Η ανάδειξη της χώρας, με χρονικό ορίζοντα το 2020, σε έναν από τους 5 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς και μεταξύ των τριών πρώτων προορισμών στη Μεσόγειο, με ειδίκευση στα «βιωματικά ταξίδια», καταγράφεται ως κορυφαίος στόχος στην Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική 2021.
Όπως σημειώνεται σχετικά, η βασική στρατηγική προτεραιότητα για τον τομέα του τουρισμού είναι η ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού 12 μήνες το χρόνο. Το όραμα για την Ελλάδα είναι, πέραν του παραδοσιακού μοντέλου «ήλιος-άμμος-θάλασσα», να καταστεί παράλληλα ιδανικός τόπος πραγματοποίησης ταξιδιών για όλη τη διάρκεια του έτους και να προσφέρει μοναδικές και ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς της νησιωτικής Ελλάδας.
Στους στρατηγικούς στόχους, εκτός από την περαιτέρω αύξηση των διεθνών αφίξεων, συμπεριλαμβάνονται και οι εξής:
– Αύξηση του ΑΕΠ στον τομέα του τουρισμού.
– Αύξηση εσόδων ανά επισκέπτη.
– Αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και των υπηρεσιών.
– Ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της χώρας (Brand name) – Ενιαίο Brand.
– Εκσυγχρονισμός των φορέων τουρισμού.
– Ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στον τομέα του τουρισμού.
– Ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.
Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας αυτών των στρατηγικών είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας, η επιθετική διείσδυση της ξενοδοχίας στο sharing economy και η υιοθέτηση των τεχνολογιών και πρακτικών τους, η επένδυση σε νέα ταλέντα και στην ψηφιακή κατάρτιση των στελεχών των ξενοδοχείων, η προσέλκυση επισκεπτών υψηλού οικονομικού επιπέδου, η αύξηση του αριθμού των τουριστών, η βελτίωση βασικών υποδομών συνδεόμενων με την ανάπτυξη του τουρισμού αλλά και του επιχειρηματικού περιβάλλοντος (προσέλκυση επενδύσεων), η ανάπτυξη καινοτόμων μορφών προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος, η εισαγωγή τεχνολογιών αιχμής στην παραγωγή, διάθεση και πώληση των ξενοδοχειακών υπηρεσιών, ο καλύτερος συντονισμός και παρακολούθηση εφαρμογής της τουριστικής πολιτικής, και τέλος η σύνδεση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την αγορά εργασίας, μέσα και από τον σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός σύγχρονου συστήματος τουριστικής εκπαίδευσης.