Σε ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας του με τον δήμο Αθηναίων, η εμπειρία των επισκεπτών αναμένεται να επιδράσει ακόμη περισσότερο στην θετική φήμη της Ελλάδας.
Τα βασικότερα συμπεράσματα:
1. Ως προς συνολική φήμη το 2ο τρίμηνο του 2022, σε μια ασταθή παγκόσμια και ευρωπαϊκή συνθήκη όπου οι περισσότεροι προορισμοί αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις (έλλειψη εργατικού δυναμικού, πληθωρισμός, υπερτουρισμός κ.λπ.), η Ελλάδα και Αθήνα έχουν διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά τους χάρη σε ένα πολύπλευρο θετικό συναίσθημα που μοιράζονται επισκέπτες και διαμορφωτές γνώμης (ambassadors) σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τα καταλύματα.
2. Στο 2ο τρίμηνο του έτους, όπου συνήθως αυξάνεται η τουριστική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση ο αριθμός των κριτικών στο διαδίκτυο, καταγράφονται πτωτικές τάσεις στην αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη στους περισσότερους προορισμούς στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, διατήρησε και σε αυτή την παράμετρο την ανταγωνιστικότητά της ξεπερνώντας τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
3. Η εικόνα της Ελλάδας δεν επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία από άποψη ελκυστικότητας του προορισμού. Ο πόλεμος αποτελεί μέρος των συζητήσεων γύρω από τις επιπτώσεις του στον πληθωρισμό και στις τιμές για τους επισκέπτες.
4. Η εμπειρία των επισκεπτών το καλοκαίρι αναμένεται να έχει ύψιστη επίδραση στην φήμη της Ελλάδας συνολικά. Η ικανότητα της χώρας και των επιχειρήσεων να διασφαλίζουν μια ικανοποιητική τουριστική εμπειρία για τους επισκέπτες θα είναι κομβική για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού.
Ανάλυση των στοιχείων για το 2021
Σε μελέτη με τίτλο «Ποιος πάει πού; Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει; Ανάλυση στοιχείων εισερχόμενου τουρισμού ανά Περιφέρεια 2021» το ΙΝΣΕΤΕ, χαρτογραφεί τα χαρακτηριστικά του ελληνικού τουρισμού το 2021 δίνοντας έμφαση στην ανάλυση των στοιχείων σε επίπεδο Περιφερειών και ανά αγορά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Επίσκεψη σε σχέση με το 2019 (+30,7%, από 482 € σε 631€) λόγω κυρίως της αύξησης της Μέσης Διάρκειας Παραμονής (+26,4%, από 6,3 σε 8), ενώ επίσης, η Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση σημείωσε μικρή αύξηση (+3,4%, από 76 € σε 79 €).