Θαλάσσιος τουρισμός

Άρα, η επιλογή που δίνεται στα άνευ ελληνικής σημαίας επαγγελματικά σκάφη αναψυχής είναι μονόδρομος: Αποκλειστικά η διέλευση από τις ελληνικές θάλασσες! Αλήθεια, όμως, γιατί κάποιος να ενστερνιστεί ή ακόμη και να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη (στρεβλή) λογική, όταν μπορεί να απολαύσει το προνόμιο της ελεύθερης επιβίβασης και αποβίβασης οπουδήποτε το επιθυμεί, λ.χ. σε γειτονικές χώρες όπως είναι η Τουρκία, η Κύπρος, η Κροατία, η Μάλτα, η Αλβανία, η Ιταλία κ.ο.κ.;

Θαλάσσιος τουρισμόςΌπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην Τουριστική Αγορά στέλεχος του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας: «Ξέρετε, έχω γίνει αποδέκτης επιτιμητικών όσο και υποτιμητικών σχολίων εκ μέρους επαγγελματιών συναδέλφων μου από αρκετές χώρες της Ευρώπης με τους οποίους και συνεργάζομαι στο συγκεκριμένο αντικείμενο, καθώς με ρωτούν διαρκώς: “Διαβάζουμε και πληροφορούμαστε πως η Ελλάδα είναι ανοικτή και επιθυμεί ασμένως να υποδεχτεί επενδύσεις και ξένα κεφάλαια. Τα δικά μας, άραγε, δεν είναι αποδεκτά; Προφανώς είστε ιδιαίτερα… large και αποφασίζετε να “κλωτσήσετε” μερικά εκατομμύρια ευρώ σε σταθερή βάση, χαρίζοντάς τα ουσιαστικά τους ανταγωνιστές σας οι οποίοι έχουν ανοικτές αγκάλες…».

Η πλήρης αντίκρουση με την κοινοτική νομοθεσία!

Εκτός, όμως, από το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης, υπάρχει και το αντίστοιχο νομικό και δη σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο είναι εξαιρετικά αμφίβολο (απίθανο, θα τολμούσαμε να αναφέρουμε) να μπορεί να υποσκελιστεί από την εσωτερική, ελληνική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, στην υπ’ αριθμόν 3577/92 κοινοτική νομοθεσία, και δη στο άρθρο 9, αναφέρεται ρητώς πως καθιερώνεται η ελευθερία της παροχής υπηρεσιών στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών εντός των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ επισημαίνεται πως πριν την υιοθέτηση ή εφαρμογή νέας νομοθεσίας, κανονισμών, ρυθμιστικών πλαισίων ή ακόμη και επιμέρους διοικητικών διατάξεων επί του ισχύοντος κανονισμού, τα κράτη-μέλη οφείλουν να συμβουλευτούν και να λάβουν τη σχετική έγκριση της Κομισιόν.
Οπότε, το ερώτημα εάν προσφύγει οιοσδήποτε θεωρήσει τον εαυτό του ως θιγόμενο στα αρμόδια Κοινοτικά Όργανα, τι θα συμβεί, λαμβάνει ρητορική μορφή…

Θαλάσσιος τουρισμόςΖητείται τροπολογία που θα επιτρέψει τον υγιή ανταγωνισμό

Όπως επισημαίνεται από την πλευρά στελεχών που σχετίζονται επαγγελματικώς με την αγορά των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής: «Έπειτα από στοχευμένες παρεμβάσεις και επαφές της Ένωσης Αντιπροσώπων Ιδιωτικών Σκαφών Αναψυχής προς υψηλά ιστάμενους κυβερνητικούς φορείς των Υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, υπάρχει η αίσθηση πως έχουν αντιληφθεί τη στρεβλότητα που προκύπτει από τη νομοθεσία και η αλήθεια είναι πως αναμένουμε να υπάρξει η κατάθεση μιας τροπολογίας η οποία θα ξεκαθαρίσει και θα ορθολογικοποιήσει την κατάσταση στην αγορά.

Από την πλευρά μας, λοιπόν, έχουμε προτείνει και αναμένουμε να ψηφιστεί μια τροπολογία επί του συγκεκριμένου νόμου, με βάση την οποία θα επιτρέπεται στα ξένα επαγγελματικά σκάφη να εκδίδουν μια ελληνική επαγγελματική άδεια ώστε να είναι σε θέση να καταβάλουν ΦΠΑ στη χώρα μας.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από το σύνολο των stakeholders της αγοράς του θαλάσσιου τουρισμού πως δεν ζητούμε κάποιου είδους ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά –απλά– να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός! Εξάλλου, χώρος για όλους υπάρχει, ενώ οι άμεσα εμπλεκόμενοι μπορεί να συμβάλλουν καταλυτικά στη διεύρυνση της αγοράς. Κάτι, που θα λειτουργήσει επ’ ωφελεία της χώρας μας πρωτίστως…».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας