Μάλιστα, τονίζουν πως πρόκειται για ένα πραγματικό παράδοξο, καθώς από τη μια πλευρά η διάθεση άπειρων επιλογών προς τον πελάτη μπορεί να δείχνει (και να είναι) κάτι εξαιρετικά βολικό, όμως την ίδια στιγμή, ανάγει τη διαδικασία αναζήτησης και σύγκρισης διαφόρων πτήσεων σε μια αρκετά σύνθετη, περίπλοκη και εν τέλει κουραστική πραγματικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τελευταίου συμπεράσματος είναι το γεγονός πως ορισμένοι χρήστες επισκέπτονται μέχρι και 38 διαφορετικά websites πριν κάνουν κράτηση!
“Οι χρήστες της ηλικιακής ομάδας 25-34 δαπάνησαν κατά μέσο όρο 4 ώρες και 9 λεπτά στην αναζήτηση της τέλειας πτήσης, χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από οποιαδήποτε πτήση πραγματοποιείται εντός των ορίων της ίδιας της Ευρώπης!”
Είναι γεγονός, πλέον, πως οι εξελίξεις σε ό,τι αφορά την αγορά των data καλπάζουν με φρενήρεις ρυθμούς, οπότε δεν υφίσταται κάποιο εμπόδιο προκειμένου οι αεροπορικές εταιρείες να περικόψουν τις πολύπλοκες διαδικασίες που ακολουθούν. Έτσι, εξασφαλίζουν στους ταξιδιώτες συγκεκριμένες επιλογές με βάση τις προσωπικές τους ανάγκες. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε πως η επίτευξη αυτού του επιπέδου εξατομίκευσης αποτελεί το κύριο ζητούμενο για την ταξιδιωτική βιομηχανία.
Προθυμία διαμοιρασμού δεδομένων και στοιχείων
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τη μελέτη της Sabre Corp. αφορά τα δεδομένα των ίδιων των πελατών και των στελεχών επιχειρήσεων/οργανισμών, αλλά και τη διάθεση διαμοιρασμού τους. Ειδικότερα, οι συνεντευξιαζόμενοι στην πλειοψηφία τους δήλωσαν πως, μετά τις τράπεζες, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν οι επιχειρήσεις με τις οποίες θα ήταν περισσότερο πρόθυμοι να μοιραστούν πληροφορίες και προσωπικά δεδομένα με αντάλλαγμα την απόλαυση μιας πιο εξατομικευμένης εμπειρίας.
Μάλιστα, στο συγκεκριμένο ερώτημα, οι αεροπορικές εταιρείες υπερνικούν περισσότερο «θελκτικούς» τομείς, όπως λ.χ. η λιανική πώληση στο διαδίκτυο, η μουσική, η τηλεόραση, καθώς επίσης προτάσεις και προϊόντα μόδας. Ένα από τα συμπεράσματα στα οποία δείχνει να καταλήγει η μελέτη είναι το γεγονός πως το μέλλον των ταξιδιών περιστρέφεται γύρω από το πόσο καλά οι εμπλεκόμενοι φορείς (αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικοί προμηθευτές) θα είναι σε θέση να γνωρίσουν καλύτερα και να επικοινωνήσουν με τους ταξιδιώτες τους.
Μάλιστα, το γεγονός ότι οι ίδιοι οι επιβάτες-πελάτες είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν τα προσωπικά δεδομένα και τις ανάλογες προτιμήσεις τους, με τις αεροπορικές εταιρίες δείχνουν τον βαθμό της αποφασιστικότητας και της βούλησης που και εκείνοι έχουν. Ταυτόχρονα, θέτουν τα θεμέλια για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής προσέγγισης και ανταπόκρισης των εταιρειών στα «θέλω» τους.
Προς αυτήν την κατεύθυνση είναι βέβαιο πως η τεχνολογία θα παίξει σημαντικό ρόλο, δημιουργώντας μια εικόνα για κάθε ταξιδιώτη, που εν συνεχεία θα μπορέσει να βοηθήσει καταλυτικά τους επιχειρηματίες του τουρισμού να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους και να επεξεργαστούν προσαρμοσμένες προσφορές που θα βελτιώνουν τη συνολική παρεχόμενη ταξιδιωτική εμπειρία!
Ανταποκρίνεσαι στις ανάγκες μου; Ξοδεύω περισσότερα!
Μπορεί τα ναύλα να αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων που προέρχεται από τον μέσο επιβάτη, εντούτοις οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν διαρκώς κι άλλους τρόπους και μεθόδους ενίσχυσης κερδών τους.
Μάλιστα, με βάση αντίστοιχες μελέτες, εκτιμάται πως ο μέσος ταξιδιώτης έχει διάθεση να ξοδέψει τουλάχιστον 70€ σε πρόσθετες υπηρεσίες, όπως αναβάθμιση θέσης, επιλογή φαγητού και ποτού, κατά προτεραιότητα διαδικασία επιβίβασης κ.ο.κ., λεπτομέρειες που αν μη τι άλλο βελτιώνουν τη συνολική ταξιδιωτική του εμπειρία.
Κι όμως, παρά τη θετική προδιάθεση των ίδιων των ταξιδιωτών προς την αγορά των προαναφερθέντων υπηρεσιών, οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν να προσποριστούν μόλις 11€ (από τα 70€ υπενθυμίζουμε) ανά επιβάτη! Κι αυτό γιατί η πλειοψηφία των αεροπορικών εταιρειών δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ίδιων των επιβατών-πελατών τους.
Αυτό μπορεί να αποδειχθεί και από το γεγονός ότι 1 στους 5 καταναλωτές περιμένει από τις αεροπορικές εταιρίες να του παρέχουν ολοκληρωμένα και μοναδικά ταξιδιωτικά πακέτα.
Ταυτόχρονα, 1 στους 4 περιμένει πως οι ίδιες οι εταιρείες θα προτείνουν ολοκληρωμένες εμπειρίες πτήσεων που με τη σειρά τους θα είναι προσαρμοσμένες στο σύνολο των προσωπικών αναγκών του.