Τι έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια στη στρατηγική εξωστρέφειας του εθνικού τουριστικού brand;

Η Ελλάδα είχε καθιερωθεί ως ένας «sea & sun» προορισμός, με -σχετικά- περιορισμένη χρονικά προσφορά, που περιοριζόταν ουσιαστικά στο δίμηνο αιχμής Ιουλίου-Αυγούστου και μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου. Το τουριστικό προϊόν και η έμφαση είχε τότε δοθεί κυρίως στους καταξιωμένους, δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως Κρήτη, Ρόδος, Κως, Χαλκιδική, Κέρκυρα, Μύκονος και Σαντορίνη. Ο θεματικός τουρισμός αποτελούσε περίπου άγνωστη έννοια, ενώ η λογική του «city break» για την Αθήνα, ήταν σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Η δυναμική ανάδειξη της Ελλάδας σε πολυνησιακό σύμπλεγμα μέσα στη Μεσόγειο, σε κορυφαίο προορισμό 365 μέρες τον χρόνο, με επίκεντρο τον τουρισμό εμπειρίας σε κάθε ξεχωριστό μέρος, αποτέλεσε το επίκεντρο της πολιτικής μας. Εργαζόμαστε πάνω σε ένα τουριστικό μοντέλο το οποίο απαντά δυναμικά στις παγκόσμιες τάσεις και ευκαιρίες, και στις αρχές της βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης. Υλοποιούμε επιθετική στρατηγική εξωστρέφειας τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια στις παραδοσιακές και νέες αγορές.

Αγγελική ΧονδροματίδουΜε εθνικές συμφωνίες που συνάπτει το Υπουργείο Τουρισμού με τους ξένους tour operators, και με στρατηγικές συνεργασίες, διαπραγματευόμαστε ετήσια αύξηση μεριδίων μέσα από την ενίσχυση των τουριστικών αφίξεων τους μήνες εκτός αιχμής, την ένταξη στα προγράμματά τους νέων προορισμών, καθώς και του city-break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και την προώθηση αυθεντικών ταξιδιωτικών εμπειριών ανά προορισμό.

Υλοποιούμε προγράμματα διαφήμισης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους εστιάζοντας στις καμπάνιες ενίσχυσης των κρατήσεων τελευταίας στιγμής (λόγω του ότι το last-minute booking αποτελεί το 40% των ετήσιων τουριστικών αφίξεων). Διοργανώνουμε ταξίδια εξοικείωσης των τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων, περίπου 200 κατά μέσο όρο ετησίως, που στοχεύουν στην προώθηση νέων προορισμών και στην ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής.

Τα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει αναδειχθεί στο μεγαλύτερο business development opportunity στη Μεσόγειο με νέους προορισμούς, νέα τουριστικά προϊόντα, αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, με την εικόνα ασφαλούς προορισμού και με διαρκή βελτίωση της σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης.

Συμμετέχουμε ακόμη πιο δυναμικά σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, ενώ εξασφαλίσαμε τη διοργάνωση στην Ελλάδα διεθνών συνεδρίων των εθνικών ενώσεων τουριστικών πρακτόρων χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, κ.ά. με στόχο τη δυναμική ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών και την επιπλέον αύξηση του τουριστικού μας μεριδίου. «Ανοίξαμε» νέες αγορές επισκεπτών υψηλής αγοραστικής δύναμης που ταξιδεύουν όλο τον χρόνο, όπως αυτή της Μέσης Ανατολής, της Κίνας και της Ινδίας, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την ενίσχυση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, που αποτελούν κλειδί για την άμεση τουριστική ανάπτυξη.

Δώσαμε έμφαση στην ανάπτυξη διμερών τουριστικών σχέσεων για τη δημιουργία νέων ευκαιριών, όπως η πρωτοβουλία μας για το Έτος Τουρισμού Ελλάδας-Ρωσίας 2018, όπου προωθούμε την τουριστική διασύνδεση των ελληνικών και ρωσικών περιφερειών και την ανάδειξη των θεματικών τουριστικών προϊόντων.

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος ενός αυτόνομου Υπουργείου Τουρισμού;

To Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα άκρως παραγωγικό υπουργείο στην κεντρική αναπτυξιακή εικόνα της ελληνικής οικονομίας. Ο ρόλος του είναι να χαράσσει και να υλοποιεί την εθνική τουριστική πολιτική, να σχεδιάζει την τουριστική νομοθεσία και να διαμορφώνει διεθνείς σχέσεις τουριστικής εξωστρέφειας. Παράλληλα, έχει την ευθύνη, μαζί με τα συναρμόδια υπουργεία, του ελεγκτικού μηχανισμού της τουριστικής αγοράς. Ταυτόχρονα, υλοποιεί μέσα από τον ΕΟΤ την προώθηση και προβολή του εθνικού τουριστικού brand διεθνώς.

Αγγελική ΧονδροματίδουΘα ήθελα να τονίσω ότι από την εμπειρία μας τα τελευταία χρόνια και τη στενή συνεργασία μας με διεθνείς φορείς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού και ο ΟΟΣΑ, έχει αναδειχθεί παγκοσμίως η αξία του τουρισμού ως κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία, που επηρεάζει άμεσα και έμμεσα όλους τους παραγωγικούς κλάδους και η ανάγκη διαμόρφωσης «νέας κυβερνητικής κουλτούρας», όπου ο τουρισμός θα βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της αναπτυξιακής πολιτικής της κάθε χώρας.

Είναι σημαντικό να αναφέρω ότι το Υπουργείο Τουρισμού έχει προχωρήσει σε σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο, αναφέροντας εδώ το εμβληματικό έργο της κωδικοποίησης και ψηφιοποίησης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, της τουριστικής νομοθεσίας των τελευταίων 100 χρόνων, τα νέα οργανογράμματα με στόχο την ενδυνάμωση του ρόλου του Υπουργείου και του ΕΟΤ, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των τουριστικών επιχειρήσεων, την επαναλειτουργία των Σχολών Ξεναγών και τον σχεδιασμό για την πλήρη αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, τα προγράμματα χρηματοδότησης της μικρομεσαίας τουριστικής επιχειρηματικότητας κ.ά.

Θα ήθελα να αναφέρω τον σημαντικό ρόλο του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ αλλά και των Περιφερειών, των τοπικών αρχών, των αναπτυξιακών και τουριστικών φορέων και του ιδιωτικού τομέα στην κοινή εθνική προσπάθεια και κουλτούρα που έχουμε εφαρμόσει στην πράξη για την ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Είναι μία μεγάλη αλήθεια και αναγκαιότητα σήμερα στη χώρα μας, ο τουρισμός να αντιμετωπιστεί από όλους μας υπερκομματικά, δυναμικά, με εθνικό αναπτυξιακό συντονισμό και κοινή τουριστική κουλτούρα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας