θα ενσωματωθεί στον ISS, το τμήμα διαμονής του προσωπικού και ένα παρατηρητήριο με μεγάλα παράθυρα, απ’ όπου οι επισκέπτες θα μπορούν να παρατηρούν την Γη. Η εκκίνηση των εργασιών αναμένεται να ξεκινήσει στο δεύτερο μισό του 2024.
Για πολύ λίγους οι διακοπές στο Διάστημα
Το κόστος για το ταξίδι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και την διαμονή στο διαστημικό ξενοδοχείο αναμένεται να είναι απλώς… εξωφρενικό, τουλάχιστον στην αρχική φάση. Ο CEO της Axiom Space Mike Suffredini σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στους New York Times το 2018 έκανε λόγο για εισιτήριο άνω των 50 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το όραμα της Axiom είναι η δημιουργία ενός ξενοδοχείου φιλικό στην μηδενική βαρύτητα με καμπίνα που θα αισθάνεται κανείς την ασφάλεια της «φωλιάς». Tαυτόχρονα θα προσφέρει μοναδική και πρωτόγνωρη θέα προς τον πλανήτη, αλλά και υψηλές δυνατότητες επικοινωνίας με την επιφάνεια.
Εδώ να πούμε πως ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός είναι προς απόσυρση και η συζήτηση γύρω από το θέμα κρατάει εδώ και καιρό, ωστόσο μέχρι και σήμερα η ημερομηνία που θα συμβεί αυτό παραμένει υπό διερεύνηση. Όπως και να έχει όμως η Axion Space προετοιμάζεται από τώρα και για αυτή την εξέλιξη, με την δημιουργία δικού της σταθμού που πάνω του θα προσκολληθεί το διαστημικό ξενοδοχείο, ώστε να μην έχει πλέον την εξάρτηση από τον ISS.
Όλα αυτά βεβαίως για να υλοποιηθούν θα πρέπει να προηγηθεί ενδιαφέρον και έντονο μάλιστα από την πολύ μικρή γκάμα υποψήφιων πελατών και την πρόθεσή τους αφενός να δαπανήσουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά και αφετέρου να νιώσουν και να υπάρχει πραγματικά ασφάλεια για το ταξίδι στο Διάστημα.