Αντίο» αεροδρόμια,

Λιγότερος χώρος για parking

Πριν από τουλάχιστον μια δεκαετία, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού είχαν προβλέψει ότι τα αεροδρόμια δεν θα χρειάζονταν μεγάλους χώρους στάθμευσης, καθώς οι επιβάτες θα χρησιμοποιούσαν για τις μετακινήσεις τους τις δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτό μπορεί να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις, όπου τα μέσα μεταφοράς διακρίνονται από ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, εντούτοις το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί αυτοκίνητα προκειμένου να φτάσει στο αεροδρόμιο.

Κι ενώ πριν από 10 χρόνια οι ταξιδιώτες στάθμευαν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα στους ανάλογους χώρους του αεροδρομίου, αυτό δεν είναι πλέον το σύνηθες σενάριο. Βλέπετε, πολλοί καταφεύγουν στις υπηρεσίες Beat, Uber και Lyft, σε σημείο τέτοιο ώστε να καταγράφεται σημαντική πτώση στα έσοδα στάθμευσης των αεροδρομίων!

“Καθώς η μορφή και το περιεχόμενο του ελέγχου της ασφάλειας εξελίσσεται διαρκώς, ολοένα και περισσότεροι αρχιτέκτονες προτείνουν μελλοντικούς τερματικούς σταθμούς οι οποίοι δεν θα διαθέτουν καν σταθμούς ελέγχου. ”

Αυτό, βέβαια, δεν αποτελεί το μοναδικό θέμα που βρίσκεται στο μυαλό των αρχιτεκτόνων σε ό,τι αφορά τους χώρους στάθμευσης, καθώς, όπως ισχυρίζονται, τα αεροδρόμια οφείλουν να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τον παράγοντα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα και να προετοιμαστούν αναλόγως. Το ερώτημα δε, που κυριαρχεί στις ημέρες μας είναι: «Τα αυτοκίνητα δίχως οδηγό χρειάζονται άραγε θέσεις και τέτοιους οργανωμένους χώρους στάθμευσης;» Σε αυτήν την περίπτωση η απάντηση θα μπορούσε να είναι η εξής: «Πράγματι, θα απαιτηθεί σαφώς λιγότερος χώρος στάθμευσης και περισσότερος χώρος ολιγόλεπτης στάσης». Γιατί, μπορεί τα οχήματα δίχως οδηγό να πρέπει να σταθμεύσουν κάπου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους το πιθανότερο είναι να τα στείλουν σπίτι τους αποθηκευμένα σε ένα γκαράζ. Όταν έρθει η ώρα για την παραλαβή, το αυτοκινούμενο όχημα θα επιστρέψει να παραλάβει τον ταξιδιώτη-ιδιοκτήτη του!

“Καθώς η μορφή και το περιεχόμενο του ελέγχου της ασφάλειας εξελίσσεται διαρκώς, ολοένα και περισσότεροι αρχιτέκτονες προτείνουν μελλοντικούς τερματικούς σταθμούς οι οποίοι δεν θα διαθέτουν καν σταθμούς ελέγχου. ”

Προς το παρόν, βέβαια, δεν είναι πολλά τα αεροδρόμια που αποφασίζουν να γκρεμίσουν τα parking, ωστόσο αργά ή γρήγορα αυτό θα γίνει πραγματικότητα, συνδυαστικά με την κατασκευή καινούργιων κτιριακών εγκαταστάσεων. Τα γκαράζ θα μπορούν να διατεθούν προς υπενοικίαση σε ποικίλες επιχειρήσεις, ενώ θα μπορούσαν επίσης να μετατραπούν σε τερματικούς σταθμούς. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται το Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες που προγραμματίζει να κατασκευάσει έναν νέο τερματικό σταθμό, το λεγόμενο «0», στον χώρο όπου σήμερα λειτουργεί ένας χώρος στάθμευσης, δίπλα ακριβώς στον τερματικό σταθμό «1». Μάλιστα, το συγκεκριμένο parking διαχειρίζεται αυτήν τη στιγμή μια ιδιωτική εταιρεία, ωστόσο το ακίνητο ανήκει στο ίδιο το αεροδρόμιο.

Αντίο» αεροδρόμια,Περισσότερο πράσινο

Αν και οι εγκαταστάσεις των αεροδρομίων διακρίνονται για τις τεράστιες επίπεδες και ερημωμένες από δέντρα και δάση εκτάσεις, οι σκέψεις των αρχιτεκτόνων για «πράσινα αεροδρόμια» που θα συμμορφώνονται με τους αυστηρούς κανόνες ασφαλείας της αεροπλοΐας, είναι γεγονός.

Έτσι, ολοένα και περισσότερα αεροδρόμια επιχειρούν να ενισχύσουν τις «πράσινες» πινελιές τους, δημιουργώντας πάρκα που είναι γεμάτα με φυτά, δέντρα, ζώα, ενδεχομένως και με πουλιά, τουλάχιστον πολύ μικρά για λόγους ασφαλείας. Το σημείο αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή καθώς τα πουλιά μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή πορεία ενός αεροσκάφους. Μια ακόμη πτυχή την οποία δείχνουν να εξετάζουν οι αρχιτέκτονες είναι και το πώς θα καταφέρουν να δημιουργήσουν πάρκα εντός των αεροδρομίων. Στους επιμέρους τερματικούς σταθμούς ωστόσο, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλο κτίριο που έχει εμπορική χρήση, χρησιμοποιούνται επικαλυμμένα τζάμια προκειμένου να απορροφούν την έντονη ακτινοβολία. Πάρκα, ωστόσο, μπορούν να δημιουργηθούν.

Θαυμαστό παράδειγμα προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελεί το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης. Εκεί έχει αναπτυχθεί ένας κήπος με πεταλούδες, ο οποίος διατρέχεται από σημαντικές ποσότητες νερού, δημιουργώντας τις αντίστοιχες λιμνούλες. Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα πρώτο μεν, σημαντικό δε, βήμα προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης της φύσης στις εγκαταστάσεις ενός αεροδρομίου.

Τρόποι και μέθοδοι υπάρχουν, αρκεί να υπάρχει και η ανάλογη βούληση. Για παράδειγμα, εντός των χώρων ενός αεροδρομίου, μπορεί να μεταβάλλεται ο εσωτερικός φωτισμός κατά τη διάρκεια της νύχτας προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες στις οποίες ένα πάρκο δύναται να ευδοκιμήσει. Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να διατηρείται μια καλύτερη εμπειρία φωτισμού για τους ίδιους τους ταξιδιώτες. Ένα ακόμη ζήτημα που γεννάται σε αυτήν την περίπτωση έχει να κάνει με τις συνολικότερες εργασίες συντήρησης και φροντίδας, οι οποίες οφείλουν να τηρούνται σε τακτική βάση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας