Η σημασία του PMO

Σε αυτό το σημείο, ο παράγοντας της καθιέρωσης ενός απόλυτα εξειδικευμένου Project Management Office (PMO) μπορεί να προσθέσει πραγματική αξία, παρέχοντας ευρεία οπτική στη σειρά των project που έχουν προγραμματιστεί για το κοντινό μέλλον, διασφαλίζοντας όχι μόνο την αρτιότητα της εκτέλεσης των εργασιών με τον κατάλληλο τρόπο και στον ανάλογο χρόνο, αλλά και το γεγονός ότι κάθε εμπλεκόμενος είναι ενημερωμένος τόσο για την πορεία εξέλιξης όσο και για τους πιθανούς συσχετισμούς που δύναται να υπάρξουν μεταξύ ποικίλων ροών εργασίας! Αυτό που στη χώρα μας φωτογραφίζεται ως «ράβε–ξήλωνε, δουλειά να μην σου λείπει…».

Συν τοις άλλοις, η καθιέρωση μιας περισσότερο αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ ποικίλων περιοχών ενδιαφέροντος του ίδιου του αεροδρομίου βοηθά τα PMOs να διασφαλίσουν πως τα μεμονωμένα άτομα έχουν ξεκάθαρη κατανόηση οποιασδήποτε αλλαγής λαμβάνει χώρα, ενημερώνοντάς τα σχετικά με τη συχνότητα κατά την οποία προκύπτει. Αναμφίβολα, ένα εξειδικευμένο project management hub επιτρέπει στα διευθυντικά στελέχη, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων και τους εν γένει decision makers να έχουν καλύτερη εικόνα για τις ποικίλες εξελίξεις και τα έργα ενός αεροδρομίου, παρέχοντας απόλυτα ενημερωμένα στοιχεία για τον οικονομικό προϋπολογισμό, αλλά και τις ongoing στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνονται.

Η ΙΑΤΑ εκτιμά πως τουλάχιστον το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα δαπανηθεί σε αεροπορικές μεταφορές το 2019, ποσοστό που… μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 919 δισεκατομμύρια δολάρια!

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να γίνει μια σημαντική επισήμανση: ο εν γένει σχεδιασμός της χωρητικότητας ενός αεροδρομίου δεν πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά στις επιμέρους προβλέψεις ή στη μοντελοποίηση των δεδομένων. Αντιθέτως, ο καθορισμός των πραγματικών λειτουργικών εμπλοκών του πλήθους και του μεγέθους των επιβατών συχνά προϋποθέτει λήψη των απόψεων και της εν γένει οπτικής όσων έχουν έναν βαθμό εμπλοκής στην καθημερινή λειτουργία του αεροδρομίου. Ενώ η μοντελοποίηση μπορεί να εξασφαλίζει στα ίδια τα αεροδρόμια ξεκάθαρη όσο και λεπτομερή εικόνα για μια σειρά από ζητήματα, εντούτοις κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτητο να τροφοδοτείται με συγκεκριμένο πλήθος από εμπειρίες, προκειμένου να γίνεται αντιληπτή η πραγματικότητα κι οι λειτουργικές εμπλοκές που ενυπάρχουν πέρα και πάνω από τα δεδομένα.

Αντί, λοιπόν, οι ομάδες διαχείρισης των project να ακολουθούν την κλασική πεπατημένη του «γεμίζω και ξεχνώ…», ενδεχομένως θα έπρεπε να αξιοποιούν τα εν λόγω insights, χρησιμοποιώντας τα με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνονται περισσότερες και πιο χρήσιμες προβλέψεις. Τα εν λόγω αποτελέσματα, στη συνέχεια, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πληροφόρηση των αρμόδια επιφορτισμένων υπαλλήλων και στελεχών, σχετικά με τα σημεία εκείνα τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την πορεία του επιβάτη. Μην φοβηθείτε να «μοιράσετε» τις πληροφορίες σας προς το ευρύ ταξιδιωτικό κοινό. Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη «στροφή» προς την υιοθέτηση και την εφαρμογή λογικών self–service εξυπηρέτησης. Προσέγγιση που όχι μόνο περιορίζει τις ουρές, μα ταυτόχρονα μειώνει το πλήθος των υπαλλήλων που απαιτούνται στην εν λόγω περιοχή ενδιαφέροντος.

ουρές στα αεροδρόμιαΣτην ίδια λογική, η καλύτερη κατανόηση της συνολικότερης διαδικασίας της ασφάλειας και των συνοδευτικών ελέγχων επιτρέπει στις κεντρικές υπηρεσίες ενός αεροδρομίου να προσδιορίζουν το πόσοι υπάλληλοι απαιτούνται, ώστε να παρέχεται η ταχύτερη δυνατή υπηρεσία. Όταν κάποιοι δίνουν έμφαση, εστιάζοντας στην πορεία του επιβάτη, πολλοί δεν λαμβάνουν καν υπόψη το γεγονός πως ένας από τους σημαίνοντες τομείς ενδιαφέροντος θα πρέπει να είναι αναμφίβολα η φυσική πορεία και κίνηση του πελάτη στους χώρους του αεροδρομίου. Παρ’ όλα αυτά, είναι εξαιρετικά σημαντικό να αναγνωριστεί πως η εν λόγω πορεία, το ταξίδι, ξεκινά ουσιαστικά στα σημεία διασύνδεσης των μεταφορών, όπως οι δρόμοι, το μετρό, ο σιδηρόδρομος, τα ταξί και τα λεωφορεία. Αναμφίβολα, η γνώση αποτελεί δύναμη και σίγουρα βοηθά στην αποφυγή των επιμέρους… κακοτοπιών!

Υπό αυτό το πρίσμα, η επίγνωση των ιδιαίτερα σημαντικών επιδράσεων που άπτονται των ευρύτερων θεμάτων μεταφορών, αλλά και των τοπικών έργων υποδομής, καθώς επίσης κι οι μεταβολές που έχουν εποχική χροιά, ακόμη κι ο βαθμός επίδρασης των τοπικών ή εθνικών εορτών, δύναται να συμβάλλουν σημαντικά στη διασφάλιση της λειτουργίας ενός αεροδρομίου, με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνεται αποτελεσματική διαχείριση των όσων επιβατών εμφανίζονται χρονικά καθυστερημένοι. Μάλιστα, από τη στιγμή κατά την οποία το αεροδρόμιο διαθέτει εκτενή γνώση της γύρω περιοχής και είναι ενημερωμένο σχετικά με πιθανές διαταραχές που πρόκειται να πλήξουν την ομαλή λειτουργία του ευρύτερου δικτύου μεταφορών, μπορεί να επικοινωνεί εγκαίρως, με σαφήνεια και, σε ορισμένες περιπτώσεις, με προειδοποιητική λογική στο ευρύ ταξιδιωτικό κοινό οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την κίνησή του από και προς το αεροδρόμιο! Αποτέλεσμα; Όλοι να προβαίνουν στις αναγκαίες ρυθμίσεις κι αλλαγές πλάνου, πριν βρεθούν αντιμέτωποι… κατάματα με το ίδιο το πρόβλημα, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και κερδίζοντας σωματική και ψυχική γαλήνη.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία Which?, περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν προς ή από τα βρετανικά αεροδρόμια, αντι­μετωπίζοντας καθυστερήσεις που ανέρχονταν σε τουλάχιστον 3 ώρες για το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2017 – Ιουνίου 2018.

Δεν υπάρχουν μαγικές, μα λογικές λύσεις!

Το ιδεατό σενάριο θα ήταν, φυσικά, με μια (μαγική) κίνηση να εξαφανιστούν οι καθυστερήσεις που λαμβάνουν χώρα σήμερα στα αεροδρόμια. Επειδή κάτι τέτοιο, ωστόσο, ανάγεται στη σφαίρα της απόλυτης φαντασίας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να πραγματοποιούνται μικρά, μα σταθερά βήματα, όπου αυτό κρίνεται δυνατόν, προκειμένου να αντιμετωπίζονται όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται οι εν λόγω καθυστερήσεις. Για παράδειγμα, η μεταφορά των ουρών από το ένα σημείο στο άλλο πρέπει να αποφεύγεται το δίχως άλλο. Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, σε επίπεδο χωρητικότητας, ενός αεροδρομίου, μια δεκάλεπτη ουρά στο check–in κι άλλη μια αντίστοιχη στον έλεγχο ασφαλείας ενδέχεται να είναι περισσότερο… εύπεπτη από μια ουρά που προσεγγίζει –ου μην και περνά– τα 20 λεπτά αναμονής! Γι’ αυτό κι οι υπεύθυνοι λειτουργίας ενός αεροδρομίου πρέπει να στοχεύουν, ώστε, όπου κρίνεται εφικτό, ο χρόνος αναμονής να είναι ισορροπημένος.

Επιπλέον, μέσω της κοινοποίησης στους επιβάτες ανανεωμένων χρονικά πληροφοριών, επιτυγχάνεται αισθητή μείωση των φαινόμενων σύγχυσης. Χώρια που οι ταξιδιώτες απολαμβάνουν ένα επίπεδο ελέγχου της κατάστασης, έχοντας τη δυνατότητα να προγραμματίζουν τα επόμενα βήματά τους. Επιπροσθέτως, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες από μόνες τους είναι υπεύθυνες για τη διασφάλιση και την εισφορά ενός εκ των μεγαλύτερων revenue streams στα ίδια τα αεροδρόμια, πρέπει οι καθυστερήσεις που οφείλονται στους επιβάτες να διατηρούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση και χρήση «ευφυών» λύσεων που «τρέχουν» τις διαδικασίες σε ό,τι αφορά την ομαλή ροή της κίνησης των επιβατών, όχι μόνο βελτιώνουν τη φήμη και την καλή εικόνα του ίδιου του αεροδρομίου, αλλά αυξάνουν την πιθανότητα να τηρήσουν οι αεροπορικές εταιρείες τη μακροχρόνια δέσμευση κι εν γένει υποστήριξή τους απέναντι στο επιβατικό κοινό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας