Την αναγκαιότητα να τεθούν οι απαιτούμενες βάσεις που θα οδηγήσουν την εγχώρια τουριστική βιομηχανία στο εγγύς μέλλον, προκρίνει ο Αλέξανδρος Βασιλικός, νεοεκλεγείς πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Ο τουρισμός δεν αποτελεί επιχειρηματικότητα τύπου… frozen yogurt, ούτε κινείται με αυτόματο πιλότο!

Αλέξανδρος ΒασιλικόςΛαμβάνοντας υπόψη της αναδυόμενες τάσεις, τις σύγχρονες σχολές σκέψης, την τεχνολογία, το προφίλ των πελατών που επιθυμούμε να προσελκύσουμε, αλλά και το θετικό momentum, ο κύριος Βασιλικός δεν διστάζει να στηλιτεύσει τον αρνητικό ρόλο της γραφειοκρατίας, της υπερφορολόγησης, της έλλειψης των κατάλληλων υποδομών και –κυρίως– σχεδίου εκ μέρους της κεντρικής διοίκησης. Τέλος, παραθέτει ένα road map 5 σημείων, που θα «εκτοξεύσουν» περαιτέρω την αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής ξενοδοχειακής σκηνής.

Κύριε Βασιλικέ, στον εγχώριο κλάδο του τουρισμού καταγράφεται το εξής παράδοξο: Ενώ όλοι αναγνωρίζουν τη βαρύτητα του ρόλου του για την εθνική οικονομία, η στήριξη και η διευκόλυνση των επαγγελματιών δεν είναι δεδομένη. Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε εκ μέρους των αρμόδιων εκπροσώπων της Πολιτείας;

Αποτελεί κοινό τόπο πως ο τουρισμός έχει δείξει στην πράξη τι μπορεί να κάνει και να προσφέρει στη χώρα μας. Από εκεί και πέρα αξίζει πραγματικά να γίνει μια μεγάλη συζήτηση στρατηγικής, σε σχέση με το τι θα πρέπει να κάνει η Ελλάδα για τον τουρισμό της. Είναι ξεκάθαρο πως οι ξενοδόχοι διαθέτουμε καινοτόμες ιδέες, σύγχρονες προτάσεις, αλλά και απτά σχέδια. Θα πρέπει να αναφερθεί πως στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) λαμβάνει χώρα μια εξαιρετική μελετητική δουλειά που με τη σειρά της συνεισφέρει θετικά στην τεκμηρίωση και στον υπεύθυνο σχεδιασμό.

Πλέον, ουδείς μπορεί να λογαριάσει το μέλλον του ελληνικού τουρισμού χωρίς τον ξενοδόχο! Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, επιθυμούμε την ύπαρξη ενός πραγματικά παραγωγικού δημόσιου διαλόγου προκειμένου να συμφωνηθούν οι κατευθυντήριες γραμμές για το πού θέλουμε να πάνε τα πράγματα κατά τα προσεχή 10 – 20 χρόνια. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο η δυναμική του momentum για τον τουρισμό της χώρας.

Αλέξανδρος ΒασιλικόςΕίναι σημαντικό πως όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι το ελληνικό ξενοδοχείο έχει μεταβληθεί σε ισχυρό «κινητήρα», που συμβάλλει καταλυτικά ώστε να δουλέψουν οι «μηχανές» της οικονομίας, παράγοντας άμεσο κοινωνικό όφελος –εισοδήματα, θέσεις εργασίας, ευκαιρίες εξωστρέφειας για προϊόντα, δημόσια έσοδα, προγράμματα κοινωνικής ευθύνης κ.ά.

Βέβαια, αυτή η αναγνώριση θα αποδειχτεί κενή περιεχομένου σε περίπτωση που μείνει αποκλειστικά στα λόγια… Παρομοιάζοντας τον τουρισμό ως άλλο «κινητήρα», απαιτείται υποστήριξη και καλή συντήρηση προκειμένου να συνεχίσει να δουλεύει και δη με όλη του την ισχύ! Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν χρειάζεται να τον… πετροβολούν.

Στην περίπτωση κατά την οποία σας ζητούνταν να πραγματοποιήσετε ένα SWOT Analysis αναφορικά με τον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο, ποια χαρακτηριστικά θα τοποθετούσατε σε κάθε σχετικό τεταρτημόριο (Strength, Weakness, Opportunity, Threat);

Δύναμή μας είναι η ποιότητα του προϊόντος μας, καθώς συνεχώς βελτιώνεται και εμπλουτίζεται μέσα από τη συνολική προσπάθεια των ξενοδόχων να αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους, παρέχοντας όλο και υψηλότερη προστιθέμενη αξία στην επιλογή των επισκεπτών.

Ως αδυναμία μας αναμφίβολα κρίνεται το ευρύτερο περιβάλλον, όπως διαμορφώθηκε στα χρόνια της κρίσης με κύριο χαρακτηριστικό την υπερφορολόγηση, η οποία υποσκάπτει την ανταγωνιστικότητα που προσπαθούμε να διατηρήσουμε, αναλώνοντας όλες τις δυνάμεις μας.

Αλέξανδρος ΒασιλικόςΣυνεπώς, η ευκαιρία είναι σήμερα! Τώρα, που υπάρχει αυξημένη ζήτηση για την Ελλάδα, τώρα που τα αποτελέσματα είναι θετικά, τώρα είναι η ώρα που πρέπει να δούμε με ποια στρατηγικά βήματα θα ανταποκριθούμε στις πελώριες προκλήσεις μιας ακραία ανταγωνιστικής παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Οπότε, ως απειλή μπορεί να χαρακτηριστεί η απώλεια της συγκεκριμένης μεγάλης ευκαιρίας. Γιατί η αλήθεια είναι πως ως έθνος και οικονομία δεν διαθέτουμε την πολυτέλεια άλλων χαμένων ευκαιριών!

Διότι πολλά απ’ αυτά που πρέπει να γίνουν σήμερα, έπρεπε να έχουν γίνει ήδη από χθες… Ενδεχομένως και παλαιότερα. Δεν μπορούμε διαρκώς να «κλωτσάμε» το τενεκεδάκι προς το αύριο. Μόνο ως υπεύθυνη στάση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Δεν μπορείς να πηγαίνεις με τον αραμπά, όταν ο ανταγωνισμός σου τρέχει με… Maserati!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας