Προστατέψετε τα οφέλη των εμπορικών επιχειρήσεων!

ουρές στα αεροδρόμιαΓι’ αυτό κι απαιτούνται άμεσες και ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά το λειτουργικό αλλά και το πληροφοριακό σκέλος της υποδομής, πριν τα πράγματα φτάσουν στο απροχώρητο και τα προβλήματα λάβουν διαστάσεις… χιονοστιβάδας! Οι διοικήσεις των αεροδρομίων οφείλουν να «μετρήσουν» με απόλυτη σαφήνεια κι ακρίβεια τα εμπορικά οφέλη που δύναται να προκύψουν από τη διασφάλιση της ταχείας πρόσβασης των επιβατών, μέσω των ελέγχων ασφάλειας, και της προώθησης κι εν γένει διάχυσής τους στο εμπορικό κομμάτι των αεροδρομίων.  Σε αυτή τη λογική, σήμερα, η αποτελεσματική διαχείριση των όποιων περιορισμών σχετίζονται με τη χωρητικότητα των αεροδρομίων θεωρείται κρίσιμη. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η εμπορική χρήση τους καθίσταται ολοένα και πιο σημαντική για την ομαλή λειτουργία τους, αντιπροσωπεύοντας κάτι παραπάνω από το 30% των συνολικών μη–αεροναυτικών εσόδων τους παγκοσμίως!

Μάλιστα, το συγκεκριμένο ποσοστό βρίσκεται σε διαρκή άνοδο, καταδεικνύοντας πως στα αμέσως προσεχή χρόνια ενδέχεται να προσεγγίσει ακόμη και το επίπεδο του 40–45% του τζίρου των αερολιμένων. Καθώς, λοιπόν, οι προσδοκίες των καταναλωτών αυξάνονται, η πράξη εξισορρόπησης της συμμόρφωσης και της υπηρεσίας αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας για την επιτυχημένη λειτουργία των αεροδρομίων! Αποτελεί κοινό τόπο πως οι έντονα καταβεβλημένοι όσο και ταλαιπωρημένοι από ατέλειωτες ουρές και πολύωρες αναμονές επιβάτες είναι απίθανο να ξοδέψουν το μικρό χρονικό διάστημα που έχουν στη διάθεσή τους, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αγορές σε καταστήματα κι εστιατόρια του αεροδρομίου ή να απολαύσουν ποικίλες υπηρεσίες φροντίδας, προσωπικής περιποίησης κι ομορφιάς.

Σύμφωνα με στοιχεία του International Air Transport Association (IATA), πέρυσι μετακινήθηκαν αεροπορικώς περί τους 4,3 δισεκατομμύρια επιβάτες σε διεθνές επίπεδο! Μάλιστα, η επιβατική κίνηση στους αιθέρες αυξήθηκε κατά 6,3%, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος.

Αποτέλεσμα; Να υπάρχει σαφής μείωση των εσόδων τόσο για το ίδιο το αεροδρόμιο, όσο και για τις επιχειρήσεις–ενοίκους του. Έχοντας όλα αυτά κατά νου, ο σχεδιασμός της χωρητικότητας πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για όλα τα αεροδρόμια. Μάλιστα, η σημασία κι ο συνολικότερος αντίκτυπός της δικαιολογούν σε απόλυτο βαθμό τη δημιουργία εξειδικευμένης ομάδας που θα έχει τομέα ευθύνης τον σχεδιασμό της χωρητικότητας και που θα λειτουργεί ως επιχειρησιακός κόμβος εντός των κόλπων της επιχειρηματικής διάρθρωσης του ίδιου του αεροδρομίου. Επιπλέον, θα αξιοποιεί το επιχειρησιακό know–how, προκειμένου να παρακολουθεί την απόδοση και να καθορίζει και να καθοδηγεί τις απαιτούμενες αλλαγές.

Τα δεδομένα «δείχνουν» τα επόμενα βήματα

Η μελέτη των μακροπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων προβλέψεων για τη χωρητικότητα καθιστά ευκολότερο τον καθορισμό των αλλαγών που θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της ημερήσιας διάταξης ενός αεροδρομίου. Κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναμόρφωση και βελτίωση της διαδικασίας ελέγχου επιβατών, προκειμένου να διευκολυνθεί η αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται από την αύξηση της επισκεψιμότητας ενός αεροδρομίου, ή σε αύξηση του αριθμού των ορατών υπαλλήλων σε περιόδους υψηλής κίνησης, όπως οι καλοκαιρινές διακοπές.

ουρές στα αεροδρόμια

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον προγραμματισμό της χωρητικότητας η διοίκηση των αεροδρομίων να έχει στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον και να λαμβάνει υπόψη την επίδραση που μπορεί να έχουν οι αλλαγές στις υπόλοιπες σχετιζόμενες υπηρεσίες, ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταφοράς –απλώς– ουρών από τη μια υπηρεσία στην άλλη! Η συγκεκριμένη μορφή μοντελοποίησης δεδομένων παρέχει στη διοίκηση την ευκαιρία να διαχειρίζεται και να ελέγχει με έξυπνο κι αποτελεσματικό τρόπο ποικίλα projects, αποφεύγοντας την ίδια στιγμή τις περιττές περιπτώσεις disruption των επιβατών–πελατών.

Επίδραση και σε επίπεδο επενδύσεων και υλοποίησης project

Εξυπακούεται πως οι προβλέψεις δύναται να εκτείνονται από μακράς χρονικής διάρκειας, σε ορίζοντα προσεχούς 10ετίας ή ακόμη και 15ετίας, μέχρι σύντομης, εξαιρετικά ενδελεχούς κι αναλυτικής – λεπτό προς λεπτό – πορείας. Οι προαναφερθείσες προσεγγίσεις αναφορικά με την ανάλυση του ταξιδιού ενός πελάτη μπορεί να καταδεικνύουν αφενός το λειτουργικό ρίσκο αφετέρου το πού και το ποιες αλλαγές απαιτείται να λάβουν χώρα στην εξέλιξη της ροής των επιβατών.

Η χρήση κι εν γένει αξιοποίηση δεδομένων που αφορούν τις προβλέψεις επιτρέπουν τον σχηματισμό μιας περισσότερο αποκρυσταλλωμένης άποψης κι εικόνας, σχετικά με το εάν λ.χ. οι προγραμματισμένες επενδύσεις διαπνέονται –ακόμη– από εμπορική λογική, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους είναι επιφορτισμένοι με τη λειτουργία ενός αεροδρομίου να εστιάζουν το ενδιαφέρον τους σε projects, τα οποία δύναται να βελτιώνουν τη χωρητικότητα, δίχως ωστόσο να γεννούν κάποιο απειλητικό ή έστω εμφανές οικονομικό ρίσκο. Για παράδειγμα, στο απευκταίο σενάριο που τα συνολικότερα μεγέθη των επιβατών εμφανίζουν κάμψη, η αναβολή μεγαλύτερων όσο και πιο απαιτητικών σε επίπεδο χρηματοδότησης εργασιών κρίνεται επιβεβλημένη, έναντι της προώθησης κι ολοκλήρωσης μικρότερων σε μέγεθος και χαμηλότερων σε ρίσκο projects. Μπορεί δε να αποδειχθεί και κίνηση–κλειδί για την ομαλή μετεξέλιξη της λειτουργίας του αεροδρομίου!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας